تحریم های سخت واقعی علیه ایران اعمال کردیم

وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگویی اعلام کرد: ما ایران را به گونه‌ای که تا کنون سابقه نداشته منزوی و تحریم های سخت واقعی علیه این کشور اعمال کردیم.

به گزارش مشرق به نقل از ای ال تی وی، «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگویی اعلام کرد: «ما ایران را به گونه‌ای که تا کنون سابقه نداشته منزوی کردیم و آمریکا و اسرائیل با یکدیگر در زمینه جلوگیری از حرکت ایران به سوی برنامه هسته‌ای تسلیحاتی همکاری کردند. ایران دارای سلاح هسته‌ای برای جهان بسیار خطرناک خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

ایران، آماده پر کردن خلأ است؛ آمریکا در منطقه شکست خورد

وزیرخارجه سابق آمریکا که در دوران مسئولیتش از هیچ اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران فروگذاری نکرده بود، در این گفتگوی تلویزیونی گفت: «ما مانع از دسترسی ایران به منابع مالی‌شان شده و تحریم‌های سخت واقعی علیه آنها اعمال کردیم و این تحریم‌ها بر روی آنها تأثیر گذار بود. ایران نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه برای آمریکا نیز تهدید به شمار می‌آید. دوست داران صلح در سرتاسر جهان، باید فشار واقعی علیه ایران اعمال کنند نه اینکه با آنها مذاکره کنند.»

آمریکا پس از خروج یکجانبه از برجام و اعمال فشار حداکثری علیه ایران، دستاوردی را که می‌توانست شروع فصل جدیدی در روابط بین الملل باشد به فنا داد و بار دیگر مهر بی‌اعتمادی را در روابط غرب با جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب ثبت کرد.

برجام برای اولین بار در تاریخ چند دهه ملل متحد نشان داد درصورت عمل همه طرف‌ها به تعهدات خود در قبال این توافق، چالش‌های بین‌المللی از طریق راه‌حل های مسالمت آمیز و برمبنای مذاکره قابل رفع است. اما این شیوه برای اقلیتی چون دونالد ترامپ که به دنبال منافع نامشروع در تخاصم و سلطه هستند خوشایند نبود.

دولت سابق آمریکا علاوه بر بازگرداندن تحریم‌هایی که به لطف برجام رفع شده بود صدها تحریم یکجانبه و غیرقانونی جدید علیه ایران وضع و سیاست فشار حداکثری علیه ایران را اعمال کرد. «جو بایدن» هم که پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که در صورت ورود به کاخ سفید، واشنگتن را به برجام ملحق خواهد کرد، هنوز با گذشت ۱۰ ماه از این مساله، همچنان به سیاست فشار حداکثری و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحده ادامه می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اهبرخان IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    به زودی سراغت خواهیم امد شنیدم از سوراخ موش توئیت زده ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس