شلیک موشک‌های کالیبر توسط ناوگان روسیه در دریای خزر

نیروی دریایی روسیه ازانجام رزمایش دریایی و شلیک موشک‌های کروز کالیبر و استفاده از پهپادهای خود در بخش دریای خزر متعلق به روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، ناوگان دریایی روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که شناورهای موشک انداز این کشور در جریان یک رزمایش در دریای خزر(بخش متعلق به روسیه) موشک‌های کروز «کالیبر» شلیک کردند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که کشتی موشک انداز «ولیکی یوستوگ» از ناوگان دریای خزر این کشور در رزمایشی در دریای خزر از سامانه موشکی کالیبر استفاده کرده است. این نیروها همچنین برای اولین بار از هواپیماهای بدون سرنشین برای کنترل تخریب اهداف ساحلی دشمن فرضی استفاده کردند.

موشک‌های کالیبر برای حملات ضدکشتی، ضدزیردریایی، زمین به زمین و هوا به زمین استفاده می‌شوند. این موشک‌ها به کلاهک ۴۵۰ کیلوگرمی یا اتمی مسلح می‌شوند و برد مؤثر مدل‌های مختلف آن بین ۵۰ تا ۴۰۰۰ کیلومتر است. این خانواده از موشک‌ها علاوه بر نیروهای مسلح روسیه، در نیروهای مسلح  کشورهای الجزایر، ویتنام، هندوستان، چین و ایران مورد استفاده می‌شود.

به گزارش تاس، هواپیماهای بدون سرنشین ناوگان دریای خزر روسیه در دوره آموزشی تابستانی ۲۰۲۱ حدود ۵۰۰ ساعت پرواز ثبت کردند. این نیروها بیش از ۲۰۰ پرواز در شب و روز در شرایط مختلف آب و هوایی، از جمله در مناطق کوهستانی انجام دادند.

بنابر اعلام نیروی دریایی روسیه، ناوگان دریای خزر روسیه هواپیماهای بدون سرنشین را برای اهداف مختلف به کار گرفته است.

شلیک موشک‌های کالیبر توسط ناوگان روسیه در دریای خزر

روسیه چندی قبل نیز اعلام کرد که یگان موشکی این کشور از رزمایش بزرگ موشکی راهبردی را در مناطق مختلف این کشور از جمله «دریای خزر» و «دریای سیاه» برگزار کردند. ارتش روسیه در آن رزمایش بزرگ انواع موشک‌های راهبردی بالستیک  وکروز را از زمین، دریا و هوا شلیک  کرد.

 ایران و کشورهای دیگر حوزه خزر چندی قبل در نشستی در روسیه تفاهمنامه همکاری‌های نظامی، امنیتی و امدادی امضا کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس