کد خبر 1284369
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
ورزشکاران طلایی جودو پارالمپیک تخلف کرده‌اند؟

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در مورد حاشیه‌های به وجود آمده برای جودو نابینایان در توکیو توضیح داد.

به گزارش مشرق، محمد تابع در نشست خبری کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: بعد از پارالمپیک توکیو، بازیهای پارا آسیایی جوانان در آذرماه و پارالمپیک زمستانی را پیشرو داریم. بعد از آن و در سال آینده پاراآسیایی را خواهیم داشت و رقابت های کسب سهمیه ۲۰۲۴ نیز آغاز می‌شود. پاراآسیایی برای ما خیلی مهم است که جایگاه خوبی را کسب کنیم. کاروان ما کیفی خواهد بود و هدف ما کسب مدال است.

وی ادامه داد: پاراآسیایی جوانان بحرین را یک ماه دیگر در پیش داریم و به پاسداشت کادر درمان، نام کاروان "مدافعان سلامت" خواهد بود و شعارمان هم "اراده، تلاش و پیروزی" است. مقدمات کار انجام شده و تقریبا نفرات در حال نهایی شدن است. این نفرات عمدتا تازه شروع کرده و هنوز کلاس بندی به صورت کامل انجام نشده است. ورزشکاران براساس استعدادیابی هایی که شده و شانس مدال هایی که دارند، اعزام خواهند شد. ما دوره قبل دوم شده بودیم و در این دوره نیز به دنبال تکرار آن هستیم.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در مورد بازخورد اعزام کاروان کیفی عنوان کرد: بحث کیفی نتیجه گرا است و باید به بهترین عملکرد فکر کنیم. ما نمی توانیم فقط ورزشکاران خودمان را ببینیم و رقبا هم خیلی مهم هستند. به خاطر کرونا دسترسی به رکوردهای آنها نداشتیم. در تیراندازی ما شانس مدال طلا داشتیم، اما در توکیو به خاطر همین اطلاع نداشتن از رکورد رقبا، به رده پنجم یا ششم رسیدیم یا برعکس آن هم وجود داشت.

بیشتر بخوانید:

توطئه داخلی برای پس گرفتن دو طلای پارالمپیک

تابع ادامه داد: در توکیو با ۶۲ ورزشکار، در رنگ مدال بهترین عملکرد را داشتیم. اگر با ۱۲۰ نفر هم اعزام می ‌شدیم، همین تعداد مدال را می‌گرفتیم. تمام رکوردها در کمیته فنی بررسی می شود و با استناد به مسابقات گذشته و رکوردهای حریفان، ورزشکار اولویت بندی می شوند.

وی در مورد تغییرات در کادر فنی تیم‌های ملی اظهار داشت: بررسی های فنی توسط فدراسیون‌ها انجام می‌شود و نظر آنهاست که تغییری صورت پذیرد یا خیر. ما هم در کمیته پارالمپیک آیین نامه‌ای داریم که براساس آن بررسی می‌کنیم و نظر می‌دهیم. اگر مربیان شرایط آیین نامه را داشته باشند، مشغول به کار می شوند.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در مورد اینکه برخی رشته‌ها تجهیزات محور هستند، گفت: کمک هایمان را به فدراسیون ها انجام دادیم که نمونه آن دادن ویلچر به بسکتبال و کمان به رشته تیروکمان بود. یک تیم بسکتبال با ویلچر که ۱۲ ورزشکار دارد، هر ویلچر حدود ۱۰۰ میلیون هزینه دارد. قاعدتا یک ورزشکار حرفه ای خودش باید تجهیزات داشته و همه نگاهش به فدراسیون نباشد. مثل این است که در تیم فوتبال به ورزشکار کفش بدهند که اینطور نیست. هر ویلچر براساس‌ سایز ورزشکار ساخته می‌شود و مانند همان کفش فوتبال برای فوتبالیست است. نمی توانیم در هر دوره به یک ورزشکار بدهیم چون عملا به کارش نمی‌آید.

تابع در مورد استخدام ورزشکاران و اصلاح آیین نامه به کجا رسید، عنوان کرد: با دستوری که مقام معظم رهبری دادند، دستورالعملی را برای وزارت ورزش فرستادیم و نیاز به طی شدن مراحل دارد و وزیر ورزش نیز پیگیر آن است. تمام مدارک را هم جمع آوری کرده‌ایم.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در مورد اینکه گفته می‌شود برای جودو نابینایان گزارشی به کمیته بین المللی پارالمپیک ارسال شده که تخلفی در کلاس بندی آنها صورت گرفته است، عنوان کرد:  یک ورزشکار جودو یا تکواندو براساس رنکینگ می تواند سهمیه بگیرد و برای آن هم باید از قبل حداقل ۵ مسابقه بدهد. چطور در این مدت چیزی نبوده است؟ ورزشکار نابینا و کم بینا هم درصدشان با هم فرق دارد و کلاس بندی توسط خارجی‌ها صورت می‌گیرد، نه ما. در مورد اینکه گفته شده از ما هم سوال پرسیده شده، درست نیست و هیچ نامه‌ای نیامده است. مجوز را خود کمیته بین المللی صادر کرده و اگر نامه ای بزند، به طبع خودشان زیر سؤال می‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    رییس انجمن جودو نابینایان و سرمربی این تیم زمانیکه رییس فدراسیون جودو و سرمربی تیم ملی جوانان بوده اند تخلفات و تقلبات متعددی از جمله در صغرسن جودوکاران کشته شده داشته اند ، نباید ازین افراد مسئله دار در فدراسیون نابینایان استفاده میشد.
  • ناشناس IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    وزیر ورزش تو بحث فدراسیون جودو هم وارد شوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس