اقدام ترکیه در مقابل تهدیدها در شمال سوریه

به دنبال حمله اخیر گروه یگان‌های مدافع خلق از شاخه‌های «پ‌ک‌ک» در سوریه که منجر به کشته شدن ۲ نظامی ترکیه شد رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد آماده از بین بردن «تهدیدها» در شمال سوریه است.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور ترکیه غروب دوشنبه به وقت تهران  گفت، در اسرع وقت اقدامات لازم را در سوریه انجام خواهد داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» این سخنان به دنبال حمله اخیر گروه یگان‌های مدافع خلق از شاخه‌های «پ‌ک‌ک» در سوریه که منجر به کشته شدن ۲ نظامی ترکیه شد، مطرح شد. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پس از جلسه کابینه، بر عزم  این کشور برای از بین بردن تهدید یگان‌های مدافع خلق تاکید کرد. وی گفت: «صبر ما تمام شده است. ترکیه مصمم است تهدیدها در شمال سوریه را از بین ببرد.»

وزارت کشور ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد در پی حمله گروه یگان‌های مدافع خلق به سوریه دو افسر ارتش ترکیه کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. این وزارتخانه اعلام کرد که نیروهای یگان‌های مدافع خلق در منطقه عملیات سپر فرات با یک موشک هدایت شونده به یک خودروی زرهی حمله کردند.

ترکیه به طور مرتب عملیاتی را در عراق و سوریه با ادعای مقابله با نیروهای پ‌ک‌ک و زیر شاخه‌های آن انجام می‌دهد.

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه با سفر به «بلگراد» پایتخت صربستان در مراسم شصت و ششمین سالگرد تأسیس جنبش عدم متعهد در سخنرانی گفت که برخی کشورها همچنان تحت عنوان «ائتلاف بین‌المللی  مبارزه با تروریسم داعش» به دنبال اجرای طرح‌های ژئوسیاسی خود در سوریه و منطقه هستند و در این میان ترکیه به وضوح با جذب تروریست‌ها از اقصی نقاط جهان و تلاش برای نابودی سوریه، به دنبال امیال استعماری خود است.

وزیر خارجه سوریه در ادامه به قطع آب ساکنان شمال شرق سوریه اشاره کرد و گفت که ترکیه برای بیست و پنجمین بار مانع از رسیدن آب به ایستگاه پمپاژ «علوک» شده و میزان آب ورودی از رود فرات به سوریه را کاهش داده است که این اقدامات ضمن وارد آوردن خسارات جبران ‌ناپذیر به زندگی میلیون‌ها سوری، بر خلاف منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.

فیصل المقداد افزود: «سوریه با قدرت در مقابل مصادیق مختلف اشغالگری و تجاوز آمریکا، ترکیه و اسرائیل خواهد ایستاد و به بازگردانی اراضی اشغالی خود و مبارزه با تروریسم در چارچوب قانون اساسی و قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.»

او سپس به تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه اشاره کرد و گفت که برخی کشورها پس از اینکه با ابزار نظامی و تروریسم نتوانستند به اهداف خود برسند و تحت عنوان «قانون قیصر» دست به تروریسم اقتصادی علیه سوریه زده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    9 5
    یکی این یارو متوهم رو جمعش کنه. یارو عین قوچی که موقع جفتگیریش شده داره به تمام همسایگانش حمله میکنه. سوریه و عراق و ایران و ارمنستان و یونان و روسیه و... یه مدت تحویلش گرفتن، فکر کرده امپراتور عثمانیه و خاورمیانه ارث باباشه
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      2 2
      کشور جعلی طورچیه اخراشه چیزی تا انحلال طورچیه و بازگشتن خاک اشغالی به صاحبان اصلیش نمونده
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      3 2
      نوکر صهیونیست
    • ایرانی GB ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      از قدیم می گفتند : آخر عمری و معرکه گیری ! این اردوغان پیر و پاتال فکر میکنه جوان ۱۸ ساله ست که از صبح تا شب ادای آدمهای گردن کلفت رو از خودش درمیاره و مدام واسه این و اون قمه کشی میکنه ! بعضی ها هر چقدر پیرتر میشن خرفت تر میشن منجمله اردوغان !
  • تندیس IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    7 4
    اردوغان گفته میخواد تهدیدهای شمال سوریه را از بین ببرد . همه میدانند که بزرگترین تهدید شمال سوریه حضور ترکیه در نوار شمالی سوریه است . یه بیماری وجود دارد به اسم خود ایمنی که در ان سیستم های دفاعی بدن به جان سلولهای بدن افتاده و انها را نابود میکنند . اگه اردوغان راست بگه احتمالا نظام حکومتی ترکیه دچار بیماری خود ایمنی شده و میخواهد خودشرا که بزرگترین تهدید برای سوریه است از بین ببرد . اما من معتقدم اردوغان دروغ گفته و نمیخواهد این تهدید را در سوریه از بین ببرد !
  • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    6 5
    پدر سوخته یهودی خودش تهدید است دیگران را متهم می کند
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    8 10
    زنده باد ابرقدرت نوظهورتورکیه به رهبری اردوغان خدا بهش طول عمر بیشتر بده تا در منطقه ریشه ظلم و فساد کنده بشه
    • محمد IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      2 3
      مردک پاش لبه گوره در ضمن امپراطوری عثمانی کم به اسلام آسیب نزد چه برسه به امپراطوری عثمانی با تفکر پانترکی برو داش خدا روزیت جای دیگه حواله کنه
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      4 1
      با کدوم همسایه مشکل نداره این صهیونیست و نژاد پرست؟ اگه ترکیه شرف داشت بزرگترین شریک تجاری اش اسراییل و پایگاه آمریکا توی کشورش پایگاه نداشت.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      2 1
      جملاتی از طرف ابلیس؟؟
    • کمیل IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      2 0
      سلام علیکم جانم مطمئنی حالت خوبه توازخدامی خوای به یک منافق ظالم طول عمربده به آدمی که قبل ازاینکه سوریه دچارجنگ بشه باخونواده بشاراسدمی رفتن تعطیلات وسراخرازبشت خنجرزد توازخدامی خوای به یک یهودی منافق وظالم که وحوش داعشی روتوکشورخودش آموزش می دادتاکودکان ومردم سوریه روسرببرن خدامثل مانژادبرست نیست ترکیه بااسرائیل روبط اقتصادی داری اسرائیل که به خون مسلمانان تشنه اس ترکیه نه درکشورخودش احکام خدارو رعایت کرده ونه درجاهای دیگه رجب طیب اردوغان به زودی نابودخواهدشداینوبدون ظهورنزدیکه کاخ تمام ظالمان فرومی ریزدمی دانم بعضیامی گن ترکیه کارخوبی می کندکه آزادی داده تابه حال فکرکردین مابرای خداچی کارکردیم خدااین همه نعمت داده نعمت سلامتی نعمت راه رفتن نعمت نفس کشیدن نعمت غلط زدن توخواب فکرشوبکنین یک به یک بهلوتاصبح بخوابیم وتاصبح غلط نزنیم چی میشه خدانعمات زیادی بهمون مابراش چیکارکردیم دینومی گیم قدیمیه خدایی که خالق کل عالمه که کره خاکی ما دراین عالم به اندازه یک ذره یاکوچیک تره جهانی باین عظمت آفریده می گیم قدیمیه اونوقت یک انسان کوچک یک کاری انجام ماهم ازش تقلیدمی کنیم می گیم کلاس داره اونوقت حرف خالقمونونشانه بی کلاسی می دونیم کی بیدارشویم خدامی داند که همین باکلاس هاتازه دارن باتلسکوب عظمت هستی خالق نگاه می کنن بعدمافکرمی کنیم حرف این باکلاسا درسته که مخلوقی بیش نیستن
  • دادا IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    6 3
    اردغان کافر در سوریه چه غلطی میکنی تو مگه کشور نداری به اوضاع کشورت برس سوریه گورستان نظامیان تو خواهد شد احمق جوانان ترکیه را به تله مرگ نینداز این دفعه اگر خریت بکنی نصف سربازانت کشته خواهند شد عاقل باش برگرد ترکیه الاغ و احمق بیشعور چرا سربازان را به کشتن میدی
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 2
      ادب در نزد ایرانیان استو بس
  • پلنگ ایران IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    3 1
    اردوغان اگرجرات داره یبارهم بیادمرزشمالغرب کمک این نمک نشناس الهام جون بعدجفت گوشش می‌بریم میداریم کف دستش.مرتیکه فکرکرده اسراییل چهارتاموشک داده بهش داده خیریه.بایدمیزاشتیم همون کودتاکارش تموم میشد می‌رفت لبوفروشی
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    4 1
    ماهم مصممیم تهدیدات پانتورچیسم پو گرگ زادگی مغولی علیه ایرانیت و زبان فارسی را در شمال ایران از بین ببریم.. تارف دیگر بس است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس