وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با سفیر ایران در این کشور به روابط دوجانبه و نیز گفت‌وگوی ایرانی-سعودی پرداخت.

به گزارش مشرق، «هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار با «حسن ایرلو» سفیر ایران در صنعاء درباره راه‌های تقویت روابط میان دو طرف و نیز توسعه آن در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل‌نظر کرد.

خبرگزاری «سبأ» در این خصوص گزارش کرد، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این دیدار به تحولات منطقه بویژه گفت‌وگوی ایرانی-سعودی که در خاموش کردن کانون‌های تنش و ایجاد ثبات در منطقه کمک می‌کند، پرداخت.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: با اعلام آمادگی ایران به مذاکرات باز می‌گردیم

هشام شرف عبدالله تأکید کرد، هرگونه تفاهم برای تقویت امنیت و ثبات منطقه بدون پایان حمله نظامی به یمن ، لغو محاصره این کشور، بازگشایی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و نیز فرودگاه‌ها و در رأس آن فرودگاه صنعاء ممکن نیست.

وی به اقدامات و تلاش‌های دولت نجات ملی یمن در زمینه توسعه آموزش بویژه آموزش عالی پرداخت و ابراز امیدواری کرد از تجربه‌های بین‌المللی از جمله تجربه‌های دانشگاه‌های ایران در این زمینه استفاده شود و شاخه‌هایی از این دانشگاه‌ها در یمن افتتاح شود.

سفیر ایران نیز بار دیگر تأکید کرد، از نظر تهران، یمن راه‌حل نظامی ندارد و راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز تنها راه‌حل است.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی اخیرا گفت‌وگوها میان ریاض و تهران را تأیید کرده و ابراز امیدواری کرده بود که در جریان گفت‌وگوها مسائل فیمابین حل شود.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «گفت‌وگوها با عربستان در بهترین وضعیت خود در حال پیگیری است. چند دور گفت‌وگو در بغداد در مورد موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه انجام شده. هیچ پیش شرطی از سوی دو طرف مطرح نیست و تلاش داریم در چارچوب مرضی الطرفین به آغاز یک روابط پایدار برسیم. اعزام هیأتی از عربستان به ایران تأیید نمی‌شود.»

دو مقام عراقی دوشنبه پنجم مهرماه به آسوشیتدپرس گفته‌ بودند نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دور جدیدی از مذاکرات را در بغداد برگزار کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    بر آل یهود ملعون . لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس