دولت بایدن در «توافق سازش ابراهیم» شکست خورده است

«لورا کِلی» تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی از ناکامی و عدم موفقیت دولت بایدن در پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود سخن گفته است.

به گزارش مشرق به نقل از هیل، «لورا کِلی»، تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی از ناکامی و عدم موفقیت دولت بایدن در پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود در ارتباط با «توافق سازش ابراهیم» سخن گفته است.

در این یادداشت گفته شده که با گذشت یک سال از امضای توافق سازش میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی و بحرین، این طرح نتوانسته به پیشبرد لازم برای گسترش خود دست یابد و دولت «جو بایدن» در حال از دست دادن موقعیتی کلیدی مربوط به این توافق است.

بیشتر بخوانید:

هیل: ناتوانی بایدن در پیشبرد سازش اعراب و اسرائیل

نویسنده همچنین به نقل از «مایکل کوپلو» مدیر سیاسی سازمان «انجمن سیاست اسرائیل» می‌نویسد: دولت بایدن در حرکت به سمت جلو مردد است. یک چالش پیش رو این است که مدلی که دولت ترامپ بسط داد برای ایالات متحده هوشمندانه نیست و از سوی دیگر بایدن هم از خودش برنامه جدیدی ندارد.

در حالی که حدود یک سال از توافق عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با چند کشور عربی محدود می‌گذرد، اما نتایج و دستاوردهای این توافق برای کشورهای عربی این توافق به نظر بسیار سطحی و ناچیز به نظر می‌رسد.

آنچه درباره توافق ابراهیم بسیار روشن است آنکه این توافق یک سال پیش بسیار شتابزده و در تصمیمی ناگهانی از سوی ترامپ برای علنی کردن روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

در واقع این توافق با فشار بسیار زیاد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفت تا ترامپ حمایت لابی صهیونیست‌ها را در رقابت با دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بدست آورد.

به اعتقاد کارشناسان، توافقات سازش تحت عنوان توافق ابراهیم که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و جارد کوشنر، داماد وی در اواخر سال میلادی گذشته آن را در میان جنجال رسانه‌ای بزرگی تبلیغ کردند بعد از کمتر از یک سال از امضای آن درحال شکسته شدن و از دست دادن سریع هیاهوی خود است و نتوانست به دیگر کشورهای عربی تسری یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس