درخواست فرانسه برای انعقاد توافق پناهندگان با انگلیس

فرانسه بر لزوم انعقاد توافق پناهندگان با انگلیس به منظور حل مناقشات بر سر پناهجویان عبوری از کانال مانش تاکید کرده و این اقدام را از اولویت‌های پاریس در دوران ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا دانست.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "گرالد دارمانین"، وزیر کشور فرانسه بر لزوم انعقاد توافق پناهندگان با انگلیس تاکید کرده است.

دارمانین در سفر خود به سواحل دریای شمال فرانسه چنین توافقی را ضروری دانست چرا که این موضوع در توافق برگزیت تنظیم نشده است.

وی تاکید کرد که فرانسه این موضوع را در دستور کار ریاست دوره ای پاریس بر اتحادیه اروپا که از ژانویه سال آینده آغاز می شود قرار خواهد داد. شمار روزافزون مهاجران عبوری از کانال مانش که از فرانسه به انگلیس می روند بخصوص در دوران پسا برگزیت تنش های بین لندن و پاریس را تشدید کرده است.

"دارمانین" از دولت انگلیس درخواست کرده به وعده های خود عمل کند و منابع لازم برای مبارزه با قاچاق مهاجران در سواحل فرانسه را فراهم کند.

انگلیس در چارچوب توافق صورت گرفته در جولای با فرانسه تامین مالی امنیت مرزها در فرانسه با حدود ۶۲.۷ میلیون یورو در سال جاری و سال آینده را پذیرفت.

البته دولت انگلیس در ماه سپتامبر تهدید کرد که این پول را به دلیل هجوم بالای مهاجران از فرانسه و از طریق کانال مانش به پاریس نمی دهد.

هفته نامه "اشپیگل" چندی پیش در گزارشی نوشت: گشت های بریتانیا می خواهند در آینده به جای اسکورت قایق های حامل مهاجران در کانال مانش به سواحل انگلیس آن ها را به فرانسه بازگردانند.

وزیر کشور انگلیس هم اخیرا در پیامی توئیتری اعلام کرد که توقف گذرگاه ها برای عبور مهاجران اولویت مطلق برای انگلیس خواهد بود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم پیش از این اعلام کرده بود که از هر تاکتیک ممکن برای توقف عبور مهاجران از این تنگه استفاده خواهد کرد. با این همه هنوز مشخص نیست که آیا در این باره توافقی بین انگلیس و فرانسه رخ خواهد داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس