وزیر اطلاعات اسرائیل: پرونده تعرض جنسی رئیس شاباک را نادیده گرفتیم

وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل اعتراف کرد، تعرض جنسی در ساختار نظامی اسرائیل بیداد می‌کند در حالی که پرونده‌ای برای رئیس جدید شاباک نیز در این زمینه وجود دارد که نادیده گرفته شده است.

به گزارش مشرق، الیعازر اشترن وزیر اطلاعات اسرائیل در گفتگویی با رادیو اف ام ۱۰۳ اعتراف کرد در زمان حضورش به عنوان مدیر بخش نیروی انسانی ارتش اسرائیل موارد بسیار زیادی از شکایت تعرض جنسی در صفوف ارتش را که به دستش می رسید نادیده گرفته و از بین برده است.

او در رابطه با شکایتی که از رئیس جدید شاباک در مورد تعرض جنسی انجام شده و مسئولین آن را نادیده گرفته‌اند هم ضمن بهانه قرار دادن نبود شاکی مشخص مدعی شد ما نباید فرهنگ شکایت‌های مجهول الهویه را باب کنیم.

این در حالی است که شکایتی علیه رئیس شاباک توسط فردی که نام اولش به زبان عبری (Resh) است صورت گرفته اما توسط مسئولین ذیربط نادیده گرفته شده است، تا وی بتواند به ریاست این سازمان اطلاعاتی برسد.

وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل در توجیه این اقدام گفت: من در دوره حضورم به عنوان مدیر نیروی انسانی بسیاری از شکایت‌های رسیده در رابطه با تعرض جنسی را به دلیل آن که شاکی مجهول الهویه داشتند و یا به شکل کلی و بدون نام بردن از طرف‌های به صورت مبهم در مورد یک حادثه سخن می گفتند، پاره می کردم.

سخنان این وزیر اسرائیلی در رسانه‌های عبری زبان بازتاب گسترده‌ای داشت و باعث واکنش شدید سازمان‌های مدافع حقوق زنان شد، امری که وزیر اسرائیلی را بر آن داشت تا توضیحاتی برای توجیه این رفتار خود ارائه کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    خب الان ما چکار کنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس