کد خبر 1283523
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: نشنال‌اینترست در یادداشتی با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان و خروج احتمالی از عراق و سوریه در آینده، این فرضیه را مطرح ساخته که رژیم صهیونیستی ممکن است به دنبال ترتیبات امنیتی جایگزین باشد.

نویسنده بیان می‌کند که حضور منطقه‌ای ایران، تهدیدی جدی برای این رژیم است و از آن جهت که توان نظامی رژیم به دلیل محدودیت‌های ژئوپلتیک برای مقابله با ایران کافی نیست، نیازمند حضور و حمایت آمریکا برای مقابله با ایران است.

 رژیم صهیونیستی، حضور آمریکا را عامل موازنه‌بخش برای مقابله با «نیروهای نیابتی» ایران می‌داند. طبق این یادداشت، ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا نشان روشنی است که اسرائیل به تنهایی در مقابله با جبهه مقاومت، ناتوان است.

در این یادداشت ذکر شده که توافق ابراهیم و دستاوردهای اقتصادی آن برای رژیم نیز به‌تبع حضور منطقه‌ای آمریکا منعقد شده است. به گفته یک مقام ارشد در اسرائیل، بنت از بایدن خواسته که خروج از عراق و سوریه را به تعویق بیندازد.

 به نوشته نویسنده، نظم منطقه‌ای جدیدی در راه است. بهبود روابط ترکیه با مصر، ترکیه با امارات و عربستان با قطر، نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی پس از خروج آمریکا باید درصدد یافتن متحدان جدیدی باشد.

خروج آمریکا از افغانستان، تصور شکست‌ناپذیری ارتش آمریکا را خدشه‌دار کرده است. گروه‌های اسلام‌گرای مخالف غرب از این شکست، جسارت بیشتری برای مقابله با حضور منطقه‌ای آمریکا و هم‌چنین رژیم صهیونیستی خواهند گرفت و این چالشی تازه برای آینده نظامی و امنیتی اسرائیل خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس