کد خبر 1048426
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
KC 46

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا از موافقت وزارت خارجه این کشور برای فروش 8 فروند هواپیمای سوخت‌رسان بوئینگ «کی‌سی-۴۶» خبر داد.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا در تازه‌ترین همکاری‌های نظامی خود با رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ۸ فروند هواپیمای نظامی سوخت‌رسان به تل‌آویو می‌فروشد.یک نهاد وابسته به پنتاگون که مسئول امور مربوط به فروش تسلیحات آمریکا است، در یک نامه به کنگره خبر داده که دولت آمریکا موافقت خود را برای فروش ۲.۴ میلیارد دلاری هواپیماهای سوخت‌رسان به رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

ژاپن 3 فروند هواپیمای سوخت رسان سفارش داد+عکس

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در این نامه به کنگره اعلام کرد، وزارت خارجه این کشور با فروش 8 فروند هواپیمای سوخت‌رسان کی‌سی-۴۶ ساخت شرکت بوئینگ موافقت کرده است.

طبق قوانین آمریکا، بعد از موافقت وزارت خارجه این کشور و در صورت عدم مخالفت قانونگذاران کنگره آمریکا ظرف مهلت زمانی ۶۰ روزه، قرارداد فروش تسلیحات به طرف خارجی اجرا می‌شود.

در بیانیه آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در توضیح چرایی فروش این هواپیماها تصریح شده است: «برای منافع ملی ایالات متحده این موضوع حیاتی است که به اسرائیل برای توسعه و حفظ توانمندی مستحکم دفاعی این کشور کمک کند».

کاربرد هواپیمای کی‌سی-۴۶ سوخت‌گیری هوایی و سوخت رساندن به دیگر هواپیماها در حین پرواز است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • FR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    15 1
    آمریکا چیزی به اسراییل نمی فروشند!‌ در واقع هدیه می دهد!‌ هر سال آمریکا 38 میلیارد دلار به اسراییل میدهد. به شرط اینکه روی تسلیحات آمریکایی خرج شود!!!
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      1 4
      مبارک باشه
    • دیده بان IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      3 2
      همه اقدامات این حرامزاده های تروریست قطعا نامبارک وشوم است!
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    7 0
    این خرید یعنی اسرائیل توان خود را برای حملات دوربرد آینده افزایش میدهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس