جانشین فرمانده ناجا: نیروی انتظامی بازوی انقلاب است

جانشین فرمانده ناجا در آیین تجلیل از کلانتران برگزیده سراسر کشور گفت: نیروی انتظامی بازوی انقلاب است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار " قاسم رضایی" در اولین جشنواره تجلیل از کلانتران برگزیده که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت به ویژه سپهبد شهید " حاج قاسم سلیمانی" و همرزمانش را گرامی می داریم و برای فرماندهی معزز کل قوا مقام معظم رهبری "مدظله العالی" آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی و توفیق روزافزون داریم.

وی اظهار داشت: خداوند را سپاس که بار دیگر توفیق داد در ماه ربیع الاول که متقارن با هفته گرامیداشت نیروی انتظامی است در جمع همرزمان مجاهدم حضور یابم؛ توفیق دیدار با شما برادران عزیز همزمان با دومین روز هفته ناجا برای من افتخاری بزرگ است.

به وجود همکارانم می بالم

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه به وجود همکارانم می بالم و به همه آنان عشق می ورزم، یادآور شد: همکاران من توفیق دارند که لباس مقدس خدمت بر تن کرده و در راه صدیق شهدا حرکت کنند و این توفیق برای بنده و همه همکارانم فرصت ارزشمند و غنیمتی است، به پاس وجود ولایی و خدمتگزار همرزمانم به تک تک نیروهای پلیس عشق می ورزم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی تاکید کرد: شهیدان در مسیر الی الله، جان شیرینشان را برای نظام و انقلاب تقدیم کردند و میوه این جانفشانی امنیت مطلوبی است که در ام القری جهان حاکم است؛ امنیتی که به برکت خون شهدا و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری " مدظله العالی" و جانفشانی ایثارگران و علاقمندان به کشور حاصل شده است.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: همرزمانم امروز از مرز تا مرکز، از شهرها تا جاده ها و ... برای توسعه نظم و امنیت عمومی تلاش می کنند و چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند:" نیروی انتظامی یکی از ستون های امنیت کشور است".

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی مسئول تأمین امنیت داخل و عمومی کشور است، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی موثرترین مولفه در امنیت ملی است و به پاس همین جایگاه و حساسیت ماموریت های پلیس، مقام معظم رهبری " مدظله العالی" فرمودند:" نیروی انتظامی مظهر اقتدار کشور است".

نیروی انتظامی تکیه گاه و پناهگاه مردم

وی با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی ملجاء، تکیه گاه و پناه مردم است، خاطر نشان کرد: مردم هر کجا نیروهای پلیس را می بینند احساس آرامش می کنند و اقتدار پلیس برای قانون شکنان و هنجارشکنان است؛ مقام معظم رهبری " مدظله العالی" نیروهای پلیس را " مجاهدان فی سبیل الله" خطاب کردند و این مهم برای همه ما افتخاری بس بزرگ است.

سردار رضایی با اشاره به آیین تکریم از خانواده شهید "پرویز کرم پور" در این مراسم یادآور شد: خانواده معظم شهدا مصداق بارزی از جانفشانی نیروهای پلیس برای نظام و کشور هستند؛ نیروهای پلیس برای امنیت و آرامش مردم جان می دهند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های پلیس خاطر نشان کرد: نیروهای پلیس در شرایط مختلف اقلیمی، زمانی و جغرافیایی ، در ایام تعطیل و غیر تعطیل برای انجام وظایف ذاتی و قانونی خود تلاش و همت می کنند و ارزیابی ها و نظرسنجی های برون سازمانی حاکی از این است که نیروی انتظامی در میان چند دستگاه و سازمان برتر خدمت رسان از منظر عمومی است.

وی با اشاره به کارکردهای نیروی انتظامی، کلانتری ها را ویترین پلیس برشمرد و خاطر نشان کرد: مردم عملکرد و کارکرد کلانتری و پاسگاه ها را به کل نیروی انتظامی تعمیم می دهند؛ کلانتری ها و پاسگاه ها مورد قضاوت مردم هستند.

سردار رضایی با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری " مدظله العالی" درباره بهبود شیوه خدمات دهی در کلانتری ها و پاسگاه ها خاطر نشان کرد: تدابیر و انتظارات معظم له بر چشم می گذاریم و به منظور تحقق انتظارات ایشان همه توان و ظرفیت مان را به کار می گیریم؛ راه اندازی و فعال سازی قرارگاه تحول کلانتری و پاسگاه ها گامی در راستای بهبود خدمات دهی و تعالی رفتار کارکنان است.

وی با بیان اینکه تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی از رویکردهای جدی ناجا است، خاطر نشان کرد: پلیس در تراز انقلاب اسلامی از مظلومان حمایت می کند و فضا را برای زندگی، کسب و کار و .. . مردم امن می کند؛ چنین پلیسی به گردنکشان، اشرار و متجاوزان به حقوق مردم اجازه جولان نمی دهد.

نیروی انتظامی بازوی انقلاب

سردار رضایی با بیان اینکه نیروی انتظامی بازوی انقلاب است، بر لزوم طرح ریزی های عملیاتی متناسب با ماموریت های جغرافیایی توسط روسای کلانتری ها تاکید کرد و گفت: برنامه های تحولی در حوزه رفتاری و نرم افزاری در کلانتری ها با قوت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: شایسته است که روسای کلانتری ها متناسب با نیازسنجی های ماموریتی، به تدوین پیوست انتظامی بپردازند و دقت ، صحت و سرعت عمل را ملاک عمل خود قرار دهند.

اهتمام ویژه برای تقویت کلانتری ها

سردار رضایی با اشاره به اهتمام جدی فرمانده و هیئت رئیسه ناجا برای تقویت کلانتری و پاسگاه ها خاطر نشان کرد: در بازدیدهای میدانی سرزده به کلانتری ها، پاسگاه ها و بخش های انتظامی می بینیم که نیروهای پلیس با عشق و علاقه انجام وظیفه می کنند، این مهم ترین ویژگی یک پلیس مردم دار است.

وی با اشاره به کارکردهای اشراف اطلاعاتی بر محیط پیرامونی یادآور شد: برای نیروهای پلیس مماشات با هنجارشکنان، قانون شکنان و اشرار معنا و مفهومی ندارد؛ امروز نیروی انتظامی ، ولایی و انقلابی است و برای انجام وظایف لحظه ای درنگ و کوتاهی نمی کنند.

سردار رضایی با اشاره به رویکرد اقتدار توام با رافت و مهربانی پلیس خاطر نشان کرد: فرصت ها را قدر بدانیم و برای ارتقاء جایگاه پلیس همه تلاشمان را به کار ببندیم.

در این مراسم از خانواده شهید "پرویز کرم پور" تجلیل شد و تقدیر از برخی جانبازان و همچنین کلانتران برگزیده سراسر کشور از دیگر برنامه های این آیین بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس