مکلف به رعایت قوانین مجلس در خصوص ضوابط هسته ای هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اساس دعوا و علت تمایل نداشتن و جلوگیری استکبار از رسیدن کشور ما به فناوری‌های پیشرفته این است که این پیشرفت‌ها تحت بیرق جمهوری و انقلاب اسلامی در حال رخ دادن است و آن‌ها می‌خواهند مانع این پیشرفت‌ها شوند.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما افزود: فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای با منع گسترش سلاح‌های هسته ای، جزو مواردی است که تعهد مشترک کشورهاست و در قالب ضوابط و مقررات آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای بر قرار شده است و دولت‌ها به آن متعهد هستند.

وی ادامه داد: مجلس کشور ما در پیش و پس از انقلاب، مصوباتی درباره معاهدات بین المللی دارد و مکلف به رعایت این ضوابط هسته‌ای هستیم.

اسلامی بیان کرد: دشمنان کشور، وظایف واضحی را که در قانون و اساسنامه آژانس نوشته شده است در این حدود ۴۷ سال برای ایران اجرا نکردند و یا خیلی ضعیف و به ندرت و بسیار گزینشی اجراء کردند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: نکته کلیدی این است که اکنون راس هرم قدرت، دستیابی به فناوری‌های پیشرفته است و فناوری هسته‌ای از نظر نقشی که در رفاه عمومی و اقتصاد و سلامت جامعه دارد، یکی از تعیین کننده‌ترین ها، تسهیل گر و شتاب دهنده پیشرفت در دیگر زمینه هاست.

اسلامی با بیان اینکه دشمنان این نکته کلیدی را برای ما ممنوع کردند و تحصیل دانشجویان ایرانی را در این رشته‌ها محدود می‌کنند، افزود: حوزه‌های فضایی، هسته ای، آی تی و فناوری‌های ”نانو“ و ”بیو“ جزء موارد بالای سطح قدرت تعریف شده است و زائیده این قدرت علمی و فناوری، قدرت اقتصادی و نظامی است که می‌تواند پیشرفت را تسهیل کند و پشتوانه آن شود و قدرت ساز ملت هاست، اما استکبار جهانی بر آن چنبره زده است و به هیچ وجه علاقمند نیست در کشوری مانند ایران، این فرصت‌ها به وجود بیاید و نیروهای برجسته علمی و جوانان کشورمان، فرصت شغلی در این محدوده بی انتهای فناوری داشته باشند و فعالیت کنند بنابراین عرصه را هر روز تنگ‌تر می‌کنند.

وی با اشاره به اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: براساس این اساسنامه، آژانس باید کشورها را برای اهداف صلح آمیز انرژی اتمی تشویق، پشتبانی و کمک کند تا بتوانند به انرژی صلح آمیز هسته‌ای دست یابند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: متاسفانه به دلایل متعدد و برای اینکه آن‌ها برتری را فقط برای خود می‌دانند، محیط علم و فناوری را منحصر کردند و برای ما سخت گیری می‌کنند و هزینه‌های ما را افزایش می‌دهند.

 اسلامی افزود: بنابراین راهی که انتخاب شده، بسیار واضح و روشن است و جمهوری اسلامی ایران، برای اهداف صلح آمیز خود در انرژی هسته ای، گام برداشته است.

وی به شهدای هسته‌ای و تلاش دست اندرکاران حوزه هسته‌ای در کشورمان اشاره و اضافه کرد: با تحقیق، توسعه و کار طاقت فرسای جوانان کشورمان، با وجود مزاحمت‌ها و دشمنی ها، توانستیم به فناوری هسته‌ای دست یابیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس