کره‌شمالی احتمالا همچنان در حال غنی‌سازی اورانیوم است

یک وب سایت اطلاعاتی آمریکایی با انتشار مطلبی مدعی شد که مجموعه راکتور هسته‌ای «یانگ بیون» کره شمالی همچنان مشغول غنی سازی اورانیوم است.

به گزارش مشرق به نقل از یونهاپ، یک وب سایت اطلاعاتی آمریکایی با انتشار مطلبی مدعی شد که مجموعه راکتور هسته‌ای «یانگ بیون» کره شمالی همچنان مشغول غنی سازی اورانیوم است.

بر اساس این گزارش، وب سایت «۳۸ شمالی» مدعی شد: تصاویر (ماهواره‌ای) نشان می‌دهد که آب (راکتور) از تاریخ ۲۵ اوت تا حداقل ۹ سپتامبر در حال تخلیه است. در تاریخ یک اکتبر آبی مشاهده نشد. اما یک روز بعد تصاویر حاکی از وجود آب در راکتور هستند.

این وب سایت همچنین اعلام کرد که با آنکه هیچ گونه نشانه‌ای از فعالیت راکتور مانند بخار ناشی از فعالیت آن در تصاویر به چشم نمی‌خورند، اما با این حال هنگامی که راکتور در حال کار است، تخلیه متناوب آب، امری غیرمعمول نیست.

لازم به ذکر است که وب سایت مذکور، هفته گذشته نیز با انتشار گزارشی مدعی شده بود که پیونگ یانگ در حال فعالیت‌ های ساخت و ساز در راکتور یانگ بی ون است.

خبرگزاری یونهاپ نیز مدعی شد که کره شمالی پیشتر سوخت نیروگاه یانگ بی ون را برای تبدیل آن به پلوتونیوم مورد نیاز برای تولید بمب هسته‌ای خارج کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    4 1
    دم کرهٔ شمالی گرم و عرض احترام به جناب کیم جونگ اون!!!
  • ایراندوست IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    2 3
    جناب کیم جونگ اون : ضمن عرض سلام و خسته نباشید امیدوارم که " غنی سازی " را همچنان با قدرت ادامه دهید . به قول مفسر کشتی پیش کسوت ایران: شیر مادر و نان پدرت حلالت باشد به خاطر " غنی سازی های بی عیب ونقص ات" !
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 3
    وقت حمله به کره شمالی رسیده ‌‌. فقط یک اتحاد نیازه . کره جنوبی و استرالیا و ژاپن و تایوان و سنگاپور و فیلیپین با حمایت آمریکا . یک اتلاف خیلی خوبی میشن . ظرف ۲ ساعت رژیم پیونگ یانگ از همه میپاشه . فقط یک فکری باید به حال بمب های هسته ای کرد . اگر بمب اتم از این کشور بگیری ۱ ساعت دوام نمیاره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس