ابراز نگرانی باشگاه‌های لیگ برتری از حضور «بن‌سلمان» در فوتبال انگلیس

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با ابراز گلایه از انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به کنسرسیوم تحت هدایت عربستان سعودی، توجه مقامات لیگ جزیره را به خود جلب کرده و بدنبال تشکیل جلسه اضطراری در این‌باره هستند.

به گزارش مشرق، لیگ برتر انگلیس پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که باشگاه نیوکاسل به گروهی متشکل از صندوق ثروت ملی عربستان سعودی و شرکت‌های PCP Capital Partners و RB Sports & Media فروخته شده است.

این گروه سرمایه‌گذاری پیش از این در آوریل ۲۰۲۰ با پیشنهاد علنی ۳۰۵ میلیون پوند(۴۱۵ میلیون دلار) خواستار خریداری نیوکاسل بودند اما به‌دنبال انجام تحقیقات از سوی لیگ جزیره، این توافق از بین رفت؛ لیگ جزیره به‌دلیل نگرانی‌های فزاینده مبنی بر سرقت حق پخش تلویزیونی از سوی ریاض، تحت فشار قرار گرفت و مجبور به متوقف کردن معامله شد.

یک سوی مناقشه سرقت حق پخش، شبکه تلویزیونی بی‌این اسپورتس قطر بود؛ شبکه‌ای که حق پخش تلویزیونی دیدارهای لیگ جزیره را در خاورمیانه خریداری کرده و به دلیل تنش سیاسی با عربستان، فعالیت این شبکه در ریاض ممنوع است. این ممنوعیت چهارشنبه هفته گذشته رفع شد تا یکی از موانع اصلی انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل مرتفع شود.

نشریه گاردین اعلام کرده است که براساس گزارش‌ها ۱۹ باشگاه لیگ برتری با صدور جواز برای کنسرسیوم تحت هدایت عربستان برای خریداری کامل سهام «مایک اشلی» مالک سابق نیوکاسل، مخالفت کرده‌اند.

همچنین این باشگاه ها ابراز نگرانی کرده‌اند که کنسرسیون تحت هدایت عربستان و به طور مشخص صندوق ثروت ملی عربستان که ریاست آن را «محمد بن سلمان» شاهزاده بلندپرواز سعودی برعهده دارد، می‌تواند «وجهه» لیگ جزیره را مخدوش کند؛ صندوق ثروت ملی عربستان ۸۰ درصد سهام باشگاه نیوکاسل را خریداری کرده است.

نهادهای بین‌المللی حقوق بشری، لیگ برتر انگلیس را ترغیب کرده‌اند تا به منظور رسیدگی به موضوعات و مسائل «حقوق بشری»، مقررات «آزمون مالکان و مدیران» لیگ برتر را تغییر دهد.

این نهادها اقدامات عربستان سعودی را در راستای استفاده از ورزش به عنوان ابزاری برای سرپوش گذاشتن روی سوابق حقوق بشری این کشور محکوم کرده‌اند.

 باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با ابراز گلایه از انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به کنسرسیوم تحت هدایت عربستان سعودی، توجه مقامات لیگ جزیره را به خود جلب کرده و مصرانه بدنبال تشکیل جلسه اضطراری در این‌باره هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    نیوکاسل‌همه‌چی‌رو‌میبره-

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس