استان مارب.jpg

ریاض به شدت تلاش می کند بخش الجوبه را در مرکز یمن حفظ کند چرا که خوب می داند از دست دادن این منطقه با رسیدن رزمندگان یمنی به دروازه جنوبی شهر مارب برابری می کند.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات رزمندگان یمنی در مناطق مختلف بخش های مرکزی الجوبه و جبل مراد در جنوب استان مارب علیه عناصر ائتلاف سعودی ادامه دارد و مناطق اشغالی آرام آرام در حال پاکسازی هستند.  

تاکنون حدود ۴۰ درصد از بخش الجوبه از اشغال خارج و به کنترل در آمده و در روزهای اخیر یکی از کانون های اصلی عملیات بوده و رزمندگان بر این محور تمرکز کرده اند چرا که دروازه جنوبی شهر مارب محسوب می شود.  

پاکسازی بخش الجوبه به معنای باز شدن راه برای تسلط کامل بر بخش های جبل مراد و مناطق اشغالی رحبه است و همین مسئله اهمیت این بخش را به خوبی نشان می دهد.  

درگیری ها در این محور سخت گزارش شده و ریاض با کمک متحدان منطقه ای و به کارگیری تمام امکانات در تلاش است مناطق اشغالی را حفظ کند اما رزمندگان تلاش می کنند با پاکسازی مناطق آلوده خود را به مرکز بخش الجوبه برسانند و عناصر ائتلاف سعودی را زیر فشار سنگین قرار دهند.  

آخرین خبرها از تحولات میدانی در مرکز یمن/ جزئیات درگیری‌های سنگین در دروازه جنوبی شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

از محور غربی و جنوبی بخش الجوبه خبر می رسد عملیات رزمندگان شدت گرفته و مناطق و کوه های الروضه، القاهر،  القویبل و الصعید از اشغال خارج شده اند و به کنترل درآمده اند.  

مقصد بعدی نیروهای یمنی در این محدوده به سمت مناطق المسائل، نجا، الجرافه، حوبرانه و ... است و رزمندگان با ادامه پیشروی از این محور به سمت شمال به سه راه حریب و سه راه جبل مراد خواهند رسید.

در محور جبل مراد نیز درگیری ها به صورت پراکنده در جریان است و پیشروی محسوسی صورت نگرفته است؛ درصد سیطره نیروهای یمنی و ائتلاف در این بخش به ترتیب ۳۵ و ۶۵  است.

از سویی دیگر، نیروهای یمنی در محور جنوب شرق بخش الجوبه هم مواضع خود را در کمپ الخشینه، کوه برقا الغیل، الخشینه، الوصیل و ... تثبیت کرده اند و را نفوذ دوباره مزدوران سعودی را در این مسیر بستند.  

آخرین خبرها از تحولات میدانی در مرکز یمن/ جزئیات درگیری‌های سنگین در دروازه جنوبی شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، درگیری ها در مناطق و کوه های النزیله، برقا الصلم، شرق السوم و ... در جریان است و رزمندگان با سه راه حریب حدود۳ کیلومتر فاصله دارند؛ در حال حاضر حدود۹۸ درصد از بخش حریب از اشغال خارج شده است.  

به گزارش مشرق، در محور غربی و شمال غربی مارب درگیری ها فروکش کرده و فاصله رزمندگان با این شهر از سمت بخش های بخش های صرواح، الجوبه، جبل مراد، حریب به ترتیب ۹، ۳۰، ۴۳ و ۴۵ کیلومتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 1
    لطفا یک گزارش جامع در مورد اینکه کدام مناطق یمن دست حوثی ها و جمهوری اسلامی ایران و کدام مناطق دست امارات و عربستان هست کار کنید
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 0
    نبود پدافند هاي ضدهوایی پیشروی انصارالله با کندی مواجه کرده‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس