وزیر امور خارجه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گفت‌وگوهای تهران و ریاض در مسیر درستی حرکت می‌کند،‌ اعلام کرد که ایران و عربستان سعودی در برخی موارد به توافق‌هایی دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر امروز (جمعه)، در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» به مسائل مختلفی از جمله گفت‌وگوهای تهران و ریاض پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: «گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی در مسیر درستی حرکت می‌کند و ما به گفت‌وگوهای بیشتری نیاز داریم».

حسین امیرعبداللهیان اضافه کرد:‌ «ما و عربستان سعودی به توافق‌هایی در برخی زمینه‌ها دست پیدا کردیم و ما از این گفت‌وگوها استقبال می‌کنیم».

امیرعبداللهیان در ادامه گفت:‌ «گفت‌وگوهای ما با عربستان سعودی به نفع منطقه است. این یک گفت‌وگوی سازنده است. ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم هستند و نقش پراهمیتی در تثبیت امنیت منطقه دارند».

وی افزود:‌ «ایران بر این باور است که معادله گفت‌وگو و استقبال [از دیگران] می‌تواند آینده درخشانی برای منطقه داشته باشد».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  در ادامه به گفت‌وگوهای هسته‌ای اشاره و تأکید کرد: «ما زمان خود را با مذاکرات تلف نخواهیم چنانچه طرف مقابل برای بازگشت به آن جدی نباشد. اگر آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای جدی باشد، ما می‌توانیم بر روی این مسئله حساب کنیم».

حسین امیرعبداللهیان همچنین گفت: «هدف اساسی دولت ایران یک طرح اقتصادی فراگیر چندجانبه است. در آینده نزدیک شاهد نتایج ابتکارهای ایران در زمینه برقراری صلح و امنیت در منطقه خواهید بود».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بامداد روز گذشته وارد لبنان شد. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، روز گذشته، در مدت حضورش در لبنان با رئیس جمهور، رئیس پارلمان، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به گفت‌وگو پرداخت.

شبکه «المنار»، امروز (جمعه) گزارش داد که حسین امیر عبداللهیان با سید حسن نصرالله دبیرکل جبنش حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    4 0
    متاسفانه سیاست خارجی اشتباه
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      ایشان زحمت زیادی در راستای بهتر کردن روابط ایران با سایر کشورها میکشند. تعداد سفر هایی که در همین 2 ماهه داشته اند گویای این امر است. مطمئنا زحمات ایشان و تیم پشتیبان و تیم همراه به نتیجه خواهد رسید. هرچند که در روزهای اول و دفعات اول ممکن است از بعضی کشورها بی مهری ببینند ولی قدرت قطرات آب هر سنگی را سورخ خواهد کرد. یک خسته نباشید گرم به ایشان میگویم
  • ش. AE ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 0
    کدام توافق ؟؟؟؟؟؟؟با این دشمنان خونی کشور ما چه توافقی اینها به خون ما تشنه هستند کدام توافق ؟؟؟؟؟عربستان یکی از دشمنان ایران و ایرانی هست شما دیگه چرا؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    3 0
    شاید اگر مذاکره نکنند بهتر باشه چون یمن باعث سقوط آل سعود میشه. بنظر سعودی ها برای بقا خودشون مذاکره می کنند
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    3 0
    ما با این حکومت عربستان هیچ توافقی نداریم جز نابودی این گاوهای شیرده-چون هیچ چیز جوابگوی کشتار حجاجمان را نمیدهد
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      پس کشته شدن و قتل عام یمنی ها چی
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    3 0
    ما زمان خود را با مذاکرات تلف نخواهیم چنانچه طرف مقابل برای بازگشت به آن جدی نباشد./ مسلم است که طرف مقابل یعنی شیطان بزرگ برای بازگشت به آن جدی نیست؛ بهتر است مذاکرات را تا زمان لغو تمام تحریم ها در عمل به حال تعلیق در آورید.
  • mojtaba SE ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    1 0
    فیلسوفی سیاست میگه,فاحشه همیشه باید یک تکیه گاه داشته باشه..عربستانی که کاملا در اختیار دشمنان ما است هرگز با ما به توافق نمیرسه..ادا در نیارید..تا مسلط بر همسایگانمان نباشیم ,همین همسایگان میرن زیر تسلط دشمن ما و به ما حمله میکنن ..تجربه اش رو تو 42 سال کردید از عراق گرفته تا باکوی فعلی...ایران قوی بدون مسلط بودن بر همسایگان فقط یک تفهم است...پاینده رهبر.
  • DE ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    جناب وزیر ، در هرات دریافت ویزای ایران از کنسولگری ایران ( علیرغم بسته بودن ) توسط دلالها با دریافت حدود 1000 دلار انجام می شود!!!!!! چاپیدن این پاپتی ها انصاف نیست ...
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    ما هیچ توافقی با تمام حکومتهای ظالم،اشغالگر،ضد مردم،خاائن،جنایتکار،گاوشیرده،عازتگر،استکبار شرق وغرب نداریم-مگر کشورها دست ازظلم بی عدالتی غارت واشغال ونابرابری بردارتد
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 1
    چه عجب یک نیمچه دوست پیدا کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس