رکوردشکنی استرالیا در ادوار مختلف انتخابی جام جهانی

استرالیا با غلبه بر عمان، رکورد جدیدی در مراحل مقدماتی ادوار مختلف جام جهانی فوتبال به نام خود ثبت کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی استرالیا شب گذشته (پنجشنبه) با پیروزی ۳ بر یک مقابل امارات، با ۹ امتیاز صدرنشین گروه B مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی ماند.

مطابق اعلام سایت فیفا، این یازدهمین بُرد پیاپی «ساکروس» در مرحله انتخابی یک دوره از جام جهانی بود و باعث شد استرالیا، رکورد جدیدی از خود ثبت کند. پیش از این آلمان در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، اسپانیا در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ و مکزیک در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ به ۱۰ پیروزی متوالی دست یافته بودند. غلبه استرالیا بر شاگردان برانکو ایوانکوویچ اما باعث سبقت ساکروس از تیم‌های فوق شد.

این تیم در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، هشت پیروزی متوالی به دست آورد و در دور پایانی هم از سد چین، ویتنام و عمان گذشت. این در حالی است که قوانین کرونایی باعث شده شاگردان گراهام آرنولد از اواخر سال ۲۰۱۹، نتوانند در خانه خود به مصاف رقبا بروند و تنها یکی از ۱۱ دیدار فوق، در خاک استرالیا برگزار شده است.

آرنولد درباره این رکورد گفت: شاید این رکورد را در آینده بازتاب دهیم و بگوییم چه احساس فوق‌العاده‌ای داشتیم. برای من اما بازی با ژاپن و کسب دوازدهمین برد مهم است.

استرالیا در سال‌های ۹۷-۱۹۹۶، در دیدارهای ملی به ۱۴ پیروزی متوالی رسیده بود که این بردها، به شکست ناامیدکننده مقابل ایران در راه صعود به جام جهانی ۱۹۹۸ ختم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    فقط عربستان نرود جام هر که رفت مفت چنگش.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    دق کردم ژاپن را برد عربستان
  • غلامرضا IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    چرا امارات ؟استرالیا با شکست سه بر یک عمان صدر نشین گروه خودش شده نه شکست امارات
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    ، تیم ملی استرالیا شب گذشته با پیروزی ۳ بر یک مقابل امارات(امارات نه عمان )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس