کد خبر 1282145
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
آمریکا: خواستار از سرگیری فوری مذاکرات وین هستیم/ دیپلماسی بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه کشورش خواستار از سرگیری فوری مذاکرات وین است، دیپلماسی را بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران دانست.

به گزارش مشرق، ‌ ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد دولت متبوعش مایل به از سرگیری فوری مذاکرات احیای برجام در وین است.

ند پرایس در این خصوص به خبرنگاران گفت: طی هفته‌های اخیر ما بارها از مقامات ایرانی شنیده‌ایم که آنها انتظار دارند مذاکرات به‌زودی از سر گرفته شود. ما امیدواریم که تعریف آنها از به‌زودی با تعریف ما از آن یکی باشد.

وی افزود: ما تمایل داریم که مذاکرات در وین هرچه زودتر از سر گرفته شود. این مذاکرات از چند ماه قبل متوقف مانده است. ما خواستار این هستیم که طرف‌های مذاکره‌کننده دوباره دور میز مذاکرات جمع شوند و مذاکرات را از جایی که متوقف شد، از سر بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اظهار داشت: ما همچنان بر این باوریم که مسیر دیپلماتیک همچنان باز است و دیپلماسی بهترین راه برای برقراری مجدد محدودیت‌هایی است که برجام بر برنامه هسته‌ای ایران قرار داد. در عین حال ما فکر می‌کنیم که بازگشت فوری به برجام ضروری است زیرا این فرآیندی نیست که بتوان آن را تا ابد ادامه داد. این فرآیندی نیست که بشود آن را طول داد.

طرف‌های غربی طی ماه‌های اخیر بارها تلاش کرده‌اند که ایران را مقصر طولانی شدن مذاکرات وین و از قبل ایران را عامل شکست احتمالی مذاکرات وین معرفی کنند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره در پاسخ به این ادعای تکراری و بی‌اساس طرف‌های غربی تأکید کرده‌اند که اعضای اروپایی برجام و آمریکا -که در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شده و اکنون سعی در بازگشت به برجام بدون رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران دارد- با بی‌توجهی به حقوق ایران و تلاش برای گره زدن برجام به مسائل دیگر باعث پیچیدگی مذاکرات احیای برجام شده‌اند.

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش در یک گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد: «به دنبال فرار از میز مذاکره نیستیم. دولت سیزدهم مذاکره‌ای را مذاکره می‌داند که دستاوردهای ملموس در راستای تامین منافع و حقوق ملت ایران داشته باشد. طبعا این پیام تاثیرات مثبت خود را در طرف مقابل داشته است.»

امیرعبداللهیان تأکید کرد: «مذاکره از ابزار دیپلماسی است و امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد و طرف‌های مقابل بر مبنای خرد در میز مذاکره حضور یابند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    7 1
    اینهمه منت و تقاضا از طرف امریکا و اروپای فشل برای از سرگیری مذاکرات که همراه با سیاست معروف چماق و هویجه، نشانه چیه؟ چرا اینقدر طرفهای غربی هرروز و هرروز خواستار برگشتن ایران به پای میز مذاکره اند؟ آیا کدخدا و نوکرانش دلشون برا تامین منافع ما سوخته که درخواست مذاکره رو دارن؟ چرا اینا اینقده مهربون شدن؟ اگه پای نفع بردن ما از برجام هست خوب به تعهدات شون عمل کنن، اگه منظور دیگری تو زمینه موشکی و منطقه ای دارن، کورخوندن، امیدوارم دولت مردان انقلابی پای منافع ملت ایران سفت و سخت بمانند، و مثل دوره قبل اعم از دولتِ عبرت و مجلس فشلِ 20 دقیقه ای عمل نکنن، دوره ذلتی که حتی از متن چیزیکه نخونده و آگهی ندارن امضا کرده و تازه امضای جان کری رو تضمین آن میدونستن. به سخنان اخیر وزیرخارجه دولت ذلتِ بنفش حتما گوش دادین، بنده خدا حاج حسین شریعتمداری و دیگر کارشناسان حنجره شونو پاره کردن که آقا suspention یعنی تعلیق، تعلیق و تعلیق بعد مرتیکه در مجلس فریاد میزد و منکرش میشد و یه عده بزافخش هم قبول کردن و تصویب و تمام. خداوندا خائنین به ملت ایران رو ذلیل و رسواتر بفرما.
    • رضا IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      1 0
      كجا نازتونو كشيده بدبخت ؟! مگه سواد ندارى ؟! ميگه بهترين راه براى محدود ساختن هسته اى ايران ! بيخودى توهم نزنيد
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    4 3
    آمریکایی‌ها سگ کی باشند که خواستار بازگشت ایران به میز مذاکرات باشند بیچاره ها از بی اعتنایی ایران کلافه شده اند باید کاری کنیم که به غلط کردن بیفتند . اون موقع که در اوج قدرت ظاهری بودند ایران تحویلشون نمی گرفت حالا که در سراشیب سقوط و حضیض ذلت قرار دارند .
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      4 2
      بخاطر افزایش ثانیه قیمت‌ها در آمریکا که دارن برای مذاکره دست و‌پا میزنن..احتمالا بایدن رفت تخم‌مرغ و برنج و روغن و ماهی و گوشت و لبنیات و .... بخره دید نسبت به روز قبل گرونتر شده گفته هرچه زودتر مذاکره رو شروع کنین..تازه دیده کادیلاک‌پراید هم داره میشه ۲۰۰ میلیون
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      3 2
      آمریکای حرام زاده... اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون.. خدایا فرصت و لیاقت این رو برای جمیع ایران اسلامی بده که روبروی این مفسد فی الارض تاریخ بشریت و دنیا ایستادگی کنیم و در راه تو ثابت قدم باشیم.. الهی آمین
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 0
    آقای آمریکا مذاکره و دیپلماسی مال خودت ما برجام نمیخواهیم .چند سال دیگه میخواهی به بهانه برجام ما رو تحریم نگه داری؟حنات دیگه رنگی نداره و میگوییم به تو که بالاتر از سیاهی رنگی نیست.اشتباه آمریکا اینه که با زور میخواهد کشورها رو مطیع خودش کنه در صورتی که اگر آمریکا با بعضی کشورها مهربانتر میبود خیلی بهتر میتوانست به خواسته اش برسد.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    مسئول فعلی ایرانی زیر بار زور نمی رود مگر آنکه زور پرزور باشد.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    8 0
    امریکا به گور پدر نداشتش خندید!!!
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 2
    حضور در مذاکرات یعنی ادامه روند خفت بار روحانی ! ابتدا تا خرتناق غنی سازی کنید سپس به میز مذاکره بروید همان کاری که چین و پاکستان کردند ابتدا بمب اتم و سپس مذاکره
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 3
    تست پرتاب بمب اتم با جنگنده های غیر قابل شناسایی و شکست ناپدیر اف35 صد در صد ایران رو وادار به نرمش قهرمانانه میکنه فقط ببین کی گفتم
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    قربان دهنت تحریمها را بردارید تا کاسبان تحریم نتوانند میلیاردها دلار به جیب بزنند
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 2
    مذاکره برای مذاکره هرگز قابل قبول نیست
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 1
    انتظار بی جا از برجام باعث شد هشت سال کشور معطل بماند... ما مذاکره برای مذاکره نمیخواهیم
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 0
    آمریکا که اصلا جزئی از برجام نیست خلی وقته خارج شده...تورا بخدا کشور را با معطل برجام نکنین...ببینین رئیس جمهور چقدر فعال هست هر روزدرحال سرکشی و بررسی میدانی و جلسات هست. در هر هفته حتی روزهای تعطیل سخت ترین و به دورترین جاها و استانها میرن/./.بخدا راه اصلی همش همینه خدمت به مردم اول همینه...برجام تله آمریکا هستش
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 1
    حالا همه باید کار بکنیم برجام باشه واسه وقت استراحت و جلسه بازی...الان کشور فعالیت میخواد و مدیریت درست
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 1
    برجام بازی را بزارین واسه یه وقت دیگه...الان فقط باید کار درست انجام بدیم و هوشمندانه
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    طبق نظر کارشناسان واقعا آسیب اقتصاد ما 20درصد اقتصاد ما بستگی به عوامل خارجی داره اما80درصدش داخلی هست پس باید اول داخل را درست کنیم-برجام فرمالیته است
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 1
    مسئله مسکن -مسئله خودرو -مسئله بازار بورس - مسئله بازار خودمان و ارتباط با همسایه های خودمان همش را بخواهیم درست کنیم راحت 4 سال طول میکشه دیگه وقتی واسه برجام بازی و جلسه بازی و معطل گذاشتن مردم نمیمانه مردم را گول نزنیم خواهش میکنم
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    برجام بازی غربگراها را هم دیدیم آخرش با دست خالی و زدن آمریکا زیر همه چیز تمام شد...امضای کری هم که تضمین بود شد پشم
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 1
    به امیر عبداللهیان گفتیم فقط بره سراغ همسایه ها و بقیه شون هم بعدا ...سفرای ما هم باید اقتصادی و بازار یابی بلد باشن وگرنه سفیر نمیخواهیم خودمون بازاریاب میفرستیم تو سفارت خونه ها مستقر کنیم فقط یکدوره کوچولو منافع ملی و خطوط قرمز بهش تعلیم میدیم باقی اش همش باید بازاریابی و اقتصاد بلد باشه و سرزبون داشته باشه
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 1
    باز همه چیزمون برجامیزه بشه...لعنت به هرچی غرب و غربگراهست
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    امیر عباللهیان سلام...مابرجام که اول و آخرش بشه هیچ نمیخواهیم
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    برجام که این کشورهای غربی میخوان آخرش جام زهر دیگری است و ما نمیخواهیم
  • FR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    جمع کن باو..اول تحریمهارو لغو کنید بعد..اون دولت که ازتون محبت گدایی میکرد لولو برد..
  • FR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 0
    خب هی فوری فوری یعنی چی ؟! هنوز نفهمیدید وقتی فشار حداکثری جواب نداد امر ونهی به ایران جواب نمیده ؟!
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    با سلام توصیه ام به عزیزان هیئت مذاکره کننده هسته ای در دولت مردمی سیزدهم این است با افتخار و اقتدار در مقابل این جرثومه های فساد و جنایت کاران عالم از حیثیت کشور و دستاورد بی بدیل ملت که بهترین دانشمندان هسته ای را در این مسیر داده ایم دفاع نمائید و از قدرت شیشه ای آنها نهراسید وبا قدرت منطق و بیان شیوا و استدلال های متقن و دلایل مستحکم موضوعات معنونه هسته ای را تبیین و با صبر و تانی فراوان و حوصله بی کران به موضوعات مطروحه دشمنان مداقه داشته باشید چرا که آنان شیادان بشریتند و نکند خدای ناکرده تحت تاثیر لبخند اهریمنی شان قرار گیرید و یا از تشر و نارضایتی آنها منقلب و سریع تصمیم عجولانه بگیرید . شما عزیزان بدانید در برابر دیو صفتان و جنایت کاران انسانیت قرار دارید که از حقه ای برای فریب شما کوتاه نمی آیند و اصلا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند حتی یک در صد . بنابر این مراقب باشید با لغات و کلمات لاتین شما را دور نزنند و امتیاز نگیرند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس