آمریکا حتی در جنگ متعارف هم قدرت مقابله با روسیه و چین را ندارد

به عقیده تحلیلگر نشریه آمریکایی"نشنال اینترست"، مقامات واشنگتن حق دارند نگران خطرات ناشی از درگیری هسته‌ای احتمالی با روسیه یا چین باشند، چون ارتش آمریکا حتی آمادگی جنگ متعارف با این دو کشور را ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، روزنامه آمریکایی "نشنال اینترست" در تحلیلی نوشته است، ایالات متحده کاملاً حق دارد تا نگران خطرات ناشی از بروز یک درگیری هسته‌ای احتمالی با روسیه یا چین باشد.

بیشتر بخوانید:

آیا آمریکا منتظر شکست دیگری در آسیا است؟

"دیوید پاین" تحلیلگر این نشریه امروز (چهارشنبه) در مقاله‌ای در این باره نوشته است: «نیروهای مسلح ایالات متحده در حال حاضر آمادگی مقابله با روسیه یا چین، حتی در یک جنگ متعارف را ندارند، چه رسد به درگیری هسته‌ای. اشتباه راهبردی طرف آمریکایی – گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به سمت شرق اروپا در سال‌های دهه ۹۰ و سپس پذیرفتن جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی در این سازمان بود و این اقدام در نهایت به ضرر واشنگتن تمام شده است.»

بیشتر بخوانید:

شمار زیادی از جاسوسان سیا کشته یا دستگیر شده‌اند

به عقیده این تحلیلگر، در نتیجه ایالات متحده اکنون مجبور شده است تا نتواند روی سیاستی درست در جهت تضعیف اتحاد محکم بین روسیه و چین متمرکز شود و به جای آن باید به دفاع از کشورهای کوچک و ضعیف وارد شده در صفوف ناتو مشغول باشد.

پیش از این، ژنرال "جان هایتن" معاون ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز ابراز عقیده کرده بود که هدف ایالات متحده باید این باشد که هرگز وارد جنگی با روسیه و چین نشود، برای اینکه چنین درگیری نظامی عواقب نابود کننده‌ای برای خود آمریکا و برای کل جهان در پی خواهد داشت.  

به گفته وی، چنین جنگی جهان را نابود کرده، اقتصاد جهانی را از بین برده و برای همه بد خواهد بود و به همین دلیل ایالات متحده باید از این مسئله اطمینان حاصل کند که هرگز پا در چنین راهی نخواهد گذاشت.

علاوه بر این، "آرون میچل" مشاور سابق وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل اروپا و اورآسیا نیز اخیراً در مقاله‌ای برای روزنامه «نشنال اینترست» نوشته است که ایالات متحده در یک جنگ بالقوه احتمالی با روسیه یا چین، شانس بسیار کمی برای پیروزی خواهد داشت. به عقیده وی، چنین درگیری نظامی، ارتش آمریکا را بطور کامل از بین خواهد برد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس