یک پیشکسوت فوتبال تبریز: فیروز کریمی در حد تراکتور نیست/ بعید می‌دانم تک‌رقمی شویم

یک کارشناس فوتبال تبریز معتقد است که نمی‌توان آینده خوبی برای تراکتور متصور شد.

به گزارش مشرق، سجاد حسین‌زاده، پیشکسوت فوتبال تبریز درباره وضعیت تراکتور در آستانه آغاز لیگ بیست و یکم صحبت کرد. او با ابراز نگرانی نسبت به شرایط تیم تراکتور اظهار کرد: اگر بخواهم حرف دلم را بزنم، به عنوان یک مطلع فوتبال باید بگویم که وضعیت تراکتور در حد نام و آوازه‌اش نیست. این تیم یکی از پرآوازه‌ترین تیم‌ها است ولی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی مدیرانش نمی‌توان به نتیجه رسید. نبود مدیریت در این تیم مشهود است. به نفراتی که برای تراکتور جذب شده است نگاه کنید، استراتژی مدیران در قبال جذب این نفرات چیست؟

او افزود: ما هیچ برنامه و طرحی در تراکتور نمی‌بینیم و هر روز یک کار جدید در این تیم انجام می‌شود. من به عنوان شخصی فوتبالی به آینده تراکتور امیدوار نیستم. تنها روزنه امیدمان سر و سامان دادن به بدهی‌های باشگاه است و اگر این اتفاق رخ دهد، شاید بتوان کاری کرد که آینده باشگاه امیدوارکننده باشد.

این کارشناس فوتبال تبریز درباره بازگشت فیروز کریمی به تراکتور عنوان کرد: آقای کریمی از نظر روحی و روانی تاثیر خوبی روی تیم دارد اما این تنها یک بخش کار است. یک مربی باید ابزار داشته باشد که ابزارش، نفرات لازم برای یک مارتن ۳۰ هفته‌ای است. تراکتور نیاز به بازیکنان نخبه دارد و باید در هر پست دو، سه بازیکن باکیفیت در اختیار داشته باشد. وقتی آقای کریمی این ابزار را ندارد، کار روحی و روانی چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟

حسین‌زاده ادامه داد: آقای کریمی از نظر فنی خوب است ولی در حد تراکتور نیست. اگر به آخرین نتایج کارنامه کریمی نگاه کنید، متوجه این موضوع می‌شوید. چنان چه آقای کریمی بخواهد در تراکتور کار کند باید عملکردی مانند عملکردش در پاس تهران داشته باشد. البته از آن زمان تاکنون فوتبال دنیا تغییرات زیادی داشته و این که آقای کریمی با این تغییرات همراه بوده یا نه، جای سوال دارد. در کل تراکتور در تمامی جنبه‌ها اوضاع خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید:

برتری تراکتور مقابل هوادار در دیداری دوستانه

او در ادامه در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌اش درباره رتبه تراکتور در لیگ بیست و یکم چیست؟ گفت: تراکتور در بهترین دورانش، زمانی که چندین بازیکن تاپ داشت و به نوعی کهکشانی بود به جایی نرسید و تنها در جمع پنج تیم اول لیگ بود. الان که تراکتور خالی شده و بی‌ثباتی هم گریبان تیم را گرفته، مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار تراکتور است. من بعید می‌دانم که تراکتور رتبه تک رقمی بتواند کسب کند.

حسین‌زاده سال ۹۸ در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که فوتبال تبریز باید ۱۰ نفر مانند زنوزی داشته باشد. این کارشناس فوتبال تبریز در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به این صحبتش اعتقاد دارد یا نه؟ بیان کرد: حضور آقای زنوزی در فوتبال زمانی خوب است که ثباتی در برنامه‌اش داشته باشد. بله من این را گفتم و ای کاش فوتبال ایران چندین حامی مثل ایشان داشت. ولی این افراد باید برنامه داشته باشند.

او با بیان یک مثال توضیح داد: اگر دو نفر داشته باشید که یک نفر از منطقه پرآب و یک نفر از منطقه کم آب آمده باشد و بخواهید به آن‌ها یک سد آب بدهید، رفتار این دو نفر در قبال این سد متفاوت خواهد بود. آقای زنوزی باید پولش را به کسی بسپارد که بلد باشد از آن استفاده کند. این پول‌ها نه تنها کمک حال تراکتور نشدند، بلکه اوضاع تراکتور را بدتر کردند. اگر مروری کنیم، زمانی که آقای زنوزی آن تیم کهکشانی را بست، تیم‌های دیگر بیدار شدند و بازیکنان با کیفیت خارجی جذب کردند اما در ادامه تراکتور از آن‌ها عقب ماند.

این کارشناس فوتبال تبریز در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: من معتقدم که مدیران تراکتور وکلیه تیم‌ها اگر به دنبال رشد در فوتبال هستند باید کاری اساسی‌ برای آکادمی‌های‌شان انجام دهند. باید بپذیریم که در کار زیربنایی خوب عمل نکردیم و به جز یکی دو تیم، باقی تیم‌ها، پایه‌های‌شان رها شده است. تیمی که مصرف کننده شده باشد، اگر جنگ قارون هم داشته باشد، محکوم به شکست است.

حسین‌زاده با انتقاد از وضعیت معیشتی مربیان پایه گفت: هیچ تیمی را نمی‌بینید که مربی تیم پایه‌اش از نظر مالی تامین شده باشد. همین می‌شود که تعداد کمی از آن‌ها برای امرار معاش مسیر کج را انتخاب کنند. بالاخره بازیکنان با استعدادی هستند که پول ندارند و بازیکنان بی‌استعدادی هم هستند که پول دارند. باید پول به تیم‌های پایه آورده شود تا استعدادها کشف شوند. به این شکل هم از یک طرف پول داریم و از طرف دیگر می‌توانیم درآمدزایی کنیم. اگر به این شکل عمل کنیم دیگر نیاز به جذب ستاره‌ها نیست بلکه ستاره می‌سازیم. شما چند کشور اروپایی را می‌بینید که در فوتبال مطرح نیستند ولی چندین بازیکن سطح اول دارند که پول و سرمایه برای کشورشان می‌آورند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    19 0
    هر مربی رفت تراکتور براش زدن تراکتور و هوادارانش اول موضع خودشان را مشخص کنند بعد دنبال مربی بگردن
    • ایرانی IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      کی تو این تیمارستان سر جای خودشه
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    15 2
    آقای کریمی تجربه قهرمانی دارد . چطور در حد تراکتور نیست
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    25 5
    سطح فیروز کریمی خیلی بالاتر از تراکتوره
    • مهاجرانی ایرانی.. IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 5
      با سلام وعرض ادب و احترام نظر دهنده گان ذیل در خصوص تیم بزرگ تراکتور سازی یا هر تیمی از اذر بایجان بزرگ در حدی نیستند که به اذربایجان..سر و مغز ایران نظر بدهند یادمان نرفته است..چند سال پیش نود درصد تیم ملی ایران که به جام جهانی رفتند..با مربیگری اقای کی روش..اذری و ترک زبان بودند زنده باد ایران..زنده باد اذربایجان ..زنده باد تیمهای اذری
  • DE ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 1
    فیروز کریمی در حد تراکتور نیست خیلی که زور بزنه در حد یه نیسان باره یا پراید.آهان منظورتون اون تراکتور بود.
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      چقدر سوزش داری وقتی اسم ترکتور کبیر رو میشنوی پس اگه ترختوری نیستی سکوت کن و حرفی نزن فکرنکن نظر ندی بهت بگن لالی تشکر
  • الونگا IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    14 13
    راست میگه فیروز کریمی در حد گاو اهن نیست ! امثال زیدان و انجلوتی و گوردیولا و مورینیو و...در حد گاو اهن هستن همین فیروز کریمی اگه نبود جلوی النصر کیسه گل شده بودین شما حدی ندارین تو کل تاریختون یه جام حذفی بردین و ده دقیقه قهرمان لیگ برتر شده بودین اقای پیشکسوت سنجیده تر دورافشانی کن لطفا
    • وحید IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
      0 0
      متاسفم برا اون خانواده ای که تورو به بار آورده....
  • رضا IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    21 31
    اصلا تراکتور چی هست که کریمی در حدش باشد یا نه؟!
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      6 1
      تراکتور یک تیم مردمی و خصوصی هست که پول بیت المال رو غارت نمیکنه
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 2
      یه تیم مردمی و خصوصی که پول بیت المال رو غارت نمیکنه
    • م IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 5
      اینکه میگویند تراکتور تیم خصوصیه انسان خنده اش میگیره !!!!
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    16 13
    این تیم اسیر در چنگال سازمان اطلاعات ترکیه و پانتُرکیسم = صهیونیسم رو منحل کنید تا پیش از اینکه آذربایجانِ ایران رو نابود نکردند
  • بهزاد دهنائی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    12 7
    تراکتور بزرگ هست ولی نه، به اندازه ی بزرگی استاد فیروز کریمی فیروزکریمی جام آسیا را گرفته
  • اکبر IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    21 6
    فیروز کریمی بهتر از مربیان خائین لنگی هست،لااقل یه قهرمانی در آسیا دارد
  • م IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    4 5
    بنده به عنوان یک هوادار فوتبال پرسپولیس مشکل تراکتور رو خدمتتون عرض میکنم مشکل تراکتور همین غرور بیجا و ندوانه گذاشتن زیر بغل تیم هست اینکه تیم پر هوادار خست یک طرفه ولی پراوازه چیه؟!!! اصلا چ مقام هایی رو توانسته بدست بیاره غیر جام حذفی ؟! اصلا تراکتور چ تیمی بوده که الان طرف میگه فلان مربی در حد تراکتور نیست ؟!!!! تراکتور یک تیم معمولی بوده و خست که هوادار زیاد داره وگرنه کارنامه درخشانی ندارد و دوسال پیاپی هم نتونسته بعنوان ی رقیب باشه
    • محمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      4 0
      داداش شما اول برید غلط املاییتون رو درست کنید بعدا بیایید اظهار نظر کنید
    • باور IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      3 1
      باز دست یه بچه گوشی دادن، ایشالا این مدرسه ها باز بشه تا یخورده شهر آروم بشه. تو معنای بزرگی رو هنوز نفهمیدی، تراکتور ۶ هیچ از همه شما جلوتره. این حرفهای خنده دار فقط مخاطبش امثال خودتی. یک تیم دست بسته جلوی یه دولت، بزرگترین تشکل‌های نژاد پرستی داخلی و خارجی رو در روی این تیم هستند. ده ها برابر هزینه های هنگفت برای به حاشیه کشیدن این تیم، رسانه در مقابل تیم. هزینه های سنگین برای رقبای آن. تهدیدهای اقتصادی و امنیتی و جانی برای مالک و مدیران و فعالان آن، مسئولان خودفروش استانی در لباس میش. هیئت فوتبال استان که در زمان مدیریتش جمعه سیاه دیدیم. اذیت و آزار هر کسی از جمله داخلی و خارجی، بازیکن، کادر فنی و اسپانسر جهت عدم همکاری آنها. قضاوت‌های یکطرفه داوری. نصف همینها علیه هر تیمی بود منحل شده بود. در میان همه این تا عدالتی ها و دشمنی ها هنوز هم اسمش لرزه میندازه تو جون هر خائنی. شما نمی‌فهمید. ما ۷۰ درصد راهمون رو رفتیم و کافیه زنوزی دو الی سه سال دیگه دووم بیاره. فوتبالیش هم میفهمیم. #۵۱ آسیا
    • م IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 0
      به باور نمیخوام بی احترامی کنم ولی جالبه ما هم همین حس و نسبت به تیم هامون داریم همش خیال میکنیم دستای پشت پرده اجازه خصوصی شدن به این دوتیم و. نمیدهند تا پول ها و قدرتی که از قبل. طرفداران این تیم ها بدست میاد رو مال خود کنند و هرجور شده با بی ثبات کردن مدیریت ها دلالی تیم رو به حاشیه ببرند و از محبوبیتشون کم کنند البته تا حدودی موفق شده بودند که پرسپولیس تو این 5 سال با تمام مشکلات مچ همشون رو خواباند خدا رو شکر اون اقا که اسمشو گفتی خودش خدای رانت ی نمونه اش رو میگم برو تحقیق کن اونزمان که دستور دادند پیکان وانت نباید پلاک شه و برای جان مردم خطرناک چندین سال بدلیل سودی که میبرد اجازه نداد چنین اتفاقی بیفته !!!
  • جلال IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 1
    باور بفرمائید این اقای پیشکسوت‌ را حتی اسمشو در کنار بزرگان تیم‌ دیده نمیشه.شاید آقا توپ جمع کن اون زمان بوده.بعدا بزارید بدون حواشی تیم کارشو بکنه‌ به قول ما آذری ها(شار‌ بوراخما)
    • م IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 0
      افرین به فهم شما من ی پرسپولیسی هستم ولی همین انسان ها به تیم و هواداران استرس و فشار وارد میکنند اجازه بدهند مربی و تیم کارش و کنه شما چکاره هستی که نظر میدی در مورد شان مربی
  • اکبر IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    8 1
    خیلی ها زیاد هاپ هاپ میکنند وقتی اسمی از تراختور برده میشه
    • م IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 2
      اون دیگه قدر و شعور فهم شماست !!!! حقیقت مثل ته خیار تلخه
    • م IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 3
      ما اونائیکه مثل گرگ او اوووو کنند رو مثل الهام خانم خفه میکنیم
  • رضا پرکاری IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 3
    انهایی که در حد تراکتور بودن چه گلی بر سر تراکتور زدن که کریمی نمیتونه برای این تیم تراکتورکریمی زیادی هم هست
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    سطح فیروز خیلی بالاتره
  • م IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    6 3
    توهم ببین چقدر زیاده!!!!
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 4
    تراکتور هم در حد لیگ برتر نیست
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 4
    فقط استاد اسدی به درد تراختور میخوره
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 0
      نادان استاد اسدی در تیم ملی بازی کرده می فهمی یعنی چی؟؟!!بهترین بازیکنان شهرها حتی در دسته ۳هم بزور بازی می کنن وقنی کسی بازیکن ملی شده یعنی نابغه فوتبتل بوده .
  • امیر علی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 2
    سطح فیروز خان به مراتب از تراکتور بالاتره تیمی که کلا یه قهرمانی جام حذفی تو ایران داشته با چندتا نایب قهرمانی و قهرمانی تو لیگ یک ما خیلی تیم ها داریم که الان تو لیگ برتر نیستن هیچکی هم هزشومن یادی نمیکنه ولی به مراتب از تراکتور قوی ترن تیم تراکتور فعلا به جای مربی باید دنبال هیئت مدیره و کدیر درست و حسابی باشه با منظم کار کردن و درست کار کردن می تونه نتیجه بگیره این همه مربی اسم و رسم دار آورد ولی آخرش چی یکی از مغروض ترین باشگاه های کشور تیمی که به راحتی می تونه با مدیریت درست خوب باشه تیمی که باید برای تماشاگراش مثل تیم های دیگه فرهنگ سازی کنه یکی از افتخارات ایران باشه
  • مجید IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    الهام رو مربی تراکتور کنید!!!
  • ناشناس IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    2 4
    ‌کسی‌که‌تیم‌ایرانی‌پاس‌را‌قهرمان‌اسیا‌کرد‌درحد‌تراکتور‌نیست.البته‌تراکتور‌تیمی‌نیست‌درحد‌کریمی
  • 6239818046 IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    هر روز یک سرمربی تعویض کردن برای تیم خیلی مضر است باید یک سرمربی رو چند سال قرار داد بست نه اینکه هر دو یا سه ماه یک سرمربی عوض کرد و ساختار تیم رو بهم ریخت بهرحال تیم تراکتور بو اون همه اوازاه و شهرت و هوادار امروز بجای سعود باید برعکس اون رو با این عملکرد ها تجربه کنه و خودش رو از حالا تو قعر جدول تبدیل به لیگ پایین ببینه و احساس کنه حیف اون اوازه و نام نیک تراکتور که نامش اوازه دنیا بود نه فقط ایران
  • سامان IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    خرفهای بی منطق یک‌ریال هم ارزش ندارد حرفهای حسین زاده درسته و در آینده میبینید جایگاه تراکتور کجاست کریمی از علم فوتبال دوره بود و هست و مربی که زبان خارجه بلد نباشد نمتواند مطالب روز فوتبال را دنبال کند آخه کریمی تو این ده سال چه نتایحی داشته
  • نظر IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    در مورد فیروز کریمی و مربیان. نظر دادن کار افراد متخصص است نه. هرکس و احترام او و دیگران را نگه داریم و توهین نکنیم
  • مرتضی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    خداحافظ
  • صادق IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    تیراختور تنها تیم فوتبال نیست که.....
  • mojtaba SE ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    من اعتقاد دارم ،برای حفظ عشق و امید این همشیریهای متوهمم که دنبال بردن و هو هو کردن هستند،بریم 24 تا بهترین بازیکنان دنیا رو بیاریم از جیب بیت المال ..واقعا حق نگفتم؟؟؟اینها همکاری برای ورزش و گسترش فوتبال رو برای استمرار سلامتی و قوی شدن نوجوانان و جوانان و شادی جامعه نمیخوان ,بلکه برای رقابت و برتری طلبی و جنگ و دشمنی میخوان که بتونن از تنفرشون لذت ببرن..پاینده ایران قوی دم فوتبال دوستهای تبریز گرم که با فوتبال حال میکنن..
  • Ali GB ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 1
    لطفا غیر تراکتوریها نظر ندهند که سازنده نیستند. بلکه تخریب گر هستند. من که طرفدار تراکتور هستم هم به مربی و بازیکنان تیمم و کارشناس محترم افتخار می کنم یاشاسین تراکتور
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    نظرات شما نه تنها کمکی به تراختور و موفقیت اون نمیکنه وتنها دلسردی و نفاق ایجاد میکنه انتقاد رو همه بلدند، یک فوتبالی به قول خودت پیشکسوت باید عرضه وتوان دستگیری از تیم رو داشته باشه وگرنه اگر نظر ندهی خیلی کمک بزرگی میکنی
  • حسین IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    کریمی بهترینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس