رئیس رژیم اسرائیل در اولین سفر خارجی به اوکراین رفت/ هدف تل‌آویو از حضور در کی‌یف

رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که رئیس جدید این رژیم برای شرکت در مراسم مربوط به هلوکاست، اوکراین را به عنوان اولین مقصد سفر خارجی خود انتخاب کرده است.

به گزارش مشرق، «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم اسرائیل در اولین سفر خارجی خود اوکراین را برای سفر انتخاب کرد.

رسانه‌های اسرائیلی امروز سه شنبه نوشتند که هرتزوگ بنا به دعوت رسمی همتای اوکراینی خود وارد کی‌یف شده است.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی تلفنی پوتین و نتانیاهو درباره مسائل خاورمیانه

هرتزوگ قبل از اینکه در ماه ژوئیه به سمت جدید انتخاب شود، به اردن سفر کرده و با «عبدالله دوم»، پادشاه اردن دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رسانه‌های صهیونیستی در چرایی سفر او به اوکراین نوشتند که رئیس رژیم اسرائیل قصد دارد در مراسم هشتادمین سالروز «کشتار یابی یار» که ادعا می‌شود بزرگترین هلوکاست یهودیان در ابتدای حکومت نازی‌هاست، شرکت کند.

بابی یار نام یک دره در شهر کی‌یف اوکراین فعلی و شوروی سابق است که این واقعه در آنجا اتفاق افتاده است.

کانال ۷ تلویزیون اسرائیل در این باره گزارش داد که هرتزوگ ایجاد صندوق ملی یهودیان اوکراین را اعلام خواهد کرد. «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در این مراسم گفته که نباید تراژدی مانند این در هیچ جای دنیا تکرار شود.

اوکراین بعد از تحولات یک ساله در قفقاز جنوبی و استفاده از تسلیحات ترکیه‌ای و اسرائیلی در جنگ دوم قره باغ، به خرید این تسلیحات به ویژه تسلیحات اسرائیلی تمایل و علاقه نشان داده است.

اوکراین امیدوار است با تجهیز ارتش خود بتواند شبه جزیره کریمه را از مسکو پس بگیرد.

اخیرا روزنامه جروزالم پست در مطلبی مفصل به قلم «عاموس اسئیل» درباره هرگونه ورود تل‌آویو به بلوک‌بندی‌های نظامی در منطقه اروپای شرقی و شرق آسیا هشدار داده بود.

این روزنامه از نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل خواسته همان موضع «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر سابق را در ارتباط با درخواست‌های آمریکا برای ملحق شدن به ائتلاف سه جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا علیه چین و یا پیوستن به تحریم‌های آمریکا (زمان باراک اوباما) علیه روسیه به دنبال الحاق کریمه به این کشور اتخاذ کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    3 0
    اسرائیلیها هوشمندانه و با نیت اوکراین را انتخاب کردند. چون قصد دارند ماجرای حضور روسیه در سوریه را با پیش کشیدن هولودومور اوکراین تلافی کنند. مطمئن باشید نماینده اسرائیل در اوکراین حرف از هولودومور هم خواهد زد.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 2
    روسيه پليد يك شريك نامطمئن و ابن الوقت هست كه به هيچ وجه نمي توان روي اتحاد با آن حساب باز كرد. وگرنه گزينه خوبي بود براي گوشمالي تورچيه و اسراييل.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 1
      اینقدر ازدکل روسیه بالا نرید. خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس