ارمنستان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس برنامه زمانبندی که مقامات دو طرف تهیه کردند، مقرر شد روسازی جاده جایگزین که مورد نظر مقامات ارمنستان است، به اتمام برسد.

‏به گزارش مشرق، خیرالله خادمی‌ با اعلام دیدار موفقیت آمیز با مقامات کشور ارمنستان از جمله وزیر زیرساخت و معاونان وی، اظهار داشت: در پی مشکلاتی که از سمت نوردوز به سمت ارمنستان ایجاد شد، روز گذشته دیدارهای موثری با مقامات کشور ارمنستان برای رفع مشکل منطقه گوریس که سبب اختلال در تردد کامیون‌ها و حمل بار و مسافر کشورمان به سمت این کشور شد برگزار و تصمیمات بسیار مناسبی برای رفع این مشکل اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید:

درخواست ارمنستان برای نشست ویژه درباره اقدام باکو علیه ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این سفر به دستور وزیر راه و شهرسازی و بر اساس نظر دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، افزود: با برنامه زمانبندی که دو کشور ایران و ارمنستان تهیه کردند، مقرر شد تا روسازی جاده جایگزین‌ (‌جاده تاتو) که مورد نظر مقامات کشور ارمنستان است به اتمام برسد، همچنین، حداکثر تا ۳ ماه آینده، گردنه‌ها و نقاط حادثه‌خیز که در محور جایگزین به واسطه جاده فرعی بوده برطرف خواهد شد، همزمان جاده اصلی جایگزین دیگری که به عنوان قطعه ۴کریدور شمال- جنوب در کشور ارمنستان است (جاده سمت نوردوز به ایروان و از ایروان به مرز گرجستان) در حال عملیات اجرایی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: قطعه ۴ کریدور شمال- جنوب در خاک ارمنستان که حدود ۱۵ کیلومتر تونل و پل دارد و تکمیل آن به ۵ سال زمان نیاز دارد، برای قطعه ۴ پیشنهاداتی برای شروع عملیات اجرایی با استفاده از توان فنی و مهندسی از سوی پیمانکاران و مشاوران کشور ایران، ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت، همچنین راه جایگزین قطعه ۴ امروز مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا نقاطی که در گوریس دچار اشکال است توسط مشاوران ایرانی بررسی شود و تا یک سال آینده محور جایگزین قطعه ۴ در خاک ارمنستان آماده‌سازی شود.

بیشتر بخوانید:

نوباوه: آذربایجان بداند ترکیه و اسرائیل قادر به مقابله با ایران نیستند

خادمی گفت: با مقامات کشور ارمنستان سه تصمیم مهم گرفته شد، اول آنکه کریدور شمال به جنوبی که کشور ما را از مرز نوردوز به کشور ارمنستان و از آنجا به کشور گرجستان متصل می‌کند و راه ارتباط با قفقاز است حتما باید باز نگه داشته شود، دوم آنکه از این طریق راه جایگزین آن طی یک ماه آینده قابل استفاده برای وسایل نقلیه ترانزیتی باشد همچنین بتوانیم همان محور قدیمی و دو نقطه‌ای که داخل خاک آذربایجان قرار گرفته طراحی جدیدی انجام بشود تا به عنوان یک راه جایگزین در محور قدیم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: کار اصلی ما احداث قطعه ۴ جنوبی ایروان به مرز ایران است که به عنوان بخشی از کریدور اصلی شمال به جنوب، می‌تواند جاده مهم و ترانزیتی برای ارتباط بین کشور ما با کشور ارمنستان و قفقاز  باشد، خوشبختانه قسمت شمالی آن یعنی ایروان به سمت گرجستان توسط ارمنستان احداث شده است، قسمت جنوبی به سمت مرز نوردوز ایران قطعه ۴ است که تصمیم‌گیری برای شروع عملیات اجرایی آن گرفته شد، امیدواریم بتوانیم در اجرای سریع کریدور، کمک‌های فنی و مهندسی را به کشور ارمنستان داشته باشیم.

بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، در ادامه جلسات، امروز ۱۳ مهر معاون وزیر راه و شهرسازی کشورمان با هیات همراه بازدیدی از محور ایروان به سمت نوردوز ایران انجام دادند تا همه موانع و مشکلات را برطرف کنند.

خادمی در این‌باره گفت: گرفتاری‌هایی که برای وسایل نقلیه ترانزیتی در این محور ایجاد شده حل خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در بخش زیرساخت حداکثر مساعدت را برای رفع مشکل در منطقه گوریس که محور اصلی ترددی ایران به کشور ارمنستان و منطقه قفقاز است به عمل آوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیش IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    7 0
    ارمنستان با ترکیه و‌آذربایجان توافق کرده الان‌میخواد ایرانو‌سرکیسه کنه همون کاری که پاکستان کرد خط لوله گاز تا مرز پاکستان کشیدیم بعد پاکستان مدعی شد اگه میخواهید ازتون گاز بخریم باید هزینه خط لوله داخل پاکستان رو هم‌متقبل بشید ! سیساستمداران ما مواظب باشند لطفا
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 3
      برو اخوی! اون پروژه ی گاز رسانی به پاکستان که با درایت!(بخوانید حماقت) ژنرال پیر اصلاحات به نتیجه نرسید.ژنرال فرمود پاکستانی ها پول ندارن که پول گاز رو بدن. در صورتی که پاکستانی ها سوخت LPG با سه برابر قیمت گاز وارد میکنن .
  • ES ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    2 12
    این احتمال وجود دارد این جاده جدید مورد تعرض ترکیه یا جمهوری جعلی باکو واقع شود لذا ارمنستان باید تامین امنیت و حفظ این جاده و استان مرزی خود با ایران را به نیروهای مسلح ایران واگذار کند
  • دادا IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    2 9
    چرا همین جاده که الان با مداخله اسرائل کثیف و نیروهای اردغان بسته شده را ازاد بکنیم در اصل ان جاده را بگیریم دست خودمان اذربایجان هم قسمتی از خاک ایرانه وقتی اردغان میگه کریمه مال من است انهم غیر قانونی و وقتی قانونا اذربایجان قسمتی از ایران است باید جاده فوق را بگیریم در اختیار خودمان الهام علی اف غلط میکنه
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    6 2
    کریدور(انگلیسی) = گذرگاه / ترانزیت(انگلیسی) = ترابری
    • RO ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      2 3
      کلمات جعلی به کار نبر به جان چرخبال سه بر سه بر برابرت میکنم
    • علی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      3 3
      میبینم که اینقد به زبان شیرین فارسی علاقه داری... خوبه ... ولی تو ایران بغیر فارسی 2 تا زبان دیگه وجود داره ...
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 3
      به تو چه ربطی داره؟ تو برو برای اردوغان چرندیات بلغور کن.مغول رو چه ربطی به ایران.
  • AT ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    5 5
    باید هرچه زود تر منشأ این تحریکاتو پیدا کنیم که دارن تو سوریه از تکفیری ها حمایت میکنن باید هرچه زودتر عملیات آزادسازی ادلب شروع بشه بعد از اون باید بسیج مردمی عراقو حمایت کنیم تا ارتش مغولی ترکیه رو از موصل و شمال عراق بیرون کنند اونوقت حساب کار دستشون میاد این بی هویت های آسیای میانه
    • US ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      4 2
      شکل این حرفها نیستین. تو ادلب پوست مزدوران اسد کنده شد.
    • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      این مزدوران جمع نباشند خیلی بهتره
    • آراز IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      دیگه اوامر باشه !!!
  • آراز IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 2
    جهت اطلاع عزیزان همه فن حریف ، این جاده نمیتونه "کریدور قفقاز" باشه ، چون ارمنستان خودش از اون سر به گرجستان و آزربایجان ختم میشه، که با هر دو مسئله داره. در ضمن من مطمئنم بازم از پشت خنجر میخورین هههههه. سعی کنید با همه منطقی باشید. نمیگم خوب ، اون که اصلا تو سیستمتون نیست. خصوصا با همسایه های خوب.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 2
    فعلا از ترستون رفتین افتادین به پای پاکستان تا یه وقت به هواخواهی آذربایجان با اتم نزنه شما رو
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    این کریدور فقط به خاطر انتقال نفت جمهوری آذربایجان و روسیه به ترکیه و اروپا است و کالای اروپا و ترکیه به آسیای مرکزی و چین از اینجا می گذرد و کسی توان مقابله با آن را ندارد. مصوبه کریدور توسط روسیه و ترکیه به تایید سازمان ملل رسیده و آنجا خاک ابدي آزربايجان هم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس