دستور رئیسی برای تدوین سازوکارهای احیای جهاد سازندگی در ۲۰ روز

رئیس جمهور به معاون اول خود ماموریت داد سازوکار و ساختارهای احیای ماموریت‌های جهاد سازندگی با محوریت مردم در مدت 20 روز بررسی و تدوین کند.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در جلسه ویژه با فعالان و پیشکسوتان محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی درباره احیای مأموریت‌های جهاد سازندگی، با اشاره به تاریخچه تاسیس جهاد سازندگی با دستور امام راحل و نیز برکات فراوان این نهاد انقلابی، گفت: حرکت جهادی در کشور به رغم ادغام این نهاد در وزارت کشاورزی، به دلیل وجود روحیه انقلابی در میان جوانان و حمایت‌ها و تشویق‌های رهبر معظم انقلاب تعطیل نشد و همواره در شکل‌های مردمی، بسیجی و خودجوش ادامه داشته است.

رئیس جمهور گفت: امروز باید با استفاده از تجربیات گذشته و در بستر گام دوم انقلاب، در مسیر احیای ماموریت‌های جهاد سازندگی برای رفع ریشه‌ای مشکلات روستاها و مناطق محروم و احیای اقتصاد روستا حرکت کنیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه برخورداری از روحیه جهادی در میان مجموعه مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی یک امر ضروری است، گفت: داشتن روحیه جهادی و انقلابی در بین همه مسئولان و مدیران دولتی، اصل مهم و تاثیرگذار است و همواره باید با جدیت حفظ و تقویت شود.

رئیس جمهور در ادامه، ضعف اقتصاد روستا را از عوامل مهم مهاجرت روستاییان و ایجاد حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها دانست و گفت: امروز آباد کردن روستاها به معنای فعال کردن اقتصاد روستا و نیز توجه جدی به اقتصاد مناطق محروم از جمله حاشیه شهرها است و این کار به یک اقدام جهادی نیاز دارد.

رئیسی با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی باید مردم‌محور و برپایه فعالیت‌های مردمی باشد، حمایت جدی از گروههای جهادی را ضروری دانست و گفت: وظیفه دولت در این عرصه صرفاً باید تسهیل‌گری، نظارت و پیگیری برای تحقق امور باشد و از فعالیت جهادگران حمایت کند و موانع موجود را از پیش پای آنها بردارد.

رئیس‌جمهور گفت: ضرورت دارد جریانی با روحیه جهادی برای ایجاد سازندگی و آبادانی در روستاها با هدف فعال کردن اقتصاد روستا ایجاد شود تا با دغدغه‌مندی به حل و فصل بنیادین مشکلات محرومان و روستاییان اقدام کند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت روستاها، مسائل اجتماعی و هویت روستایی و نیز برخی مشکلات زیرساختی به ویژه در حوزه آب شرب و مسکن روستایی ارائه شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    5 2
    خدا لنعتشون کنه اگر جهادسازندگی نابود نمیکردند همه جای ایران اباد بود لنعت بهت ها...
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    جهاد سازندگی باید با ماموریت های اختصاصی که مشترک با سایر نهادها و وزارتخانه ها نباشد تشکیل شود. این امر می تواند به گرفتن برخی مسئولیتها از سایر ارگانها و دادن آن به جهاد صورت گیرد. خلاصه کارشناسی دقیق شود، احساسی عمل کردن، نتیجه عکس می دهد.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    اف به انانی که جهاد را با کشاورزی ادغام کردند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    یک دستور هم دررابطه باتقویت پول ملی ظرف 20ماه بدهد
  • SMAH1 IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    بهترین کار اینکه پروژه های جهادی تعریف کنند تا نیرو های جهادی اقدام کنند. مثلا فلان روستا نیاز به ساخت چند باب خانه دارد البته همه اینها با برآورد دقیق زمان و هزینه تا برخی با پول و برخی با زمان در این امر جهادی شرکت کنند. البته اگر قرار باشد یک دستگاه عرض و طویل درست کنند که عملا بدرد نمی خورد.
  • علي اصغر كريمي IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    بايد شيوه جهادي مردمي دانش بنيان در عرصه عمران و سازندگي كشور در قانون برنامه و بودجه درج شود. شيوه جهادي فراتر از پيمانكاري و كار براي منفعت است. اين شيوه كشور را از غارتگران بيت المال نجات مي دهد. كار براي خدا و كسب رضايت الهي از طريق خدمت به محرومان شيوه جهادي مردمي دانش بنيان است. در شيوه جهادي سرمايه و سرمايه دار اصالت ندارد. اصل علم و دانش و دانشمند با تقوي است. شيوه جهادي رقيب اصلي سرمايه داري فاسد غربي است. با اين شيوه مي توان اقتصاد و دولت را به شيوه جهادي و اسلامي اداره كرد. در حوزه عمراني - صنعتي - معدني - نفت - تجارت - بانك - كشاورزي - ... .آموزش .... با اين شيوه مردم جهادي و صاحب علم و تجربه به ميدان مي آيند. ان شاءالله شيوه جهادي به معني مسئوليت پذيري نامحدود در برابر خداوند براي حل مشكلات مردم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس