کد خبر 1281041
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
چین با ۵۲ جنگنده وارد حریم هوایی تایوان شد

وزارت دفاع تایوان از نقض حوزه شناسایی پدافند هوایی توسط ۵۲ جنگنده‌ چین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، وزارت دفاع تایوان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۵۲ فروند جنگنده و بمب‌افکن نیروی هوایی چین حوزه شناسایی پدافند هوایی (ADIZ) این کشور را نقض کرده‌اند.

بر این اساس، مسئولین تایوانی با بی‌سیم به این جنگده‌ها هشدار داده‌ و هواپیماهای گشت غیرنظامی و پدافندهای هوایی را جهت تعقیب آن‌ها فعال کرده‌اند.

بر این اساس، بیشترین تعداد از جنگده‌های چین در یک روز از سپتامبر سال گذشته وارد حریم هوایی تایوان شده‌اند.

طبق آمار رسمی، چین امسال در ۱۵ ژوئن با ۲۸ جنگنده، ۵ سپتامبر با ۱۹ جنگنده، ۱۶ سپتامبر با ۹ جنگنده و در ۲۳ سپتامبر با ۲۴ جنگنده حریم هوایی تایوان را نقض کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    2 0
    اوه اوه اوه. باور کن دارند تمرین میکنن. یکی از همین روزها با 100 جنگنده حمله جدی خواهند کرد
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      7 2
      بنظرم کشور های غربی در راس آمریکا باید کمک تایوان کنند ‌‌. بهش سلاح های مناسب بدن . الان تایوان نیاز داره . باید سیلی از تجهیزات نظامی بریزن به تایوان. اف ۳۵ ، اف ۱۵ و رافائل ‌‌. ۲۰۰ اف ۱۶ داره الان تایوان . نیرو هوایی چین هم خیلی ضعیف هست . ( نیرو دریایی و زمینی قویه ولی هوایی نه تو چند دهه اخیر عموما فعالیتی نداشته ) مشتاقم بدونم آخر جدال چین و تایوان چی میشه ‌‌. یا تایوان به رسمیت شناخته میشه به عنوان کشور ، یا به چین بر میگرده . امیدوارم تایوان بتونه کمونیست هارا شکست بده و کشورش را از چنگ اونا در بیاره . البته حیف تایوان هست با این اقتصاد شکوفا و محکم وارد جنگ با نیرو های کمونیست بشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس