کد خبر 1280978
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
قطع فیس بوک ابعاد گسترده ای به خود گرفت

به دنبال گذشت چهار ساعت از قطع دسترسی به فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ اخبار متنوع و عجیبی در مورد ابعاد این رویداد بی سابقه منتشر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از نیویورک تایمز، تا به حال احتمال هک شدن فیس بوک و زیرمجموعه هایش بعید دانسته شده، اما انتشار اخباری دال بر ناتوانی کارکنان فیس بوک برای ورود به ساختمان محل کارشان گمانه زنی ها در مورد ماهیت هکری و امنیتی این رویداد را افزایش داده است.

در عین حال فیس بوک خود نیز حمله هکری را رد کرده و وقوع مشکل یادشده را ناشی از اختلال در سرورهای خود دانسته است. به هر حال این رویداد خسارتی سنگین به اعتبار مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک وارد کرده و باعث شده وی ۷ میلیارد دلار از ثروت خود را به علت سقوط ارزش سهام این شرکت از دست بدهد.

ضروری که از بابت این رویداد در هر ساعت به فیس بوک و زاکربرگ وارد می شود از سوی موسسه نت بلاکس ۱۶۰ میلیون دلار برآورد شده است.

اختلال در فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام باعث هجوم کاربران به برخی برنامه های پیام رسان دیگر برای ثبت نام و استفاده از آنها شده و این امر کندی برنامه های مذکور را به همراه داشته است.

در همین حال با توجه به همکاری گسترده این شبکه های اجتماعی با دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران اینترنت، برخی متخصصان امنیتی و افشاگران این جاسوسی های سایبری از رویداد مذکور اظهار خرسندی کرده اند. به عنوان مثال ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی های سایبری آژانس امنیت ملی آمریکا آفلاین شدن مرموز اینستاگرام و فیس بوک را عامل تبدیل شدن جهان به مکانی سالم تر دانسته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    یک روز هم خبر فوت و مرگ بیسکویت را خواهیم شنید منظور خبر مرگ بیت کوئین را بعد لابد بایستی یقه آنتی کوئین را گرفت. پولهای حقیقی چه گلی بر سر ملت های مستضعف دنیا زدند که حالا پول های مجازی میخواهند بزنند.
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 3
    شاید این کار خود آمریکا است دارن آزمایش می‌کنند برای زمانی که بخواهند مردم جهان از خبری مطلع نشود مثل زمان ظهور امام زمان
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 2
    قابل توجه کسانیکه اینها را قبله عالم میپندارند ، یک بچه سیزده ساله چینی این بساط را بوجود آورده باش تا برات بیاد
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 2
    چقدر عالی، یه ده سالی همشون قطع بمونن چی میشه!!! خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس