عرب ۲۴ از نفوذ رژیم صهیونیستی در جاسوسی فیس‌بوک از کاربران خبر داد

شرکت‌های فناوری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی با همکاری شرکت‌های بین‌المللی مختلف در رأس آنها شرکت "فیس‌بوک"، از کاربران در شبکه اینترنت جاسوسی می‌کنند.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری "عرب۴۸"، این شرکت‌ها از افرادی استفاده می‌کنند که عمده آنان از یگان ۸۲۰۰ شاخه اطلاعات نظامی اسرائیل هستند که در زمینه حملات سایبری آموزش دیده‌اند.

از جمله این شرکت‌ها،  Onavo است که توسط دو سرباز اسرائیلی به نام‌های «گای روزین» و «روئی تیگر» در سال ۲۰۱۱ پس از خروج از یگان ۸۲۰۰ ارتش صهیونیستی تأسیس شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این شرکت اسرائیلی در سال ۲۰۱۳، برنامه‌ جاسوسی خود به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به شرکت فیسبوک فروخت.

همین شرکت اخیرا به محور رسوایی و شکایت قضایی برای فیس‌بوک تبدیل شده و روزنامه «دمارکر» چاپ سرزمین‌های اشغالی امروز یکشنبه نوشت که دادگاه رأی به توقف استفاده از نرم‌افزار «اوناوو» داده است.

"مارک زاکربرگ" مدیر عامل فیس‌بوک ژوئن گذشته (خرداد/تیرماه) در کمیته فرعی محدودیت های تجاری مجلس نمایندگان ایالات متحده حاضر شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا شرکت اسرائیلی «اوناوو» فیس‌بوک را قادر به جاسوسی کرده است، به لکنت  افتاد و گفت: مطمئن نیستم که بتوانم این تعبیر را در این مورد به کار ببرم.

کمیساریای تجارت فدرال آمریکا چند روز گذشته در دادخواست خود علیه فیس‌بوک آورده است:شرکت فناوری   «اوناوو» نقش محوری در اختلال رقابتی که فیسبوک از آن استفاده می‌کند، داشته است.

این شرکت خود را به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات مجازی امن، معرفی می‌کرد، اما بدون اطلاع کاربران، فعالیت آنان در شبکه اینترنت را هدایت می‌کرد.

پس از آن که این شرکت توسط فیس‌بوک خریداری شد، اوناوو زمینه را برای تأسیس مرکز تحقیق و توسعه خود در سرزمین های اشغالی ایجاد کرد که این مرکز به لحاظ اندازه دومین مرکز پس از ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید:

براساس گزارش‌ها، برنامه "اوناوو پروتیکت" به فیس‌بوک کمک کرده است تا بتواند "استوری" در برنامه اینستاگرام را راه‌اندازی کند و بصورت  گسترده‌ای مانع از رشد "اسنپ چت" شود که به عنوان بزرگ‌ترین رقیب فیسبوک درحال پیشرفت بوده است، شرکتی که فیسبوک در خرید آن ناکام ماند اما توانست رشد آن را کاهش دهد.

سال گذشته میلادی نیز رسوایی دیگری در خصوص فیسبوک برملا شد که این شرکت به کاربران ۱۳ تا ۳۵ ساله خود، ۲۰ دلار داد تا برنامه "فیسبوک ریسرچ" را نصب کنند که برپایه تکنولوژی شرکت "اوناوو" کار می‌کرد و اطلاعات کاربران را با رضایت خودشان می‌گرفت، اقدامی که سرانجام به خاطر انتقادات زیاد متوقف شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    بعد این ملت خنگ ما از صبح تا شب سیر تا پیاز زندگیشونو تو فیس بوک و واتساپ به اشتراک میزارن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس