امیرعبداللهیان: به زودی نسبت به حل مشکل ترانزیت با جمهوری آذربایجان گفت‌وگوهایی را خواهیم داشت - کراپ‌شده

وزیر امور خارجه تاکید کرد: تهران اجازه نخواهد داد نیروهای تروریست و رژیم صهیونیستی به روابط خوب ایران با همسایگان خدشه‌ای وارد کنند.

به گزارش مشرق، آرارات میزوریان وزیر امور خارجه ارمنستان که به منظور یک سفر رسمی به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه مشترک در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات عبداللهیان ضمن اشاره به مذاکرات مفید و سازنده رییس جمهوری کشورمان با نخست وزیر ارمنستان در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان اظهار داشت: ما مرزهای خود با ارمنستان را مرزهایی برای تعامل و همکاری از جمله در ارتباط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌دانیم.

وی ضمن تاکید بر عزم قطعی تهران برای گسترش همه جانبه روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، ابراز امیدواری کرد با همکاری مشترک طرح ها و پروژه های اقتصادی بر روی زمین‌مانده عملیاتی شده و نواقص و مشکلات مسیر جاده‌ای میان دو کشور به سرعت رفع گردد تا تجارت میان دو کشور به سطح جدیدی گسترش یابد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه ارمنستان نیز با تاکید بر روابط دوستانه دیرینه میان دو ملت اظهار داشت: تحولات سریع منطقه و جهان موجب شده است مقامات عالی دو کشور به تناوب و در فاصله کم با یکدیگر ملاقات کنند.

وی گفت: متاسفانه دخالت طرف‌های ثالث در بحران قفقاز موجب حضور نیروهای تروریست از عراق و سوریه در منطقه شده است.

وی گفت: ارمنستان آمادگی باز شدن مسیرهای مسدود شده را دارد ولی برخی سنگ‌اندازی‌ها ابن روند را کند کرده است.

 آرارات میزوریان موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر غیر قابل قبول بودن تغییر مرزهای بین المللی را مورد تقدیر قرار داد و آن را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی ضمن برشمردن اقدامات کشورش برای تسهیل در مسیر تجارت دو کشور، علاقه مندی دولت ارمنستان به فعالیت تجار و متخصصین فنی ایران در بازار آن کشور را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حضور تروریست ها در منطقه نیز تاکید کرد: متأسفانه به دنبال تنش‌ها در منطقه قفقاز جنوبی، شاهد حضور تروریست‌های خارجی و فعالیت‌های مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه هستیم. البته تهران اجازه نخواهد داد نیروهای تروریست و رژیم صهیونیستی به روابط خوب ایران با همسایگان خدشه‌ای وارد کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 14
    ترس از دوستی آذربایجان و اسرائیل کاملا مشخصه
    • احمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      13 0
      فکر کردی برای ایران خیلی سخته که دشمنان آذربایجان رو در مرز ایران و آذربایجان مستقر کنه؟ حتماً باید مقابله به مثل بشه که شرایط دیگران رو درک کنید؟
    • رحیم IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      7 0
      مرگ بر اسرائیل
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      9 0
      براتون پیف پاف اماده کردیم
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      6 0
      مرحبا احمد
    • سید محسن 19 ساله IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      ترسی وجود نداره. این را در عمل ثابت خواهیم کرد
  • سید روح اله CA ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    9 0
    در دین یهود دوست معنی ندارد
  • DE ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    در قضایای اخیر روسیه تعیین کننده است.
  • US ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    ایران باید با توافق ارمنستان با ورود نیرو به مناطق مرزی آنجا را امن کند و به ارمنستان کمک کند. شاید هم قراردادی مثلا ۳۰ ساله برای تامین امنیت آن منطقه ببندند. اگر ایران مستقیم به آذربایجان نیرو بفرستد ممکن است آمریکا و ناتو بخواهند به بهانه اشغالگری از طریق ترکیه وارد شوند مانند برنامه ای که برای عراق بعد از تسخیر کویت انجام دادند. با اینکار جلوی این توطئه احتمالی‌ غرب گرفته میشود.
  • DE ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    یکی از سیاست های مهم وزارت امور خارجه ایران و وزارت نفت ایران مدیریتی نفت وگاز منطقه و نیز توسعه نفوذ ساختار انتقال انرژی لوله کشی ایرانی در کشورهای منطقه است که با کمک متخصصین فناوری مهندسی تاسیسات نفتی ایران تلاش شود مستقر و نفوذ ایران در منطقه با این رویکرد توسعه یابد. مدیریت شاهراههای نفتی و گازی یکی از مهمترین مقوله های افزایش نقوذ اقتصادی ایران درمنطقه است که ایران نیز دران می بایست سهم بسیار پررنگی ایفا و درامد کسب نماید. توسعه این نفوذ در تقویت قدرت دیپلماتیک ایران در منطقه موثر است.
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    6 1
    باکو باید دست از زبان درازی برداره.مردم ایران تابع دستور رهبر بوده و اجازه دست اندازی به ایران را نمیدهند.
  • سید روح اله IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    این بهترین کار در بهترین زمان ممکن بود که امیر عبدالهیان انجام دادند. ما باید راه های ارتباطیمان را با دنیا تقویت کنیم. آذر بایجان زمانی به خود می آید که راه بازگشتی ندارد. اسناد پاندورا منتشر شده و همه فهمیدند که الهام علی اف در حال غارت ملت آذربایجان میباشد و در انگلستان با میلیون ها پوند ملک خریده است. کسی که به ملت خودش اینگونه خیانت میکند برای ما همسایه قابل اعتمادی نخواهد بود.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    ایران بایستی اول ارمنستان را توجیه کند به توافقی در زمینه واگذاری منطق مرزی به باکو ندهد. دوم اینکه خیلی به روسیه امیدوار نباشه و بر توان خودش و عدم انفعال مجدد تکیه کند.مباد آن روز که مرزهای اطراف ایران کوچکترین تغییری کند و ایران نظاره گر باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس