کد خبر 1280546
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
چسب حرارتی

یک شرکت دانش بنیان با یک شرکت تولیدی برای ساخت دستگاه اتوماسیون چسب حرارتی قرارداد منعقد کردند.

به گزارش مشرق، یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید و طراحی دستگاه تزریق چسب حرارتی، شیلنگ‌های هیتردار هوشمند، مدول‌های تخصصی تزریق چسب حرارتی به صورت تزریق با فرکانس‌های بالا و الگوهای دلخواه به انضمام المان‌های جانبی شده است.

حامد محمودپور، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، اظهار کرد: این محصول برای بسته‌بندی بدون نیاز به اپراتور استفاده می‌شود که فناوری آن در ایران وجود نداشته و شرکت ما پنج سال پیش با بومی‌سازی این فناوری، مبدع تولید این دستگاه شده است. به‌طور کلی این دستگاه در تمامی صنایع که نیاز به بسته‌بندی محصول دارند، قابل استفاده است و ما در حال حاضر مشتریانی در حوزه‌های صنایع چاپ و بسته‌بندی، صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، صنعت چرم و کیف و کفش و صنعت سلولزی و بهداشتی داریم.

مدیرعامل این شرکت، مزیت رقابت این محصول نسبت به نمونه آمریکایی را توسعه تکنولوژی و بروزرسانی مداوم آن بیان کرد و گفت: پیش از این تعدادی محصول وارداتی در کشور وجود داشته که قطعات یدکی آن وجود ندارد. به دلیل هزینه‌های بالای واردات دستگاه، عدم ارائه خدمات پس از فروش، هزینه بالای تعمیر و نگهداری و طولانی بودن زمان دریافت قطعات یدکی، تولید این دستگاه مقرون به صرفه نیست.

او ادامه داد: این شرکت  پس از چند سال پژوهش توانست برای اولین بار در کشور، سیستم‌های فوق را با قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه خارجی، خدمات پس از فروش مطلوب‌تر و تامین ارزان قیمت قطعات یدکی تولید و به بازار عرضه کند. نیاز به فناوری بالا در طراحی و عدم وجود ماشین و ابزارهای خاص و همچنین مواد اولیه در تولید برخی از قطعات مورد نیاز باعث شده تا این تجهیزات به‌صورت بومی تولید نشود.

محمودپور ضمن اشاره به هدف‌گذاری این شرکت برای تصاحب ۵۰ درصد از سهم بازار، در توصیف ویژگی‌های فنی این دستگاه گفت: دستگاه تزریق چسب دستگاهی است که چسب جامد را ذوب و سپس دمای دستگاه را در یک دمای مطلوب برای چسب موجود در دستگاه ثابت نگه می‌دارد. زمانی که پمپ شروع به کار می‌کند چسب را از طریق شیلنگ به گان و سپس به بیرون برای استفاده هدایت می‌کند. این دستگاه برای بهبود اتوماسیون و افزایش سرعت تولید، موثر است و در حال حاضر بنا بر تقاضای مجموعه‌های مختلف این دستگاه شخصی‌سازی شده است و ما ۶۰۰ قلم محصول در حوزه چسب گرم تولید می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس