‌وزش باد لحظه‌ای با سرعت 100 کیلومتر در غرب‌ تنگه هرمز/باران در نوار شمالی تا پایان هفته

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه چرخند حاره‌ای شاهین در نیمه غربی تنگه هرمز به سرعت باد لحظه‌ای با بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دارد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور و آخرین وضعیت طوفان حاره‌ای اظهار داشت: امروز با ادامه فعالیت سامانه کم فشار حاره‌ای در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی شدید و وزش باد خیلی شدید داریم و دریای عمان و تنگه هرمز متلاطم و طوفانی است.

وی افزود: با ادامه فعالیت سامانه چرخند حاره‌ای شاهین امروز در نیمه غربی تنگه هرمز، افزایش ارتفاع موج بین ۳ تا ۴ متر، وزش باد شدید، افزایش سرعت باد تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت باد لحظه‌ای با بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، بارش شدید باران و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز دوشنبه‌ افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۳ متر در فراساحل همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد خیلی شدید در نواحی فراساحلی ‌در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در این راستا اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و غرق شدن شناگران پیش‌بینی و ‌توصیه می‌شود ممانعت از ترددهای دریایی به‌ویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط همه فعالان دریایی و ممانعت از شنا در دستور کار باشد.

وی افزود: اواخر وقت امروز شدت و گستره فعالیت بارشی سامانه در مناطق مذکور کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در بخش‌هایی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران و گیلان ابرناکی و بارش پراکنده داریم و از بعدازظهر دوشنبه تا روزهای پایانی هفته با عبور موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و سواحل خزر بارش باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و به تدریج در روزهای پایانی هفته شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان افزود: از سه‌شنبه ۱۳ مهر تا پایان هفته در نوار شمالی کشور کاهش دما بین ۶ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: امروز و فردا در شمال شرق و شرق کشور خصوصا زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۷ و ۱۹ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس