کد خبر 1145136
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
هواشناسی ایران ۹۹/۸/۲۸|کاهش ۱۰درجه‌ای دما/ برف و باران کشور را فرا می‌گیرد

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران،‌ برف، وزش باد شدید موقتی در اکثر استان و همچنین کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال شرق خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در گیلان، مازندران و اردبیل بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال آذربایجان شرقی، بزد، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان، شرق تنگه هرمز، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

تداوم بارش پراکنده تا آخر هفته

فردا در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

طی چند روز آینده کدام مناطق کشور بارانی است؟

روز جمعه از غرب سامانه بارشی وارد کشور شده و در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات گیلان و مازندران بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی  و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده با گسترش فعالیت سامانه بارشی همین شرایط در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب، شمال شرق، شمال و دامنه‌های جنوبی البرز روی می‌دهد و در مناطق مستعد غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز مرکزی ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی در شمال و شمال شرق کشور فعال است و در برخی مناطق شمال غرب، شرق، دامنه‌های زاگرس جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

دمای هوا از امروز تا پایان هفته در شمال شرق ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و بیشینه دما در مناطق سردسیر به زیر صفر درجه خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس