کد خبر 1280114
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
تکمیل ظرفیت در پذیرش دانش‌‌آموزان اتباع نداریم/ اعلام شماره تماس برای گزارش مشکلات

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره تکمیل ظرفیت مدارس دولتی و جاماندن دانش‌آموزان اتباع افغانستانی از ثبت‌نام توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، میترا تیموری، سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، درباره تکمیل ظرفیت مدارس دولتی و عدم ثبت‌نام از دانش‌آموزان اتباع اظهار کرد: تکمیل ظرفیتی در پذیرش دانش‌آموزان دارنده برگه حمایت تحصیلی در هیچ استان، منطقه و مدرسه‌ای نداریم.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۱۰ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع بصورت سالانه

وی افزود: افراد در صورت مواجهه با این مشکل برای پیگیری آن با شماره ۰۲۱۲۲۰۷۳۶۳۶ تماس بگیرند، تمام رابطان اتباع در استان‌ها بدون محدودیت، پیگیر امور ثبت‌نام و تحصیل دانش‌آموزان اتباع هستند.

تیموری گفت: تاکنون هیچ گزارش و شکایتی مبنی بر عدم همکاری آموزش وپرورش در ثبت‌نام نکردن دارندگان برگه حمایت تحصیلی به مرکز واصل نشده است، دارندگان برگه حمایت تحصیلی ویژه سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ جهت پیگیری امور ثبت‌نام خود در مناطق به رابطان و کارشناسان اتباع مستقر در ادارات آموزش وپرورش مراجعه کنند و اگر پیگیری نکردند به مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اطلاع بدهند تا پیگیری کنیم.

وی درباره ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اتباع عنوان کرد: این دانش‌آموزان می‌توانند با وارد کردن  کد دانش‌آموزی ( ۱۱ رقمی) خود به جای کدملی ۱۰ رقمی و به جای شماره سریال شناسنامه، عدد ۱ (۱۱۱۱۱۱)، کتاب‌ها را سفارش دهند.

همچنین محمدحسین کفراشی؛ رئیس مرکز ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش دراین باره گفت: دانش‌آموزان اتباع دارای مدارک اقامتی یا آنهایی که برگه حمایت تحصیلی دارند، هیچ مشکلی ندارند و باید در مدارس ثبت‌نام شوند و اگر مدرسه‌ای دولتی تکمیل ظرفیت بود باید مدارس همجوار را معرفی کنند، اینگونه نیست که هیچ مدرسه‌ای از آنها ثبت‌نام نکند و ثبت‌نام توسط مدارس باید براساس کد اتباع انجام شود.

وی افزود: برخی دانش‌آموزان اتباع فاقد برگه حمایت تحصیلی هستند، کمیته‌ای تشکیل دادیم و مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش، این موضوع را پیگیری می‌کند تا طی هماهنگی با سازمان‌های دیگر به این افراد برگه حمایت تحصیلی داده و در مدارس ثبت‌نام شوند.

کفراشی متذکر شد: اگر مدارس از دانش‌آموزان دارای برگه حمایت تحصیلی ثبت‌نام نکردند به منطقه آموزش و پرورش مراجعه کنند.

همچنین یکی از مدیران مدارس دولتی در منطقه ۱۵ شهر تهران از افزایش جمعیت دانش‌آموزان اتباع افغانستانی مراجعه‌کننده به مدارس دولتی خبر داد و گفت: امسال مراجعات بسیار زیادی داشتیم اما ظرفیت مدرسه هم محدود است، تا جایی که کلاس‌های درس ظرفیت داشت از دانش‌آموزان افغانستانی ثبت‌نام کردیم اما حدود ۸۰ نفر از آنها باقی ماندند که به مدارس دیگر ارجاع دادیم اما ظرفیت مدارس دیگر هم محدود است و نمی‌دانم سرانجام این دانش‌آموزان موفق به ثبت‌نام شدند یا خیر.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس