اتمام بازسازی «سی‌سخت» تا پایان آبان ماه/ توجه به مناطق کم‌برخوردار و ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

استانداران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید رئیس جمهور از شهر زلزله‌زده سی‌سخت گفت: مقرر شد حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری، واحدهای باقیمانده تکمیل و تحویل داده شود.

به گزارش مشرق، سید «علی احمدزاده» در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: عمده هدف رئیس جمهور در سفر یکروزه استانی خود به یاسوج (۹ مهر ۱۴۰۰)، دیدار و ارتباط با مردم و بازدید از روند اجرای پروژه‌های نیمه تمام و در حال ساخت بعضی شهرهای استان خصوصا شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

بیشتر بخوانید:

از گفت‌وگوی صمیمی رئیسی با مردم تا حضور در سی‌سخت+عکس و فیلم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۱۷ طرح در سفر استانی رئیس جمهور به این استان به تصویب رسیده است که این طرح‌ها در عرصه‌های زیر بنایی ۸۰ طرح، صنعت و معدن ۵ طرح، بهداشت ۱۴ طرح، فرهنگ و اجتماعی ۴۸ طرح، نفت و انرژی ۱۴ طرح، آب و خاک و کشاورزی ۵۲ طرح و در زمینه اشتغال جوانان ۴ طرح بوده است.

* اتمام بازسازی «سی‌سخت» تا پایان آبان ماه

وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از شهر زلزله‌زده سی سخت و روند بازسازی ساختمان‌های تخریب شده در زلزله زمستان سال گذشته اظهار داشت: می‌بایست هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در شهر و روستا بازسازی می‌شد. هزار واحد مسکونی در خود شهر سی سخت قرار داشت که برخی از آن‌ها تحویل داده شده و برخی نیز در مرحله نازک‌کاری است که با توجه به حضور مسئولان بنیاد مسکن در محل بازدید، قول مساعد داده شد که حداکثر تا پایان آبان ماه، واحدهای باقیمانده نیز تکمیل و تحویل داده شود.

احمدزاده تصریح کرد: در روستاها نیز همین روند ادامه دارد و ۶۸۰ واحدی که باید در روستاها ساخته می‌شد در مراحل پایانی است که این واحدها هم تا پایان آبان به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی در خصوص مدارس کپری و مدارسی که شرایط مناسبی برای دانش آموزان ندارند نیز اذعان داشت: طبق گزارش‌ها در برخی از نقاط غربی استان، مدارس مناسبی وجود ندارد و از کپر یا مشابه آن استفاده می‌شود. آقای رئیس جمهور در این رابطه هم دستورات لازم را صادر کرد تا این مدارس در اسرع وقت جمع و مدارس مناسب برای این مناطق ساخته شود.

در ادامه این گفت‌وگو «محمد نوذری» نیز در رابطه با مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان ایلام گفت: توجه به مناطق کم برخوردار و پیگیری تکمیل پروژه‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت، اولویت‌های رئیس جمهور در سفر به این استان بود.

استاندار ایلام افزود: توجه جدی به میادین نفتی، استفاده از ظرفیت کشاورزی، توسعه زیر ساخت‌های اربعین و حوزه گردشگری از مواردی بود که جزء اولویت‌های ما بود و به آن‌ها بودجه اختصاص داده شد.

نوذری همچنین اظهار داشت: در این سفر جمعا ۲۷۵ طرح با اعتبار ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تصویب شد ضمن اینکه ۱۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز مورد تائید قرار گرفت.

* توجه به وضعیت نیروهای شرکتی و اصلاح نظام پیمانکاری در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی

«حمید ملانوری شمسی» نیز در رابطه با چهارمین سفر استانی رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی گفت: ۷۶ درصد ذخایر ذغال سنگ کشور در منطقه طبس و خراسان جنوبی قرار دارد که به همین لحاظ آقای رئیس جمهور از محل معادن ذغال سنگ طبس بازدید و دیدار و گفت‌وگویی با جمعی از کارگران و نیروهای فنی و تخصصی معدن داشت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توجه به وضعیت نیروهای شرکتی و پیمانکاری و اصلاح نظام پیمانکاری از تأکیدات رئیس جمهور در سفر به استان خراسان جنوبی بود افزود: بحث پرداخت مطالبات و دیون پیمانکاران پروژه‌های عمرانی دولتی از دیگر موضوعاتی بود که در این سفر مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت و وی دستور داد تا این موارد احصا و در اولویت کاری دولت قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که حدود دو سوم وسعت آن را کویر پوشش می‌دهد، اذعان داشت: در این رابطه هم رئیس جمهور دستور داد با توجه به ظرفیت و پتانسیل کویر، مطالعات لازم انجام شود و طرح‌ها و راهکارهایی که می‌تواند در حوزه اشتغال، سرمایه گذاری و توسعه استان از محل ظرفیت کویر استفاده شود، احصا شود.

ملانوری افزود: در بحث توسعه کشاورزی صنعتی، ساخت ۷۰۰ هکتار گلخانه در دستور کار قرار گرفته است که نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار شد با حمایت دولت، این زیر ساخت‌ها تکمیل و در اختیار جوانان خصوصا دانش آموختگان حوزه کشاورزی قرار گیرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس