خبرهای ناب سید صولت مرتضوی برای کهگیلویه و بویراحمدی ها/اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی برای ازدواج جوانان

معاون اجرایی رئیس جمهور خبرهای خوشی از سفر آیت الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد داد.

به گزارش مشرق، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور در شبکه خبر توضیحاتی در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویر احمد داد.

مرتضوی در این خصوص اظهار کرد:  سد تنگ سرخ تنها ۱۰ درصد بین ۸ تا ۱۰ سال گذشته پیشرفت داشت که رئیس جمهور دستورات لازم را در خصوص آن دادند و وزارت نیرو تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی گفت: این سد بخش اعظمی از آب شرب شهر یاسوج و همچنین شهر شیراز را تامین می‌کند و برای آبیاری زمین های کشاورزی این استان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مرتضوی به برخی دیگر از سدهای استان و تصمیماتی که برای آنها گرفته شده اشاره کرد و گفت: برای سد آبریز هم تصمیماتی گرفته شد بنا شد تخصیص های این سدها را در سال جاری با شتاب داشته باشیم و بخش دیگری از منابع در سنوات آینده پیش‌بینی می‌شود تا مردم هر چه زودتر از مزایای این پروژه ها استفاده کنند.

مرتضوی گفت: در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد تقریباً در حوزه آب و خاک و کشاورزی ۵۲ طرح مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

وی افزود: استان رتبه سوم را در پرورش آبزیان دارد احداث سدها به توسعه صنعت آبزی پروری و همچنین تحول در کشاورزی کمک می کند.

مرتضوی گفت: در حوزه گیاهان دارویی در سطح استان  برنامه‌ریزی مناسبی با همکاری ستاد اجرایی انجام شده همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه صنعت طیور در استان اختصاص داده می شود که وزیر جهاد کشاورزی برنامه‌های خوبی برای توسعه این حوزه در استان دارد.

مرتضوی همچنین در ادامه گفت: در حوزه بهداشت و درمان ۱۴ طرح به تصویب رسید و منابع مورد نیاز امسال و سال آینده تامین می شود تا به اتمام برسد.

وی گفت: برای پایگاه انتقال خون استان تا پایان امسال تصمیم خوبی گرفته شد تا به بهره‌برداری برسد بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی بیمارستان ۳۲ تختخوابی سیسخت چرام و لنده در دستور کار قرار گرفته و همچنین تسریع در صدور مجوز احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام اتخاذ شد.

مرتضوی گفت: رئیس جمهور از نزدیک روند بازسازی مناطق زلزله‌زده سی سخت را پیگیری کردند از تعداد ۴۵۹۹ واحد که به نحوی خسارت دیده اند تعداد ۱۶۹۹ واحد تکمیل شده رئیس جمهور دستور دادند تا منابع لازم در اختیار قرار گیرد همچنین وام بلاعوض و تسهیلات با سود کمتر در اختیار آنها قرار داده شود که تا قبل از فصل سرما بخش اعظمی از مردم در این منازل ساکن شوند.

وی گفت: از تعداد یک میلیون واحد مسکن که بناست راه و شهرسازی احداث کند ۹ هزار واحد ظرف یک سال آینده در این استان تامین زمین و تسهیلات در اختیار قرار می گیرد تا به اتمام برسد و در سنوات آینده نیز سهمیه های دیگری به استان داده می شود.

مرتضوی ادامه داد: بخش اعظمی از تسهیلات بانک‌ها باید به ازدواج تخصیص داده شود که ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و قرض الحسنه در اختیار استان کهگیلویه و بویراحمد قرار داده می شود.

وی گفت: در زمینه اشتغال های خرد و خانگی با همکاری کمیته امداد ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان اقدامات خوبی در استان صورت می گیرد تا ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

مرتضوی گفت:  پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به جوانان جویای کار و کسانی که مشکل دارند در این استان پرداخت خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور یادآور شد:  بحث مسکن از پیش رانهای اقتصاد است که با شروع پروژه های مسکن تعداد قابل توجهی از جوانان این استان مشغول به کار خواهند شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    همه اینا پول میخواد دولت هم که پول نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس