اعتراف مقام اطلاعاتی اسرائیل: ایران به سمت بمب اتمی حرکت نمی کند

رئیس اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل برخلاف مواضع مقام های دیگر این رژیم تاکید کرد که ایران به سمت ساخت بمب اتمی حرکت نمی کند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه «الحره»، «تامر هایمن» رئیس اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل  افزود: بر اساس اطلاعات ما، آنها (جمهوری اسلامی ایران) در حال حاضر به دنبال یک بمب [هسته ای ] نیستند، ممکن است در آینده ای دور باشند.  

رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی افزود: ایران نمی تواند در کوتاه مدت به سلاح هسته ای دست یابد.

وی اظهار داشت: به رغم غنی سازی اورانیوم در سطحی که از قبل مشاهده نکرده بودیم، ایران هنوز راه زیادی برای دستیابی به بمب هسته ای در پیش دارد.

این مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گفت: به رغم اینکه سطح اورانیوم غنی شده [ایران] نگران کننده است اما جمهوری اسلامی هنوز راه زیادی برای دستیابی به بمب هسته ای کاربردی دارد.

وی البته به توانایی نظامی ایران در مقابل رژیم اسرائیل اذعان کرد و افزود: ایران می تواند [رژیم ] اسرائیل را تهدید کند.

هایمن با بیان اینکه ایرانیان با سه گزینه روبرو هستند، افزود: یا به توافق هسته ای ۲۰۱۵ بازگردند، یا نسبت به جامعه بین المللی بی تفاوت باشند و به غنی سازی ادامه دهند و یا به توافق بهتری که در آن، بسیار بیشتر از آنچه در گذشته به دست آورده‌اند، دست یابند.

هایمن توضیح داد که وظیفه [رژیم] اسرائیل در حال حاضر اقدام دیپلماتیک در قبال ایران و برنامه هسته ای آن است اما باید علاوه بر ابزارهای اقتصادی (تحریم ها) و دیپلماتیک، یک گزینه نظامی عملی و معتبر نیز وجود داشته باشد.

وی گفت: بیایید فقط با این واقعیت موافق باشیم که کار صحیح این است که ایران را در جهت دیپلماسی سوق دهیم : سعی کنید به توافق بهتری برسید.  

اعتراف این مقام امنیتی بلند پایه رژیم صهیونیستی در حالی بیان می شود که تا پیش از این مقامات این رژیم در اظهاراتی خلاف واقع و برای تحریف افکار عمومی مردم و دولت ها علیه جمهوری اسلامی ایران، تهران را به تلاش برای ساخت بمب هسته ای متهم می کردند.  

«نفتالی بنت»  نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی هفته گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نیز در سفر اوایل شهریور خود به آمریکا برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری این کشور مدعی شده بود که «ایران تمامی خطوط قرمز در پیشرفت برنامه هسته‌ای را زیر پا گذاشته است».

«بنی گانتز»  وزیر دفاع رژیم صهیونیستی هم اخیرا مدعی شده بود که که فاصله ایران تا داشتن مواد کافی برای تولید بمب هسته‌ای، به تنها چند هفته رسیده است.  

این در حالی است که مقام های ایران بارها اعلام کرده اند که به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستند. آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در فتوایی اعلام کردند که ساخت و در اختیار داشتن سلاح اتمی از نظر شرعی حرام است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی که برنامه هسته ای ایران را زیرنظر دارد تاکنون در هیچ یک از گزارش های خود، ادعای نظامی بودن برنامه اتمی ایران را تایید نکرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    بمب هسته ای اصلا مهم نیست مهم تکنلنوزی غنی سازی و ساخت سانتی فیوژهای پیشرفت است
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    برو جوجه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس