کد خبر 1279664
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
فعلا هیچ اطلاعاتی از خانه‌های خالی نداریم

معاون سازمان امور مالیاتی گفت:‌ تا به امروز وب سرویس رسمی ارسال داده‌های خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی تحویل داده نشده است.

به گزارش مشرق، طبق قانون شناسایی خانه‌های خالی جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود و این وزارتخانه موظف است، اطلاعات خانه‌های خالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد. طبق قانون مالیات بر خانه‌های خالی، خانه‌هایی که ۴ ماه خالی از سکنه باشند، مشمول مالیات می‌شوند بنابراین  تمام خانه‌هایی که از ابتدای امسال تا مرداد ماه خالی باقی مانده باشند، باید مالیات آن را بپردازند.

در حالی قرار بود مردادماه سال ۹۹ اولین برگه مالیاتی برای مالکان خانه‌های خالی صادر شود، تا به امروز هیچ یک از مالکان این خانه‌های خالی مالیاتی نپرداختند و در وعده‌ای جدید، سازمان امور مالیاتی اعلام کرده‌ است که دی ماه امسال اولین برگه صادر خواهد شد.

هرچند که از سال گذشته وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه را شناسایی کرده است، اما سازمان امور مالیاتی می‌گوید هنوز اطلاعاتی از خانه‌های خالی ندارد.   

هادی خانی، معاون فناوری‌های مالیاتی در این باره گفت: فعلا اطلاعات هیچ یک از خانه‌های خالی شناسایی شده، در اختیار سازمان امور مالیاتی نیست.

وی تاکید کرد: تا به امروز وب سرویس رسمی ارسال داده‌های خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی تحویل داده نشده‌ است.  

معاون سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که با این شرایط چگونه از دی ماه برگه‌های مالیانی برای خانه‌های خالی صادر می‌شود، اظهار داشت: احتمالا منظور از صدور برگه‌های مالیاتی برای خانه‌های خالی از دی ماه این است که در این بازه زمانی سرویس برقرار و به سامان امور مالیاتی تحویل می‌شود.

خانی ادامه داد: درصورت تحویل این سامانه صدور برگه‌های مالیاتی بلافاصله انجام می‌شود اما در حال حاضر دیتا و اطلاعاتی تحویل نگرفته‌ایم که بر اساس آن برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی صادر کنیم.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    اینها همش بازی ست وگرنه خانه های خالی و اشرافی و کسانی که صاحب چندین خانه هستند را به راحتی می توان ، شناسایی کرد ، البته اگر اراده ای برای مالیات ستانی از قشر مرفه و اشراف وجود داشته باشد .
  • محمد علیزمانی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    سلام وخسته نباشید پیشنهاد ساماندهی مغازه ها رو انجام دهید که لازم میباشد مغازه ها هیچ قانونی به صورت عملی از طرف دولت برای آنها انجام نمیشود.سازماندهی لازم در رابطه با مغازه های خالی وپر انجام شود .
  • محمد IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    افزودن بروکراسی اداری کمکی به مردم نمی‌کند اینکه برای هر کد ملی یک کد پستی و یک کد ملکی تعریف شود یعنی سقف،، َسقفی که متراژ در آن تعریف نشده.. من بعد خانه که ساخته شد کسی سراغ تفکیک آن نمی‌روند و دانگ دانگ مشاعی می‌فروشند.. از طرفی مردم رو به خرید ملک در کشور های همسایه می‌آورند که این برای منافع ملی خوب نیست،، این قانون مالیاتی با قانون مالکیت در تعارض است... واز نظر حقوقی مشکل دارد،، روابط بین‌الملل و سیاست کلی نظام ما را به تحریم کشانده وفشار مضاعف روی پول ملی واین را دولتمردان مستقیم به مردم وارد کردند اول جیبشان را زدند حالا به مایملک گیر داده اند... زندگی رادر داخل نابود کردن این همان سیاست قحطی جنگ جهانی اول است ورودی محدود،، داخل جهنم،، صادرات آزاد،، کشور تهی،، قحطی ومریضی ومرگ هدیه به ملت
  • قلی پور IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    دیگر پولی برای مالیات نمانده،همه چیزغارت شده
  • آرکیا شریفی مقدم IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    مسکن وخونه درتهران خیلی گرانه یک آدم فقیر نمیتونه اونجا خونه بخره چون خانه ها خیلی گرانن
  • ناشناس IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    مسکن وخونه باید ارزان بشه وقیمتش متعادل بشه تو همه ی شهرها مخصوصا تهران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس