نگرانی خانواده‌ها برای واکسیناسیون دانش آموزان معلول

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:علت اصلی نگرانی خانواده به انجام واکسیناسیون معلول چند صدایی موجود است که ب ضرر آحاد جامعه است .

به گزارش مشرق، زهرا شیخی مبارکه سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در مورد اعلام آموزش و پرورش به اختیاری بودن واکسیناسیون دانش آموزان گفت:بحث واکسیناسیون در حال حاضر اجباری نیست، اما با توجه به جهانی بودن این امر و رعایت حقوق عامه و بهره مندی از خدمات شهروند و از همه مهمتر ایجاد مصونیت جمعی باید بر این موضوع تاکید شود.

بیشتر بخوانید:

آیا واکسیناسیون دانش آموزان اجباری است؟

وی ادامه داد:در آینده‌ای نزدیک بحث ایجاد محدودیت‌ها موجب می‌شود که افراد بر این امر اقدام نمایند. چرا که برای کاهش ابتلا وانتقال بیماری واکسیناسیون باید هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

این نماینده مجلس اظهار کرد:گاهی انجام ندادن کاری فقط به خود فرد ضربه می‌زند، اما با حضور این فرد در درون اجتماع بحث حقوق عامه و به خطر افتادن سلامت دیگر اعضای جامعه مطرح می‌شود.

وی افزود:با توجه به تاکیدات موکد وزرات بهداشت و نهادهای ذی ربط به انجام واکسیناسیون چند صدایی در این حوزه بر خلاف منافع عامه محسوب می‌شود، صدای مقابل مبنا و مستنداتی ندارد و این چند صدایی به ضرر آحاد جامعه محسوب می‌شود.

نماینده مردم اصفهان گفت:در موضوع واکسیناسیون دانش آموزان نیز باید اقناع سازی انجام گیرد، آموزش مجازی بدلیل کیفیت پایینی که داشته علاوه بر مشکلات آموزشی مشکلات روحی زیادی برای دانش آموزان از جمله افسردگی ایجاد کرده است.

وی در پایان گفت:علت اصلی نگرانی خانواده به انجام واکسیناسیون چند صدایی موجود در جامعه است، لزوم صدایی واحد از مرجعی ذی صلاح را باید بپذیریم، فراموش نکنیم و بدانیم که رهبر انقلاب نیز با انجام واکسیناسیون بر انجام این عمل و نقش آن در سلامت جامعه  صحه گذاشتند، از طرفی دیگر نیز عقل و منطق موجود در جهان نیز موضوع واکسیناسیون و نقش آن را در کاهش ابتلا و اثر گذاری بالای آن  را تایید می‌کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس