هشدار چین به آمریکا: آزار دانشجویان ما را متوقف کن

سخنگوی وزارت خارجه چین آزار دانشجویان این کشور در آمریکا را ناعادلانه، غیرقانونی و غیراخلاقی دانست.

به گزارش مشرق، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در یک نشست خبری در پکن گفت: چین از ایالات متحده خواسته است تا به تعهد خود در استقبال از دانشجویان چینی در این کشور احترام بگذارد. وی بازجویی و بازگرداندن یک دانشجوی چینی توسط آمریکا را آزار سیاسی توصیف کرد.

هوآ چونینگ گفت: یک دانشجوی چینی با روادید قانونی که از سوی دولت آمریکا صادر شده است، در ورودی مرزی در فرودگاه هوستون توسط نیروهای آمریکایی مورد بازجویی قرار گرفت. وی پس از بیش از ۵۰ ساعت بدون غذا در یک اتاق کوچک محبوس شد. این اقدام آمریکا نقض جدی حقوق و منافع قانونی بوده و صدمات جسمی و روحی جدی به این دانشجو و خانواده‌اش وارد کرده است. طرف چینی با این اقدام قاطعانه مخالف است.

وی خاطر نشان کرد اخیراً چندین حادثه رخ داده است. چنین اقدامات غیرمعقول ایالات متحده بسیار ناعادلانه، غیرقانونی و غیراخلاقی است. در پاسخ به هر حادثه، چین از آمریکا خواست تا بلافاصله اشتباهات خود را اصلاح کنند.

دولت فعلی آمریکا بارها گفته است که از دانشجویان چینی استقبال می‌کند، اما در واقع همچنان با اعمال محدودیت و سرکوب دانشجویان چینی برای تحصیل یا تحقیق در ایالات متحده، اقدامات نادرست دولت قبلی را ادامه می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 6
    خوشم اومد، دم چین گرم!! دیگه صبرشون لبریز شده و احتمالا شروع چند قطبی شدن جهان و با سر تو توالت رفتن یانکی ها کلید خورده!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس