چین: با هرگونه تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز خود در واکنش به درخواست واشنگتن از پکن برای کاهش واردات نفت از تهران تصریح کرد: با هرگونه تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم.

به گزارش مشرق به نقل از «گلوبال تایمز»، «هوآ چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز چهارشنبه خود در واکنش به گزارش های رسانه ای در خصوص خرید نفت کشورش از ایران تصریح کرد که این اقدام پکن در راستای مقررات حقوق بین‌المللی و قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره اضافه کرد: پکن قاطعانه با هرگونه تحریم یکجانبه مخالف است و از ایالات متحده می خواهد تا در اسرع وقت از اعمال قوانین داخلی خود (در خصوص تحریم های یکجانبه ایران) بر نهادها و اشخاص طرف ثالث دست بردارد.

این در حالیست که پیشتر مقامات آمریکایی و اروپایی مدعی شدند که آمریکا به صورت دیپلماتیک در مورد کاهش خرید نفت خام ایران با چین تماس گرفته است.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که به دلیل حساسیت این موضوع خواست که نامش فاش نشود، نوشته بود: ما از خریدهایی که شرکت‌های چینی از نفت ایران انجام می‌دهند آگاه هستیم. ما از اختیارات تحریمی خود در پاسخ به فرار از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، از جمله کسانی که با چین تجارت می‌کنند، استفاده کرده ایم و در صورت لزوم به این اقدام خود ادامه می‌دهیم. با این حال، ما به عنوان بخشی از گفتگوی خود درباره سیاست و رویکرد در قبال ایران، با چینی‌ها به صورت دیپلماتیک برخورد کرده ایم و فکر می‌کنیم که به طور کلی، این راه موثرتری برای پرداختن به نگرانی‌های ما است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    دم خانم هوآ چون اینگ گرم!! کم کم داره ورق برمیگرده و غربگدا خیط کنون داریم!!! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس