امارات ۳۸ فرد و ۱۵ نهاد را تحریم کرد

رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در شورای ملی فدرال امارات در گفت‌وگو با یک روزنامه صهیونیستی، خطاب به صهیونیست‌ها درباره دشمنی با ایران گفت: «این جنگِ شما نیست، جنگ همه ما است».

به گزارش مشرق، «علی راشد النعیمی» رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در شورای ملی فدرال امارات در مصاحبه با یک روزنامه صهیونیستی درباره بازگشت به برجام هشدار داد و جامعه بین‌الملل را به «دادن فرصت بقا و حفظ موجودیت به جمهوری اسلامی ایران» متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس اتاق ایران و امارات: اسرائیل اطلاعاتی از خارجی‌های اکسپو در اختیار ندارد

این مقام اماراتی در گفت‌وگو با روزنامه اقتصادی «گلوبز» با «جنایتکار» توصیف کردن نظام جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: «جامعه بین‌المللی به جای مبارزه با این نظام تا به آخر، به آن فرصت بقا و حفظ موجودیت می‌دهد».

وی در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، که میان جمهوری اسلامی ایران و پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، به اضافه آلمان (۵+۱) در سال ۲۰۱۵، امضا شد، مدعی شد: «ایران دائماً قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و به صورت مستمر، حق حاکمیت همسایگان خود را نقض می‌کند. مسئولیت این امر تنها بر عهده اسرائیل یا ایالات متحده یا کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست بلکه برعهده کل جامعه بین‌الملل است زیرا این یک تهدید جهانی است».

بیشتر بخوانید:

حرف‌های رژیم صهیونیستی از زبان مشاور ولی‌عهد ابوظبی

این مقام اماراتی، در ادامه ادعاها و اتهام‌زنی‌های خود علیه ایران، گفت: «توافق هسته‌ای به ایران چراغ سبز نشان داد تا در منطقه آزاد عمل کند، خرابکاری تروریستی کند، در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کند. دولت باراک اوباما اجازه این امر را به [ایرانی‌ها] داد. علاوه بر آن، میلیاردها دلار پول به موجب این توافق به دستشان رسید که از آن برای فعالیات‌های مجرمانه بین‌المللی استفاده کردند. بازگشت به توافق هسته‌ای، آن‌چنان که در سال ۲۰۱۵ بود، یک فاجعه برای منطقه و کل جهان خواهد بود و ایران از حمایت و تأیید بین المللی برای سیاست‌های تروریستی خود، برخوردار خواهد شد».

وی در ادامه با زدن نقاب دلسوزانه برای مردم ایران خواستار تمایز قائل شدن میان مردم و نظام ایران شد و گفت که نظام ایران بزرگترین مقصر است نه مردم آن. و باید از این مردم برای رسیدن به زندگی بهتر، آرام و مسالمت آمیز حمایت شود.

 النعیمی که دو هفته پیش در کنفرانس سالانه اندیشکده سیاست‌های مبارزه با تروریسم (ICT) در (دانشگاه رایشمن) در شهر هرتسلیا در مرکز فلسطین اشغالی شرکت کرده بود، در این مصاحبه ایران را تهدید اصلی صلح در منطقه توصیف کرد و گفت: «دولت اسرائیل و امارات متحده در کنار هم و در مقابل آن می‌ایستند».

رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در شورای ملی فدرال امارات در ادامه خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «این جنگِ شما نیست، برای همه ما است. شما پشت پرده، کارهای زیادی انجام می‌دهید، بیایید تا بتوانیم شریک باشیم و به صورت مشترک و برابر، در جنگی مشترک با استفاده از یک زبان مشترک، علیه تروریسمی مشترک حضور یابیم. به لطف دین که می‌تواند ما را به هم مرتبط کند و در عین حال ما را از هم جدا ‌کند، می‌بایست رهبران مذهبی منطقه را به داستان خود جذب کنیم تا عموم مردم را متقاعد کنیم».

این مقام اماراتی، وعده بهبود شرایط اقتصادی و حمایت از مردم را سلاحی موثر علیه تروریسمی که به اعتقاد او «در بین جوامع فقیر و تحصیل نکرده گوش شنوایی پیدا کرد»، توصیف کرد.

النعیمی چندی پیش نیز در یادداشتی جنجالی که در نشریه آمریکایی «نیوزویک» منتشر شد، با سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی، مدعی شد که ایران و جنبش مقاومت اسلامی حماس، عاملان رنج فلسطینی‌ها هستند نه اسرائیل.

وی که خود از میانجیگران امضای توافق عادی‌سازی روابط موسوم به «آبراهام» میان رژیم صهیونیستی و چهار کشور عربی بوده، در این یادداشت خواستار «آزادی فلسطینی‌ها از دست جنبش حماس و ایران» شد و مدعی شد: «حقوق ملت فلسطین و آرمانهای آن، از سوی حماس برای خدمت به برنامه‌های ایران، سلب شده است».

این مقام اماراتی با تاکید بر پایبندی به توافق عادی‌سازی روابط با تل آویو در سایه تشدید تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین افزود: «جنگ با افراط‌گرایی ایران باید ادامه یابد. از توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل با امارات، بحرین، سودان و مغرب بازگشتی صورت نمی‌گیرد» (جزئیات بیشتر)

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از برجام خارج شد و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند.

جمهوری اسلامی ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند فرصت دهد برای تحقق این وعده تلاش کنند.

بعد از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران ذیل مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.

جمهوری اسلامی ایران، بعد از برداشتن ۵ گام برای کاهش تعهدات، سرانجام ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به نیویورک و دیدار با همتایان اروپایی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با بیان این‌که سیاست قطعی دولت جدید ایران، گره نزدن اقتصاد داخلی به برجام است، تصریح کرد:« آمریکا باید بداند، همه بده بستان‌ها یک بار در مذاکرات برجام انجام شد ولذا مذاکرات وین نه برای توافقی جدید، بلکه برای اطمینان از بازگشت کامل و تضمین شده آمریکا به تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است».

وی در خصوص زمان آغاز مذاکرات وین به منظور احیای برجام اظهار داشت: «آنها دوست دارند بگویند بزودی یعنی چه چند ساعت و چند هفته.بزودی یعنی به محض این‌که بررسی‌های ما کامل شود این اقدام را انجام خواهیم داد». 

تا کنون شش دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی دیگر از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    101 7
    یا علی ، مثل اینکه یه مرد بین اینا پیدا شد، تا حالا کجا بودی عمویی؟!!!مثل اینکه به صورت جهادی باید یه دستی به سر روی منطقه اطرافمون بکشیم.ما که آماده ایم ، بسم الله
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      30 3
      ظاهرا یادشان رفته قبلا در یک جنگی نابرابر با رهبری صدام به ایران حمله کردند و تو دهنی محکمی خوردید. تازه آن زمان ایرانیان به اندازه یک هزارم الان آمادگی نداشتند.
    • SG ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      17 0
      هر غلطی میکنند و میگویند اینجا کافیست چهارتا جوان چهارتا شعار بدند فریاد غربگرایان بلند میشود که برای کشور چالش درست کردید
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      13 2
      آررررره مثل اینکه یک باوجود بینشون پیدا شد ، خداییش خوشحالم یکی از این آل فلان و بهمان های حوزه خلیج فارس حرف از جنگ با ایران بزنه. ما مشتاق این هستیم یک حرکتی بکنند تا زمین و زمان را روی سرشان خراب بکنیم. به قول اون اربابای آمریکایی که جان فداش میکنند اگر جنگ شروع بشود فرصت پیدا نمیکنند گوشی را بردارند و به پنتاگون درخواست کمک بدهند. تازه فرصت هم بکنند پنتاگون هم مال این حرفها نیست. عین الاسد رو زدیم هیچ شکری نتوانستند بخورند. اگر جلوی حماس و حزب الله را کسی نگیره به رژیم صهیونیستی را به شکر خوردن میندازن و دوره میافتند کسی میانجی گری کنه بیخیال بشوند. نوکر همه بچه های حزب الله و حماس هستم.
    • صمد IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      6 2
      سلام غربگدایان ستون پنجم و پیاده نظام این عصر ما قبل حجریهای قوقولی مقولی، در ایران هستند
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      یک جاسوس ونفوذی ناز درحال خدمت به اسلام ومسلمین است ومن صمیمانه از دکتر النعیمی کمال تشکر را دارم چراکه شجاعانه به ماموریتش جامه عمل پوشانده و منم مطمئنم صمارات خیلی خوب می‌دونه صهیونها میدونن عامل ماست واصلا اهمیتی بهش نمیدن چون میدونن او پوشش یه جاسوس دیگه است که خودم نمیخواهم رسواش کنم ! سه ماران هم بافریب صهیونیست ها دارن به ایران باج میدن والبته اصلا مهم نیستن اما من از بابت یمن اصلا رحم نمیکنم وقتیکه دومارات از سه مارات مشغول تقسیم یمن هستن بعضی باور نمیکنن که ابن تیمیه گفته بود یکروز پوسته ماران هم حرف میزنند و عجب پیشگویی مهمی کرده ! همین الان با ابن تیمیه تماس گرفتم و گفتم چی میشه : گفت بخدا دوباره از مکه پیامبر انگار دوباره مبعوث و نسل احمقهای من احمق کرده را درمی‌آورند ! میگه زمین یمن بالامیره میشه جبل المجازات به ای ماران درحجاران ! بخدا باید تزکیه بشدید ! الان میگم چرا ؟ آخه اخی چرا ؟ میگه والله منم مدعی نبوت شدم اما دمم 🔥 گرفته ،سمم سنگینه ! یادم نره بگم که منم اهمیتی به شهرهای زیرزمینی ام ویهوه خصمان ریزش می‌کنه سرشون خفه میشن ، سبحان الله کتابی که مارا ازهمه دورونزدیک میکند ! یعنی همچین کتابی فقط ساخت اماراته !
    • حیدر صالح IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      خوبه اسباب تفریح برامون مهیا شد جنگ با امارات برای ما مثل ماهی گیری لذت بخشه! مرد میدان می فرماییند "ما منتظریم. مرد این میدان ما هستیم برای شما. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما، این جنگ را شما شروع می‌کنید اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم" پس چه شود جان
  • رضا IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    78 6
    کارمون به کجا رسیده که اذرباییجان و امارات هم برا ما کری میخونن...اگه ما هم سیاست حمله داستیم خوب میبود....چرا بحرین نبابد برگرده به خاک ایران؟؟چرا اذربایجان نباید برگرده؟؟چرا همونجور که اونا خاهان جزائره سه گانه ان و چشم به خاک ایران دارن ما خاهان امارتت و قطر نشیم؟؟چرا باید مکه دسته وهابیها باسه؟؟باید جوری دیپلماسی حمله رو بکار بگیریم که اینا فرصت پیدا نکنن این اراجیف رو ببافن
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      3 3
      اول فک کن بعد حرف بزن، اینا خودشونو فروختن به دشمن آمریکایی صهیونیستی، شدن سگ دشمن، حرکات و حرفاهایی غیر از این چیزا بزنن باید تعجب کرد.
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      20 2
      چون عرضه و جرعتشو ندارید دست از پا خطا کنید از نقشه محو می شید. برای همینه عین موش خزیدید تو سوراختون صداتون در نمیاد فکر کردید با مردم بی دفاع ایران طرفید که با عربده کشی وحشت بندازید
    • KIAN71 IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      10 3
      خدابیامرزتت سردارسلیمانی.
    • محمد US ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      دمت گرم چقدر قشنگ تحلیل کردی هزار تا لایک داری
    • فقط یک ایرانی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 1
      IR ۲۰:۴۵ دهنتو ببند تجزیه طلب مردم اشتباهی بهت مثبت دادن دور ور نداری یه وقت یهخ رزمایش انجام دادیم به غلط کردن افتادین حرف اضافه موقوف منافق
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    53 4
    شمااول صبرکن از این زایمانی که توی یمن کردی بلند شی سرپا ، بعدبرای ایران هارت وپورت کن...!!!
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    34 1
    خخخخخ ملخک چی میگی؟؟ اخه امارات ارونقشه پیداکن حتی با تلسکوپ هابل نمیشه یافتش رونقشه. بایه تیروکمان میشه کشورهای حاشیه خلیج فارس رانابودکرد. فقط بایدگفت کم زررر بزن یاروبجزچندتانوکراسراییلی توکشورهای عربی که بزور دولت شدن ومگه بیشترهستید. مردمانتون عاشق ایران بزرگ هستن حتی جنگ بین ایران باشماهامردمتون پشتیبان ماهستن این یارو احتمالاتوفاز شیشه بوده این حرف رو زده
  • فقط یک ایرانی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 6
    همه تون هم با هم جمع بشید نمیتونید در اندازه ی ایران و ایرانی قد علم کنید ایرانی به جز موشک و پهباد و رادار یک سلاحی داره به اسم غیرت که در 8 سال در برابر رژیم بعث و شوروی و اسرائیل و آمریکا و انگلیس و ... ایستاد بگذریم از اینکه نیروهای وفادار ایران در منطقه خودشون یک ارتش جداگانه هستند نوکری برای اسرائیل و غرب رو بذارید کنار هم شما و هم اونایی که حس میکنن خیلی شاخن !
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 0
    یکی به این احمق ئ نوچه صهیونسیت ها بگوید، کسی که در خانه شیشه ای زندگی میکندد به سمت کسی سنگ پرتاپ نمی کند. احمق مفت خور تمام امنیت شما وارداتی است. با امنیت وارداتی با کوچکترین جنگ در کمترین زمان حکومت وابسته شما از بین خواهد رفت. کافی است که ده تا موشک درست و حسابی بهشان بخورد و بعد تو یکی راه فرار هم پیدا نمی کنی
  • ناشناس IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    9 1
    خدا کنه جنگ بشه اونوقت ببینید چطور دنبال سوراخ بگردید فکر کردید ، موشک های ایرانی مثل باران میریزه رو سرتون صافتون می‌کنه.
  • پیام بیگی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 0
    اگر وضعیت اقتصادی مملکت بهتر بشود و رضایت عمومی جلب شود اونوقت مذخرفات این همسایگان نادان تازه بدوران به پایان میرسد
  • محمد IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    21 2
    بجای عربستان زیر ساخت های امارات رو ب وسیله انصارالله یمن درهم میکوبیدیم الان این مردک اینجوری رجز خوانی نمیکرد
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      6 1
      امارات واسه ایران حکم پارک رو داره واسه چی باید زمین بازیمونو خراب کنیم؟ یکی از راحت ترین جاها واسه کوبیدن صهیونیستا
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    20 2
    تو وکشور فسقلیت درحد ايران هستی با دم شیر بازی نکن
  • امیر IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 0
    النعیمی صد بار گفتم از موتوری صهیونیست جنس نگیر بیا اینم نتیجه اش
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 0
    مردك ارزش تودهني زدن هم نداره
  • ایرانی IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 0
    خب ایشان باید برای ارباب جدیدش دلبری کند . اگر کف پای امپریالیسم و صهیونیسم را لیس نزنند دو روزه از روی نقشه حذف خواهند شد . بگذارید به کسب روزیشان مشغول باشند.
  • شسم IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 0
    اوهوع ! اين بيابونگردهاى هاى پشگل فروش را از كجا پيدا ميكنى مشرق ؟! انگار زيادى شاش شتر نوشيده !
  • م IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 0
    بی شرف های نون به نرخ روز خور وطن فروش وطن فروشی همچون فروش ناموس بوده و هست ،،حالا هی برید دببببی کشوری که نه استانی از ایران ستم دیده زخم خورده که پاره پاره شده از جور ناجوانمردی و پلیدیهای گذشته که امسال علی آف صهیونیست دم در بیاره مثل اون عرب ملخ خور تو کاخ شیشه ای آخه چقدر ملت آزادی خواه و جوانمرد ایران که جهانیان مدیون دانشمندانش هست زجر بکشن که احمقی چون خان جزیره نشین‌ها هم رجز خوانی کنن البته به لطف خداو کمک بی دریغش سپاهی داریم از جنس سپاهیان سلیمان نبی انشاالله که هر حماقتی و هر تهدیدی را در ورای مرزهای حتما در نطفه خفه خواهیم کرد و استکبار جنایتکار و نوکرانش در اطراف ایران به قعر جهنم به لطف خدا بدست سربازان ولایت خواهند رفت انشاالله
  • بوسجين IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    بدبخت همين نگاه ها داشتيد كه خودي را فروختيد به بيگانه و انها اسراييل را كاشتند در دل سرزمين هايتان. و چنان وارتان كردند براي خوش خدمتي به انها بالانس مي زني و جاي دوست و دشمن نشان مي دهي بدان حتي اگر. جنگي در بگيرد اول از همه كشور تو ويران مي شود و كليه هزينه هاي براي ساختن بيابان خرج كرديد همه هدر مي رود و مجددا بايد خرج كنيد و بسازيد و اين سيكل معيوب ويراني و محتاج ساخت هميشه با شما هست انهم به خاطر حماقتان و برنامه ريزي دشمن بر اساس جنگ تمدن بايد ويران شوي اما حيف كه نمي فهمي وربر اساس نوشته انها حرف مي زني بدبخت شما عرضه داشتيد فلسطين را فروختيد انهم به جمعيتي كمتر از خودتان و حريفش نشديد اين توانايي شماست
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    خفه بوزینه اندازه وزنت زر بزن. آقایون وزارت خارجه تحویل بگیرید این لاشخورها رو.
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      1 0
      شان خودتون رو به خاطر اینها با توهین کردن پایین نیارید
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    6 0
    وقتی آب سر بالا میره قورباغه ابو عطا میخونه اسراییل چقدر بدبخت شده که آویزون اینا شده انشاله با هم بیست سال دیگه رو نمی بینند
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 2
    فاحشه خانه ای به اسم امارات
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    نصف دوم مقاله ربطی به قسمت اول نداشت ...... این امارات که میگین اکثرش به دست وسرمایه چندین ساله ایرانیها ساخته شده حالا داره برای اسراییل دم تکون میده
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    وعده بهبود شرایط اقتصادی و حمایت از مردم را سلاحی موثر علیه تروریستی که به اعتقاد او «در بین جوامع فقیر و تحصیل نکرده گوش شنوایی پیدا کرد»، .این فتنه بعدی اینها هست.بذل و بخشش پول به فقرا تا جذب انها شوند
  • DE ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 0
    همسایه ما یک سگ داشت بسیار گنده که دایم خوابیده بود و زیر چشمی همه جا را نگاه میکرد اصلا واق واق نمیکرد .کسی جرات نداشت از اونطرف رد بشه اگه از جاش بلند میشد هر‌کس بود از ترس رهره تَرَک میشد کارش تموم بود .یک مینی سگ هم همسایه اونطرفی داشت اندازه نصف گربه بود از صبح تا آخر شب میدوید و واق واق میکرد .البته صدای واق واقش رو بیشتر خودش میشنید تا دیگران .همه بهش میخندیدند...اِ ببخشید اصلا از موضوع پرت شدم چی بود؟ آهان این یارو اماراتیه خب گفتم که . چی رو گفتی که یکی بود یکی نبود یک سگ کوچولو بود فقط خودش صدا واق واقش رو میشنید.....عجب؟ باز که تعجب کردی. عجب؟ درد....لااله الا...
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 1
    روی سر مردم بی دفاع یمن بمب می ریزند واسه ما جنگجو شدند.
  • US ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 1
    این هم کشورهای همسایه که دل به آنها بسته اید. دیروز آذربایجان و ترکیه امروز این. اینها نوچگان درجه چند آمریکا هستند و بدون اجازه کاری نمیکنند. یا با همان کد خدا به نتیجه برسید یا فکر اساسی بکنید
    • US ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      3 1
      تازه قطر هم یک شبکه مالی‌ مرتبط با حزب الله را تحریم کرد. تحویل بگیرید کشورهای همسایه را.
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    تحویل گوسفند زنده در محل__ چند میدین این گوسفند «علی راشد النعیمی» رو تو گونی تو تهران تحویلتون بدیم؟
  • رسول US ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    بقول جناب دکتر حسن عباسی جنگ ما جنگ حلال زادگان است با حرام زادگان . بزودی به یاری حق این خران دجال" ان یک چشمشان را هم بوسیله تیر غیب: بخوانید موشک کور خواهند یافت .
  • سید مجتبی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    صحبت این مَردک نادان را باید به عنوان جک سال انتخاب کرد،اخه چی‌پیش خودت فکر کردی‌ ملخک ؟؟!!!به قول اون دوست عزیزمون اویی‌که تو یمن با ۱۰ تا کشور زاییدین به غلط کردن افتادین رو اول بزرگ کن بعد در مورد ایران کبیر صحبت کن
  • دلسوز IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    کمترین مماشات باعث هزینه برای ایران میشه!!!! نباید کشورهای همسایه با خیال راحت و بدون هزینه پایگاه در اختیار اسرائیل بذارن
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 0
    شیر ایران یک تکون به دمش بده کل شما شیخک نشینای اون پایین محو شدین خخخخ
  • س م ح IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 3
    بيلخ
  • ابراهیم IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    مردک به اندازه هیکلت صحبت کن. در شهر بی در ودروازه قورباغه هم هقت تیر میکشه
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    برو شیرتو بخور
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 6
    مردم منطقه بخصوص اعراب، به زودی از دست این یهودی تبارهای حاکم بر آنها رها خواهند شد.
  • ... IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    زر زدن که کنتور نداره، حالا یه ... خوردهه
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    ای ملخ عرصه سیمرغ..........
  • علیرضا FR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    این کلمه به زودی خیلی اینا رو سوزونده خداییش از کسی مثل امیر عبدالاهیان هم همین توقع رو داریم که با یک کلمه اینها رو بسوزونه
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    الحمدلله شما اماراتی ها نقطه زیاد دارید ما هم موشک نقطه زن زیاد، طوری شخمتون می کنیم که بلندترین عمارت در امارات، به اندازه شترهاتون بشه.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    داداش نزن این حرفارو بحرین و آذربایجان و همه منافع دارن برای خودشون . کشور های بزرگ ( از نظر مساحت ) چه نفت و.... تموم بشه همیشه قوی میمونن . هند رو نگاه کن ، منابع انرژی فسیلی کمه . ولی ۳ تریلیون دلار GDP در حالی که سال ۲۰۰۰ , 476 میلیارد دلار بود و ۲۰۱۰ , 1.7 تریلیون دلار . سال ۲۰۳۰ به بالای ۵.۵ تریلیون دلار . بنظرت کسی می‌تونه جلوش وابسته ؟ ما هم همینم اینا نمیتونن امارات و اسرائیل و آذربایجان و اینا هیچی نیستن .
  • سیدامیر IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    برا دست گرمی چند روز فرودگاه دبی و ابوظبی با چند تا چوقک (گنجشک)تعطیل بشه بعدش بازم این ملخ عر و گ... میکنه .چرا یکی باقالی ها رو گوش مالی نمیده
  • دیگران IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    موجودیت شما نه در جنگ با ایران بلکه در اواخر عمر منحوس اسرائیل و توسط اسرائیل نابود خواهد شد و ایران بعداز نابودی کامل اسرائیل بر سرزمین های شما غالب خواهد شد تقدیر اینگونه است که گروه های فلسطینی نیز بعد از نابودی اسرائیل از سر قدر نشناسی سر ناسازگاری با ایران در پیش خواهند گرفت و در نهایت ناسازگاران مجازات خواهند شد مسلما قبل از پایان دنیا ایران ابر قدرتی بزرگتر از آمریکای کنونی خواهد شد و این وعده پروردگار برای صابرین و جهاد کنندگان واقعیست
  • salim IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    یک مرد در امرات پیدا نمیشه این روباه رو از بین ببره ؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    این گوی و این میدان . دست از پا خطا کنید موشکباران تون می کنیم. اخه امارات که پنجاه ساله تاسیس شده رو چه به این لغز گویی . تنتون می خواره بسم الله
  • ایرانی US ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    چرا برای یک بار هم که شده یه مقام ارشد تهدید جدی به نابودی شیخک نشین های بی بته و نجس نمی کنند. تهدید واقعی کنید خاک کثیف شان را شخم می زنیم و به زمین های بیابانی کویر لوت اضافه می کنیم
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 0
    این بیغیرتها ناموسشون رو هم لازم بشه برا خوشی دل اسرائیل میفرشن
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    چخه چخه،آرزو بر زنان مرد نما عیب نیست ! چه شده عمو سام فشار آورده که باید یک زری بزنید! فعلا زرت را بزن تا به وقتش
  • مصطفی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    امپراطوری بزرگ ایران اسلامی به رهبری سید علی کبیر ان شاءالله بزودی شروع خواهد شد تمام شهرهای موشکی و پهبادها و سربازان جان بر کف آماده جهاد اکبر هستیم ان شاءالله فتح قدس و زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) ما آماده‌ایم بسم الله هنوز شهادت سردار عزیزمان فراموش نکرده ایم
  • ابراهیم IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 0
    به نظر من امارات و اسرائیل و سایر گشورها فقط پشتشان به آمریکا بند است از خودشان قدرتی ندارن که بتونند مقابل اراده ملت ایران ایستادگی کنند بس هیچ غلطی نمیتوان بکنند
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 0
    إمارات مثل يك موش در مقابل شير اصلا سلولهاي مغز موش عظمت شير را درك نميكند برو جوجه از عين الأسد سوال كن ، تو كوچكتر از اوني هستي كه بخوان به تو جواب بدن!!
  • سلیمانی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    6 0
    امارات یکی از فاسدترین کشور هاست که مأمن دزدان بزرگ و قاچاقچیان بین المللی و همینطور از تجارت فحشا و برپا کردن کلوپ های قمار و عیاشی وغیره درآمد کسب و روزگار می گذرانند شیوخ شکم باره و شهوت پرست که حاکمان این جزیره کثیف و نفرین شده هرگز به فکر بلاد اسلام و آبروی مسلمانان نیستند انها برای بقای خود دست در دست صهیونیست ها و آمریکای ها گذاشته‌اند
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    هر جفتتون رو میندازیم اون ور!
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    خودتو معرفی کن! ههه
  • CA ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    این الاغ تا حالا به نقشه نگاه کرده؟ وقتی یک نقطه زیر ایران هم نیستی با ایران دشمنی درست میکنی؟ قبر خودتو بکن خسته نباشی .. بعد ها مینویسن تجربه ناموفق ایجاد کشور زیر خلیج پارس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس