امارات: «توافق ابراهیم» عاملی برای تغییر در کل منطقه است!

رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در مجلس ملی فدرال (پارلمان) امارات مدعی شد که توافق «ابراهیم» برای عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل، توافقی برای تغییر در کل منطقه است.

به گزارش مشرق، «علی راشد النعیمی» رئیس کمیته دفاع، داخلی و روابط خارجه در مجلس ملی فدرال امارات که امروز در رأس یک هیئت اماراتی به تل‌آویو سفر کرده است، توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را عاملی برای تغییر در کل منطقه دانست.

وی در سخنانی در کمیته خارجی و امنیتی کنست اسرائیل (پارلمان) گفت: اگر از منظر وسیع‌تر به توافق آبراهام (ابراهیم) نگاه کنیم، می‌بینیم که این فقط یک توافق سیاسی یا یک موضوع مربوط به مسائل امنیتی و دفاعی نیست، بلکه عامل تغییر در کل منطقه است.

النعیمی افزود: پس از جنگ غزه، مردم در این فکر بودند که توافق (ابراهیم) چه خواهد شد، من در ابتدا گفتم می‌خواهم همه بدانند که راهی برای بازگشت وجود ندارد، ما به جلو حرکت می‌کنیم. تاریخ را تکرار نمی‌کنیم بلکه داریم تاریخ را می‌نویسیم. ما نه تنها می‌خواهیم رابطه بین امارات و اسرائیل را تغییر دهیم بلکه خواهان تغییر کل منطقه هستیم و همچنین می‌خواهیم جهان از زاویه دیگری به ما نگاه کند.

هیئتی از نمایندگان اماراتی به ریاست علی النعیمی امروز وارد ساختمان کنست در قدس غربی شد و با رئیس کنست و تعدادی از اعضای آن به منظور پیشبرد اجرای توافقات مربوط به توافق عادی سازی روابط دیدار و گفت‌وگو کرد.

۱۵ سپتامبر امارات و بحرین توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید با مشارکت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا امضا کردند.

این دو توافقنامه محکومیت گسترده جهانی و رهبران و گروه‌های فلسطینی را در پی داشت و آن را خیانت دانستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 0
    خیانت بزرک یه آرمان فلسطین
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 0
    شیخکهای امارات ، این صهیونیستها وقتی خوب سوارتان شدند می فهمید که اسم این توافق ابراهیم نیست بلکه توافق سامری است و شما هم از گوساله با ظاهر فریبنده آن پیروی می کنید و به احتمال قریب به یقین در راه آن خواهید سوخت . منظور از تغییر منطقه هم همین است چون آنها پیشمرگ می خواهند. هر چند شما که این حرفها حالیتان نیست اما وقتی تا فرق سر در منجلاب رژیم صهیونیستی گیر افتادید می فهمید که احتمالا خیلی دیر شده. اللهم عجل لولیک الفرج
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    بِسْمِ اللهِ القاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ. لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ. اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَ اَهْلِکْ أَعْدَائَهُمْ اَجْمَعِینْ. با سلام. من هر بار که این نشانه ها را در کنار هم قرار می دهم فقط به یک نتیجه می رسم؛ آن هم این است که حکومت ملعون آل سعود و اسرائیلی های جنایتکار با هم نقشه کشیده اند تا «خانۀ خداوند یکتا (کعبه)» و «مسجد الاقصی» و «مسجد قبة الصخره» را خراب کنند. هدف از ساخته شدن مستند توهین آمیز شهر پترا هم همین است؛ همۀ افراد ملعونی که این مستند توهین آمیز را ساخته و منتشر کرده اند اسرائیلی هستند. آن ها با انتشار این مستند توهین آمیز می خواهند عدۀ زیادی از جاهلان را قانع کنند که «کعبه قبلۀ واقعی شما نیست» و «مسجد القصی هم قبلۀ اول شما نیست» و نیز عدۀ دیگری که قانع نمی شوند را درگیر بیماری و جنگ و آشوب و تفرقه کنند تا بتوانند به راحتی نقشۀ شوم خودشان را عملی کنند. بنابراین نباید بگذاریم نقشه های شوم شان عملی شود. 1) خراب شدن قبرستان بقیع. 2) حذف شدن عبارت «حَیّ = زنده» از کنار نام مقدس امام زمان (عج). 3) ورود پادشاه ملعون سعودی با کفش به داخل خانۀ خدا (کعبه). 4) به قتل رساندن عدۀ زیادی از زائران خانۀ خداوند یکتا (فاجعۀ منا). 5) ایجاد کردن جنگ های داخلی و بین المللی برای کشورهای اسلامی و نیز حملۀ نظامی به مردم مظلوم یمن. 6) مشغول کردن مسلمانان به «مذاکرات طولانی مدت و بیهوده» برای تأمین امنیت اسرائیل جنایتکار. 7) تغییر کردن تاریخ ملی عربستان از قمری به میلادی. 8) حذف عبارت های «لَا اِلهَ اِلّا الله مُحَمَّدً رَسولَ الله» از روی پرچم عربستان. 9) عادی شدن روابط آل سعود ملعون با اسرائیل جنایتکار. 10) خراب شدن بنای مقدس کعبه (خانۀ خداوند یکتا) با عنوان آخرین نشانۀ ظهور قیامت کبری؛ (راست یا دروغ بودن این نشانه را نمی دانم). 11) غیر واقعی جلوه دادن «بنای کعبه با عنوان خانۀ خداوند یکتا» و «مسجد الاقصی با عنوان قبلۀ اول مسلمانان» توسط اراجیف های اسرائیل جنایتکار. 12) بسته شدن راه خانۀ خدا (کعبه) و نیز بسته شدن مساجد کشورهای اسلامی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا. 13) مشغول شدن مردم دنیا برای درمان بیماری کرونا به دلیل انتشار عمدی ویروس کووید 19 توسط اسرائیل جنایتکار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس