کد خبر 1278302
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
متوسط قیمت مسکن در تهران افزایش یافت/ رشد ۴۲ درصدی اجاره بها در یک سال

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که این رقم نسبت به ماه قبل رشد ۴.۲ درصدی داشته است.

به گزارش مشرق، بررسی تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریور سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در این ماه حدود ۷.۸ هزار واحد مسکونی بوده که این رقم نسبت به ماه گذشته ۴۱.۶ درصد رشد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش پیدا کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که این رقم نسبت به ماه قبل رشد ۴.۲ درصدی داشته است و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۰.۵ درصدی را نشان می دهد.

در بین واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران در شهریورماه از مجموع ۷ هزار و ۷۸۹ واحد مسکونی معامله شده واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۳ درصدی بیشترین سهم را داشته اند.

تعداد معاملات انجام شده بر اساس مناطق مختلف شهر تهران در شهریور ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که منطقه ۵ شهرداری از کل معاملات سهم ۱۴.۲ درصدی داشته که بیشترین تعداد معاملات در این منطقه به ثبت رسیده است پس از آن منطقه ده با سهم ده درصدی در رتبه دوم و منطقه دو با سهم ۸.۷ درصدی در رتبه سوم قرار گرفته است.

بررسی قیمت‌ها حاکی از آن است بیشترین متوسط قیمت آپارتمان در شهر تهران مربوط به منطقه یک با قیمت ۶۸ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان و کمترین قیمت مربوط به منطقه ۱۸ با قیمت متری ۱۵ میلیون و ۳۰ هزار تومان به ثبت رسیده است که در منطقه یک این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۷ درصد رشد و در منطقه ۱۸، ۴۴.۳ درصد افزایش یافته است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که واحدهای مسکونی معامله شده در دامنه قیمتی هر متر مربع ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان سهم ۱۶.۳ درصدی داشته که بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است و پس از آن واحدهای مسکونی با قیمت متری ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان با سهم ۱۶ درصدی و واحدهای متری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان با سهم ۱۲.۹ در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

توزیع حجم معاملات حاکی از آن است که ۶۱.۱ درصد از واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است.

بیشترین سهم از معاملات انجام شده مربوط به واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متری بوده که سهم ۱۵.۱ درصدی را به خود اختصاص داده است و پس از آن واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متری با سهم ۱۴.۷ درصد و واحدهای ۷۰ تا ۸۰ متری با سهم ۱۱.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

توزیع فراوانی معاملات بر حسب ارزش هر واحد مسکونی در شهریور سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد واحدهای مسکونی با ارزش یک میلیارد تومان تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با سهم ۱۸.۲ درصدی بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده است و پس از آن واحدهای ۵۰۰ میلیونی تا یک میلیارد تومان با سهم ۱۷.۶ درصدی در رتبه بعدی قرار گرفته و در نهایت واحدهای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی تا دو میلیارد تومانی با سهم ۱۲.۶ درصدی در رتبه بعدی قرار گرفته اند.

بررسی تحولات اجاره بهای مسکن در شهریور نشان می‌دهد شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲.۸ درصد و شاخص کل مناطق شهری در همین مدت ۴۵.۷ درصد رشد پیدا کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس