کد خبر 1277432
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
شتاب گرفتن تمایل کشورهای عربی به ارتباط با سوریه/ چهار وزیر سوری امروز به اردن می‌روند

یک هیات وزارتی سوریه امروز (دوشنبه) برای انجام دیدارهای مشترکی جهت بحث و گفتگو درباره برخی موضوعات از جمله انرژی و آب به اردن سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه عربی۲۱، طبق گزارش رسانه‌های اردنی هیات سوری که قرار است امروز وارد اردن شود شامل وزرای انرژی، آب، کشاورزی و حمل‌ونقل سوریه خواهد بود و نشست‌های دو روز آتی این هیات در اردن به موضوع حمل‌ونقل در وزارت صنعت و تجارت اختصاص خواهد داشت.

صخر دودین، سخنگوی دولت اردن پیشتر گفته بود که "دیدارها با حضور وزرای سوریه و اردن در امان، پایتخت اردن برگزار خواهد شد و به بحث و گفتگو درباره مسایل اقتصادی دو کشور اختصاص خواهند داشت".

محمد المومنی، عضو مجلس عیان و وزیر پیشین این کشور درباره همگرایی امان-دمشق اظهار کرد: آغاز تجارت میان دو کشور یک منفعت متقابل برای دو طرف است، یک منفعت اقتصادی و نیز یک منفعت سیاسی هماهنگ با رویکرد اردن برای بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی و اتحادیه عرب.

المومنی به عربی۲۱ گفت: گشایش اقتصادی به ویژه در حوزه انرژی یک حالت اعتماد متقابل ایجاد می‌کند که موجب تقویت ثبات می‌شود بنابراین در اینجا منافع سیاسی و اقتصادی وجود دارد.

روابط امان-دمشق که چندین سال به دلیل موضعگیری اردن نسبت به تحولات سوریه متوقف شده بود، اکنون شاهد بهبود آشکاری است و اردن با همکاری مصر و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب تلاش می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس