واکسیناسیون

سازمان غذا و دارو گفت: واکسن تک دز مورد اشاره در اخبار، به معنای آنچه که مانند واکسن جانسون اند جانسون و اسپوتنیک لایت که نیاز به یک دز تزریق دارند نبوده و در انتقال مطلب اشتباه رخ داده است.

به گزارش مشرق، طبق اعلام سازمان غذا و دارو، واکسن های قبلی حاوی ویال های ۶ دوز ۱۰ دوز یا ۲ دوز بودند و این سری اخیر دارای ویال تک دوز است و حتما باید دوز دوم آن نیز تزریق شود.

سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه تصریح کرد: واکسن تک دوز مورد اشاره در خبر، به معنای آنچه که مانند واکسن جانسون اند جانسون و اسپوتنیک لایت که نیاز به یک دوز تزریق دارند نبوده و در انتقال مطلب اشتباه رخ داده است.  

در این اطلاعیه تاکید شده است: واکسن سینوفارم، واکسن تک دوز نبوده بلکه باید بعد از یک دوره، دوز دوم آن هم تزریق شود و واکسن های وارداتی اخیر هم مانند همان واکسن های سینوفارم قبلی که برای بزرگسال استفاده می شد می باشد و دارای همان خصوصیات و برند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    62 98
    روی حرفم با کساییه که مخالف واکسن اجبارین و با عقب مونده های سینه چاک واکسن حرفی ندارم : اگر ما مردم چند هفته سراغ تزریق واکسن نریم و گول تهدید های تو خالی رو نخوریم با فاسد شدن این واکسنهای مرگ آور (چه خارجی چه ایرانی) طرح اجبار شکست میخوره
    • بابک IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      51 49
      شما الان درچه جایگاهی هستی?پزشکی متخصصی چی هستی که اینجور بی ادبانه حرف میزنی.نمیخوای بزنی نزن ولی حداقل چشماتو واکن و ببین که اون کشورایی که دیگه داغ مرگ عزیزانشون را نمیبینن با تهدید و شعبان بی مخ بازی به جایی نرسیدند .واکسن زدن پروفسور.بفهم
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      48 53
      ببین بابک من که همون اول گفتم با طرفدارای واکسن کاری ندارم منتها اگر شخصیت داری بگو ببینم چرا ما باید به خاطر امثال تو واکسن بزنیم بابک پس حق انتخاب ما چی میشه بابک . خب اگه واکسن خوبه از خود واکسن بخواه ایمنت کنه بابک . دیگه چه کار به بقیه دارید مگر اینکه کاسبی واکسنتون با این حقایق خراب بشه بابک . که فکر کنم آگاه شدن مردم خیلی به ضرر امثال شماست بابک .
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      53 44
      تو با این ادبیاتت ثبت میکنی یا از آلبانی پیام می فرستی و قصد تحریک دیگران را داری یا از آنهایی هستی که قبلا" می گفتی چرا واکسن نمی آید ، در هر دو صورت فرق نمی کنه تو دلسوز دیگران نیستی
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      20 39
      مواظب باش جن نیاد توی خونت آزادی نزنی فقط توی خونه بمون بقیه تاوان بی عقلیتو ندن
    • دهه هشتادی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      3 9
      اما از وقتی واکسیناسیون تسریع شده آمار فوتی ها به شدت پایین آمده اگر‌ واکسن بد بود رهبر و رئیس جمهور مملکت نمی زدند شما هم اگر به واکسن خارجی اعتماد ندارید برکت بزنید که داخلی هست اگر واکسیناسیون انجام نشه با چه روشی کرونا رو درمان کنیم؟؟
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 0
    شرکت ها برای سود بیشتر ،واکسن را تک دوز نساخته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس