کد خبر 1277373
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود که سبب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی در این مناطق می‌شود.

وی افزود: از روز سه‌شنبه و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مجددا با شمالی شدن جریانات در دریای خزر برای گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با بیان اینکه بارش‌ها در گیلان از شدت بیشتری برخوردار هستند، افزود: طی ۳ روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا امروز و فردا در شمال شرق کشور ۸ تا درجه ۱۰ کاهش می‌یابد و دریای خزر تا صبح دوشنبه مواج و متلاطم می‌شود، توضیح داد: از بعد از ظهر امروز برای غرب کشور استان‌های ایلام، غرب خوزستان و جزایر شمال خلیج فارس و همچنین برای دامنه‌های جنوبی، البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران عنوان کرد: برای تهران طی ۵ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و تا صبح دوشنبه مناطق مختلف استان با کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما همراه هستند. بیشینه دمای امروز مهرآباد ۳۰ و فردا به ۲۸ درجه می‌رسد و کمینه دمای آن هم امروز ۲۱ و فردا ۱۸ است و بعد از ظهر امروز در نیمه جنوبی و غرب استان وزش باد شدید رخ می‌دهد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس