تاکید نخست‌وزیر عراق بر لزوم تامین امنیت و خدمت‌رسانی به زائران اربعین

نخست‌وزیر عراق در نشستی با حضور فرماندهان امنیتی کربلا بر لزوم محافظت از زائران اربعین حسینی و تامین امنیت آنها تاکید کرده و گفت، خدمت به این زائران یک تکلیف بزرگ است.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق شب گذشته نشستی با فرماندهان امنیتی در استان کربلا برگزار کرده و در جریان برنامه امنیتی برای محافظت از زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

دفتر اطلاع رسانی نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مصطفی الکاظمی شب گذشته به کربلای معلی سفر کرده و نشست‌هایی با طرف‌های مختلف به منظور خدمت به زائران برگزار کرد.

مصطفی الکاظمی در این زمینه اظهار داشت: من افتخار می‌کنم که امروز در خاک مقدس کربلا، سرزمین شهادت‌ها و ارزش‌ها هستم و این گروه جمعیت از مومنان را که به سمت ضریح مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف می شوند را می‌بینم.

وی افزود:خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی و برآورده کردن نیازهایشان و ارائه هرگونه کمک به آنها یک وظیفه طبیعی نیست که همه شما باید انجام بدهید؛ بلکه یک وظیفه و تکلیف اخلاقی و انسانی و دینی بزرگ است.

نخست وزیر عراق افزود، ما با همکاری و همبستگی ساده‌ترین شهروندان و بزرگترین مسئولان دولتی الگویی از ماندگاری ارزش‌های معنوی و مذهبی عراقی‌ها را ارائه می‌دهیم.

مصطفی الکاظمی تصریح کرد، هر یک از زائران اربعین امام حسین (ع) همان نقشی را ایفا می‌کند که نخست وزیر و استاندارد و افسر و هر کارمندی انجام می‌دهد و آنها در خیابان های کربلا الگو و رهبر ما هستند.

وی ادامه داد، چشمان شما باید باز باشد و از هیچ گونه تحرک مشکوکی غافل نشود و هر افسری از فرمانده عملیات گرفته تا جوان‌ترین افسر باید بدون هیچگونه خستگی در هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی جهت حفظ امنیت زائران باشد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد، چشمان شما به مردم ماست و خداوند به شما و تلاش‌هایتان اجر دهد و من یک خط تماس مستقیم به فرمانده عملیات و استاندار کربلا داده‌ام که تا پایان انجام زیارت اربعین با من در تماس باشند. من همچنین در هر ساعت شبانه روز آماده حل مشکلات و رفع نواقص هستم.

وی در پایان تاکید کرد که موفقیت آمیز بودن زیارت اربعین به ارائه تمامی امکانات حمل و نقل جهت بازگشت زائران به استان‌های خود نیز مرتبط بوده و همه گروه‌های حمل و نقل و وزارتخانه‌ها و ارتش عراق به این منظور بسیج شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    امريكا دهانهاى اجاره اى متفاوت بخصوص درمنطقه ما دراختيار دارد ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس