کد خبر 1277209
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
دستگیری 14 نظامی مکزیکی از سوی گشت مرزی آمریکا

مرزبانی آمریکا با ادعای ورود غیر قانونی چهارده نظامی مکزیکی به خاک این کشور، آن‌ها را در منطقه «ال پاسو» در تگزاس دستگیر کرد.

به گزارش مشرق، ۱۴ سرباز مکزیکی پس ازعبور از منطقه «ال پاسو»، در تگزاس چندین ساعت توسط ماموران گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا بازداشت شدند.

به نوشته وبگاه «هیل» به نقل از خبرگزاری «رویترز» آمریکا مدعی شده که خودروی این سربازان مکزیکی نیمه شب شنبه به وقت محلی وارد خاک ایالات متحده شدند. سربازان مکزیکی البته گفتند که متوجه عبور از مرز نشدند. این حادثه به اطلاع ارتش مکزیک نیز رسیده است.

به دلیل این حادثه، مرز آمریکا با مکزیک به مدت ۲ ساعت بسته شد. یکی از شاهدان گفت که سربازان مکزیکی با دستبند به بیرون رانده شدند. گفته می‌شود همه سربازان مکزیکی و وسایل آنها قبل از ساعت ۵ صبح یکشنبه به وقت محلی به مکزیک بازگردانده شدند.

مرز ایالات متحده و مکزیک اخیراً به دلیل هجوم گسترده مهاجران هائیتی که در آن قسمت از مرز به ایالات متحده منتقل شده‌اند با اخلال مواجه شده است.  

دستگیری ۱۴ نظامی مکزیکی از سوی گشت مرزی آمریکا

تصاویر و ویدئوهایی از مأموران مرزی آمریکا سوار بر اسب و استفاده از شلاق علیه مهاجران باعث اعتراض بین‌المللی شد. وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده که تحقیقات خود را در مورد استفاده از شلاق علیه پناهجویان هائیتی آغاز کرده است.

«دانیل فوت» نماینده ویژه آمریکا در امور هائیتی، در روزهای گذشته در اعتراض به سیاست دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در قبال‌ هائیتی به ویژه اخراج دسته جمعی پناهجویان‌ هائیتی از خاک ایالات‌متحده، از مقام خود کناره‌گیری کرد. این پناهجویان با پای پیاده از «رودخانه ریو گرانده» در مرز مکزیک عبور و به ایالت تگزاس وارد شده‌اند. حدود ۱۳ هزار پناهجو زیر پلی در نزدیکی دل ریو در تگزاس تجمع کرده‌اند.

هائیتی در ماه اوت شاهد یک زلزله مرگبار بود که در آن هزاران نفر کشته و زخمی شدند. متعاقب آن  شمار زیادی از مردم این کشور از راه مکزیک به سوی تگزاس حرکت کردند اما دولت آمریکا از پذیرش آنها خودداری کرده است.

در ظرف چند روز اخیر انتشار تصاویری در اردوگاه «دل ریو» به اعتراضات زیادی علیه دولت جو بایدن منجر شد. جو بایدن متهم است که در زمینه مهاجرت یک سیاست منسجم ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس