درسایه تحولات افغانستان، آمریکا به متحدانش در سوریه وعده‌ داد

شورای سوریه دموکراتیک اعلام کرد، مسوولانی در کاخ سفید اطمینان خاطر داده‌اند که دولت واشنگتن فعلا برای خروج از سوریه برنامه‌ای ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، این شورا در بیانیه امروز شنبه خود اعلام کرد، هیئتی از شورای سوریه دموکراتیک به ریاست الهام احمد، رئیس اجرایی این شورا روز جمعه در کاخ سفید با مسوولان عالی رتبه دولت آمریکا دیدار کرد.

وی افزود، مسوولان آمریکایی در این دیدار بر حمایت این کشور از نیروهای سوریه دموکراتیک در مناطق اداره خودمختار در شمال و شرق سوریه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که مسوولان آمریکایی گفتند که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به شراکت با نیروهای سوریه دموکراتیک، بقای نیروهای آمریکایی در منطقه تا زمان نابودی کامل داعش و نیز برای حمایت از ثبات منطقه متعهد است.

براساس این بیانیه، در این نشست برخی مسائل مهم مربوط به وضعیت سوریه و راه‌های دستیابی به راه حل سیاسی بحران این کشور بررسی شد.

هیئت سوریه در واشنگتن همچنین با اعضایی از کنگره از جمله برد اشنایدر، نماینده دموکرات و عضو کمیسیون امور خارجه کنگره دیدار کرد.

پیش از این وزیر خارجه سوریه اعلام کرده بود، حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرقانونی است و باید هرچه سریعتر کشور را ترک کنند که در غیر این صورت نتیجه‌ای که در افغانستان حاصل شد، عایدش خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس