کد خبر 1276374
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
دستورالعمل اجرایی محیط‌های آزمون بازار سرمایه

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار از ابلاغ دستورالعمل اجرایی محیط‌های آزمون، سندباکس بازار سرمایه خبر داد.

ه گزارش سرویس بورس مشرق، حمید حسن‌آبادی، گفت: سندباکس (جعبه شنی،‌محیط آزمایشی) بازار سرمایه، بستری برای محک ایده‌های نوآورانه در حوزۀ محصولات و خدمات مالی جدید اعم از بازارها، ابزارها، نهادها و راهکارهای نوین مرتبط به بازار سرمایه است که تا کنون قانونمند نشده بودند.

وی توضیح داد: سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای مسئولیت تنظیم­‌گری خود و با هدف ساماندهی به ایده‌­های نوآورانه مرتبط به بازار سرمایه اقدام به راه‌­اندازی سندباکس کرد تا از این طریق شرایطی نظیر محیط عملیاتی بازار برای طرح‌هایی که تا کنون مقررات و دستورالعملی برای آنها تدوین نشده فراهم گردد و پس از بررسی ابعاد گوناگون طرح ها، نهاد ناظر در جهت تنظیم‌گری آنها که می‌تواند ابزار معاملاتی جدید، بازار جدید، نهاد جدید یا راهکاری نوین برای حل یکی از چالش‌های بازار باشد، اقدام کند.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس همچنین افزود: در این راستا سازمان بورس در اردیبهشت ماه سال جاری مجوز و مصوبه لازم به منظور راه‌اندازی محیط آزمون (سندباکس) را از شورای عالی بورس اخذ کرد. در مرحله بعد موفق به اخذ موافقت اصولی از کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی محیط‌های آزمون وزارت امور اقتصاد و دارایی در خرداد ماه شد؛ در گام بعد دستورالعمل اجرایی سندباکس بازار سرمایه تدوین و در تیر ماه امسال در هیئت مدیره سازمان مطرح و تصویب شد. اکنون بعد از اعمال نقطه نظرات اعضای محترم هیأت مدیره، دستورالعمل اجرایی سندباکس بازار سرمایه تکمیل و از این طریق ابلاغ می‌شود.

حسن آبادی عنوان کرد که با ابلاغ این دستورالعمل تمامی متقاضیان که ایده های نوآورانه در حوزه بازار سرمایه دارند می‌توانند طرح‌های خود را که با شرایط مندرج در ماده ۶ دستورالعمل مطابقت داشته باشند به دبیرخانه شورای راهبری سندباکس بازار سرمایه مستقر در مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

متن دستورالعمل اجرایی محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه در پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه به این آدرس در دسترس است و کانال‌های ارتباطی و نحوه ارسال درخواست ها به دبیرخانه شورای راهبری سندباکس بازار سرمایه به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع:سنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس