کد خبر 1276198
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
ابراز آمادگی ایران برای همکاری با آسه‌آن

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای سنگاپوری خود در نیویورک اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه‌آن) است.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، با ویویان بالاکریشنان همتای سنگاپوری خود دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، به ویژه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری روابط رو به رشد سیاسی و پارلمانی دو کشور، به چالش‌های موجود در روابط اقتصادی دو کشور پرداخت و خواستار رفع این چالش‌ها شد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به توافق حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک میان دو کشور، تصریح کرد که لازم است تا کارگروه تجاری و بازرگانی میان ایران و سنگاپور شکل بگیرد. موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف که در حال حاضر آماده امضا طرفین است، از دیگر موضوعات مورد اشاره وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه همچنین با تأکید بر استقبال جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاری سنگاپور در صنعت نفت و پتروشیمی و همچنین توسعه بنادر و گردشگری، برای همکاری در حوزه‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جنایات سازمان‌یافته و امنیت سایبری اعلام آمادگی کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آسه‌آن آمادگی دارد، از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور استقبال کرد.
در ادامه این دیدار، وزیر خارجه سنگاپور روابط میان دو کشور را پایدار، محترمانه و عالی توصیف کرد.

بالاکریشنان با اشاره به سفر رییس‌جمهور این کشور به تهران، بر آمادگی کشورش جهت توسعه همکاری با ایران تأکید کرده و ظرفیت‌های گسترش روابط میان دو کشور را متعدد خواند.

لازم به ذکر است طرفین در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت افغانستان و یمن نیز بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس