سهم جمهوری اسلامی ایران از تجارت منطقه باید ۵۰ میلیارد دلار باشد

رئیس جمهور با اشاره اینکه حل مشکلات کشور با روحیه «ما می توانیم» امکان پذیر است، گفت: سهم جمهوری اسلامی ایران از تجارت در منطقه باید ۵۰ میلیارد دلار باشد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار با نخبگان استان ایلام اظهار کرد: هر خطه از استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس شاهد رشادت و شجاعت‌های فراوان بوده و مردم این استان دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حالا نوبت مسئولان استان مشکلات این استان را حل کند، تصریح کرد: حل مشکلات کشور و استان ایلام با روحیه «ما می توانیم» امکان پذیر است.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: کشور باید بداند که استان ایلام در خط مقدم جبهه ایستادگی کرد و دینش را ادا کرد و همواره باید قدردان این مردم بود، قدردانی هم فقط به سخن نیست، بلکه باید در عمل هم قدردان بود.

رئیس جمهور عنوان کرد: باید زیرساخت‌های استان ایلام به بهترین نحو انجام شود، وضعیت راه‌ها و بزرگراه‌ها، فراهم نمودن زمینه توسعه صادرات به کشور عراق یک ضرورت است.

وی گفت: سهم ما در تجارت با منطقه ۲ درصد است که خیلی کم است و باید با اقدام سریع و جهادی این درصد را ارتقا داد، سهم جمهوری اسلامی ایران باید از ۲۰ میلیارد دلار از تجارت منطقه باید ۵۰ میلیارد دلار برسد.

رئیسی افزود: کارگروه اقتصادی و حقوقی بین دو کشور و حداقل بین استان‌های مرزی تشکیل شود، مسئله گردشگری و زیارت عتبات عالیات موضوع مهمی است.

وی ادامه داد: من همیشه از طریق مرز ایلام به زیارت عتبات عالیات می‌رفتم، بهترین مرکز برای این موضوع استان ایلام و مرز مهران است.

رئیسی اظهار کرد: توجه به زنان و دختران و نقش آنها ضروری است، گاهی دختران و پسران این منطقه شرایط به گونه‌ای برایشان پیش می‌رود که به نقطه آخر می‌رسند، به معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ماموریت خواهم داد تا در این زمینه به طور جدی ورود کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    ان شاالله
  • DE ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    1 0
    تنها 50 ملیارد دلار؟ چقدر افقمان پایین است. ما دولتی می خواهیم که به جای پیشرفت لاک پشتی انقلابی عمل کند. ما به جهش نیاز داریم
  • رهام حسامی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    باید تا۱00 تریلیون دلار تا اخر دوره دکتر ریسی برسه از سهم جهانی کل .برسه
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    کیفیت کالای ایرانی باعث این رشد میشه یا وفور کالا در کشور؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس